PDA

Vis fuld Version : Ingen FM og hva så!!!!!

Sider : [1] 2

sarch
Sat Jun 06, 2009, 12:25
Ja der er ikke radio i den nye htc magic og hva så. jeg høre aldrig radio og hvorfor gør de så meget ud af det ikke er der, der er jo lige al den musik man ønske at ligge på den.

Savner man virkelig radio kan man hente programmer og streame alverdens radioer fra hele verden, så hvorfor vil folk have FM radio på den...... det er en nettelefon du køber og der er ubegrænset utal af radiostationer gennem apps.

Det er da fuldstændig ligemeget med FM radio eller ej, ik!!

:lol:

ChrisBastrup
Sat Jun 06, 2009, 12:36
Smag og behag vil jeg mene (:

Jeg kunne godt tænke mig der var en rigtig FM radio i den.

Det er lidt sjovt at fx Telmore skriver der er FM Radio i den i deres beskrivelse af den....

sarch
Sat Jun 06, 2009, 12:58
Ja lidt underligt telmore gør det og håber de får det rettet.

Det med FM-radio betrægter jeg lidt som at klage over der ikke er tekst-tv på telefonen selvom der er internet og man har adgang til langt langt bedre info derfra.

FM-radio er for mig forældet helt vildt.

Om jeg høre p1 fra FM-radio eller via en app. der bruger nettet er mig et fedt, det er det samme der kommer ud i ørene på mig, måske endda bedre kvali endda.

B4Me
Sat Jun 06, 2009, 13:25
http://www.youtube.com/watch?v=rJoDXToTJUE&feature=channel_page

sarch
Sat Jun 06, 2009, 13:30
God link B4Me:-)

andreas
Sat Jun 06, 2009, 15:19
Ja lidt underligt telmore gør det og håber de får det rettet.

Det med FM-radio betrægter jeg lidt som at klage over der ikke er tekst-tv på telefonen selvom der er internet og man har adgang til langt langt bedre info derfra.

FM-radio er for mig forældet helt vildt.

Om jeg høre p1 fra FM-radio eller via en app. der bruger nettet er mig et fedt, det er det samme der kommer ud i ørene på mig, måske endda bedre kvali endda.

Hvordan høre du p1? Hvilke app. bruger du til Android?

sarch
Sat Jun 06, 2009, 15:27
det var et eksempel, får først min på mandag.

Ellers kan man bare ligge dr's hjemmeside på p1 ind på browserens bookmarks og så kan man høre det derfra, men går da ud fra der er apps med alle radiokanaler? Selv er jeg ikke lige til p1.

Pagh
Sat Jun 06, 2009, 16:43
helt lige meget er det dog ikkeFor dem som ikk har gratis antal mb hver månede. fm er jo godt fordi det er gratis. dog bruger jeg ikk selv radio selv om jeg har haft det på alle mine telefoner de sidste par år ;)

Joost
Sat Jun 06, 2009, 16:44
Jeg streamer netmusik via Steamfurius - og her kan man selv tilføje netstationer.

andreas
Sat Jun 06, 2009, 17:06
Jeg streamer netmusik via Steamfurius - og her kan man selv tilføje netstationer.

Tak for det, kunne ikke streame direkte fra dr.dk på min magic.

teamet
Sat Jun 06, 2009, 17:07
Ja der er ikke radio i den nye htc magic og hva så. jeg høre aldrig radio og hvorfor gør de så meget ud af det ikke er der, der er jo lige al den musik man ønske at ligge på den.

Savner man virkelig radio kan man hente programmer og streame alverdens radioer fra hele verden, så hvorfor vil folk have FM radio på den...... det er en nettelefon du køber og der er ubegrænset utal af radiostationer gennem apps.

Det er da fuldstændig ligemeget med FM radio eller ej, ik!!

:lol:

Det er jo tydeligvis ikke ligemeget.. Ellers ville dit indlæg være ligegyldigt og du ville ikke have oprettet det. (!!!!11!!11!11!!11!!!!!!11!!!!)

