PDA

Vis fuld Version : Htc Magic - Skærmen

Sider : [1] 2

Quintus-K
Fri Jun 05, 2009, 20:31
jeg har set mig lidt varm på Magic, og overvejer kraftigt om det skal være min næste.
Android ser vildt spændende ud, og selve telefonens hardware synes jeg også virker godt... lige pånær skærmen.
jeg synes skærmen mest af alt ligner noget snuppet fra en 5 år gammel ericsson.
men det kan jo bare tilvænding...
da jeg hoppede fra HD til iPhone var jeg også helt nede over "kvaliteten", men efter en uges tid synes jeg det var ok alligevel.
så til jer der har Magic... vender man sig til skærmens lave antal farver osv.?

på forhånd tak.

eitreach
Fri Jun 05, 2009, 20:39
Standard-opsætningen af Android er jeg heller ikke ret glad for - men det er ikke noget et andet wallpaper ikke kan lave om på. Jeg synes ikke skærmen fejler noget, og jeg er lige hoppet fra HD til Magic.

Quintus-K
Fri Jun 05, 2009, 20:41
det lyder jo nice...
var du også "skuffet" første gang du kastede et blik på skærmen?
da jeg så på den i 3 forretningen forsvandt lidt af det fjogede smil ihvertfald lidt.

eitreach
Fri Jun 05, 2009, 20:47
Nej, det synes jeg ikke. Det eneste jeg kunne ønske mig af skærmen, var at den var så stor som på min HD. :)

Quintus-K
Fri Jun 05, 2009, 21:01
Nej, det synes jeg ikke. Det eneste jeg kunne ønske mig af skærmen, var at den var så stor som på min HD. :)

okay, det lyder jo egentlig ret godt.
jeg ser lige om der er andre holdninger på punktet8) før jeg tager en beslutning

nallic
Fri Jun 05, 2009, 21:57
Det er ikke en OLED skærm og med tilstrækkelig fedtet skærm (ret umuligt at undgå med touch... ) og kraftigt sollys, så er den svær at se.

Jeg har ikke prøvet en OLED skærm i sollys, men i teorien skulle det være en god del bedre.

Men rent kvallitets mæssigt, så er den ligeså fin som alle andre TFT skærme jeg har set på.

Quintus-K
Sat Jun 06, 2009, 1:37
Det er ikke en OLED skærm og med tilstrækkelig fedtet skærm (ret umuligt at undgå med touch... ) og kraftigt sollys, så er den svær at se.

Jeg har ikke prøvet en OLED skærm i sollys, men i teorien skulle det være en god del bedre.

Men rent kvallitets mæssigt, så er den ligeså fin som alle andre TFT skærme jeg har set på.

Det med fedtfingre er jeg nu vant til, det er jo prisen man betaler for trykfølsom skærm:wink:
Det er mere det at den er begrænset med 65.000 farver.
Det korte øjeblik jeg prøvede den inde hos 3 syntes jeg at skærmen lignede noget fra en "børnetelefon", og jeg synes skærmen er det forkerte sted at spare, når den fylder det meste af telefonen:roll:
Alt andet syntes jeg nu var iorden, det er derfor jeg vil høre om det er noget man bare lige skal vende sig til...?
Jeg er nu glad for at høre eitreach hoppede fra HD til Magic, og er fint tilfreds, det giver lidt håb om at jeg roligt kan købe den:smile:

nallic
Sat Jun 06, 2009, 9:10
Det jeg kunne savne var mere at den styrede lysstyrken ud fra omgivende lys. Skærmen er nem at se udenfor med 100% lys, men det dræner jo både batteriet og indendøre er det nærmest blændende.

Og det er irriterende selv at skulle stille det hele tiden.. selv med div hjælpe programmer der gør det med få klik.

Joost
Sat Jun 06, 2009, 9:15
Lavede et "forsøg" i går med konen og vores to unger på 11 og 5 år.

Lagde HTC Magic og iPhonen ved siden af hinanden på et stykke hvidt papir, og spurgte hvilken en de ville vælge hvis de kunne det samme begge to. Altså på udseendet med tændt skærm.

Alle 3 valgte iPhonen:oops:

K3yMaster
Sat Jun 06, 2009, 9:28

Lagde HTC Magic og iPhonen ved siden af hinanden på et stykke hvidt papir, og spurgte hvilken en de ville vælge hvis de kunne det samme begge to. Altså på udseendet med tændt skærm.

Beauty is only skin deep :p

loe
Sat Jun 06, 2009, 9:33

jaaa, men husk du har viftet med iphone foran sulten børn et par år nu, og ved siden af den ligge du en ukendt stykke "frugt" så vælger de selvfølgelig fars kende legetøj ;)

eitreach
Sat Jun 06, 2009, 10:47
Nu har jeg læst lidt, og HD'en har altså også "kun" 65.000 farver. :)

sarch
Sat Jun 06, 2009, 11:39
Ja jeg kender også mange der per automatik ville vælge iphone, mest fordi den er populær ved alle.

Men som du skrev tidligere, det eneste vikelige plus for mig hvor iphone overgår htc magic er nu på safari med zoom funktionen. Henter jeg dog opera gør det mig dog ikke særlig meget, da jeg mener at funktionaliteten er lige så god, dog ser zoom-funktionen på iphonen dog langt federe ud at bruge.

Når det er sagt kan jeg se langt federe muligheder i