DarkFox
Sat Jun 06, 2009, 18:14
Det er ikke muligt at streame nogen af DRs netradioer, da de stadig bruger Microsofts lukkede Windows Media format.

dreamer81
Sat Jun 06, 2009, 19:47
Det er ikke muligt at streame nogen af DRs netradioer, da de stadig bruger Microsofts lukkede Windows Media format.

så meget for de licens penge :(

DarkFox
Sat Jun 06, 2009, 19:49
så meget for de licens penge :(

Jeps, dejligt at betale 200 kr. om måneden for noget som man ikke kan bruge...

nallic
Sat Jun 06, 2009, 20:52
Jeg kan anbefale en erstatning for live P1. Man kan installere BeyondPod eller en anden podcast klient og så sætte den op til at hente Videnskabens verden, Harddisken og alle mulige andre gode DR programmer.

Det er næsten bedre end live, fordi man er sikker på det er programmer man har lyst til at høre :)

kimc88
Sat Jun 06, 2009, 22:08
:cry:så kan man jo ikke høre sport på p3 med fodbold :cry::cry:

DarkFox
Sun Jun 07, 2009, 7:20
Hvis man er lidt geeky kan man sætte dette op: http://muchtall.com/2009/05/20/restreaming-asf-to-mp3-via-icecast-and-vlc/

Så vidt jeg ved er det lovligt, så længe det kun er dig selv der bruger det.

sarch
Sun Jun 07, 2009, 9:00
Nu er jeg en forholdsvis ung bruger og grunden til at det gør mig lidt irrateret al den snak om radio er at jeg har stort set ingen venner der bruger radio på deres mobiltelefon, på trods af det vægter det meget i anmeldelserne hvilket jeg ikke forstår.

Men man har jo hver sin smag, heldigvis, nogle mener radio er ligegyldigt og for andre er det vigtigt...... mig ligemeget om det er der.

bondo
Sun Jun 07, 2009, 10:09
Nu er jeg en forholdsvis ung bruger og grunden til at det gør mig lidt irrateret al den snak om radio er at jeg har stort set ingen venner der bruger radio på deres mobiltelefon, på trods af det vægter det meget i anmeldelserne hvilket jeg ikke forstår.

Men man har jo hver sin smag, heldigvis, nogle mener radio er ligegyldigt og for andre er det vigtigt...... mig ligemeget om det er der.

jeg har godt nok brugt fm-radioen meget på min diamond.. så det var da klart et stort minus for mig, at magic'en mangler den.. dog har jeg valgt at købe den alligevel..

jeg håber da enormt meget at der på et tidspunkt kommer et app, så jeg fortsat kan høre p3.. netradioer siger mig ingenting.. hvis jeg vil høre musik, så har jeg 16 gb mp3.. det er ikke musikken i radioen jeg gider høre på!

Akker
Sun Jun 21, 2009, 14:59

Mener du Streamfurious?
For kan ikke finde noget der hedder Steamfurius (men man kan jo aldrig vide, alle apps behøver vel ikke nødvendigvis ligge på Market?)

Mener du Streamfurious, så har jeg et par spørgsmål;

1) Hvorledes tilføjer du selv netstationer?
Kan ikke se at man kan, men det kan man måske med en betalt version?

2) Har du prøvet med DRs netradio'er, og virker de?

Går man ind på DRs hjælpe-sider vedr. netradio, så skriver de at man skulle kunne høre DR netradio via en ekstern player, der så skal kunne understøtte wma.
Jeg har så installeret AntPlayer på min Magic, for den skulle understøtte wma og man kan selv tilføje netstationer.
Men når jeg prøver at tilgå en af DRs netstationer, kommer følgende besked i AntPlayer; Stream failed: No route to host
Og jeg har checket og dobbeltchecket, at jeg har indtastet fuld korrekt url.

Det er simpelthent min største anke mod HTC Magic, at den mangler FM radio ... Savner at høre P1 på vej hjem fra arbejde om morgenen.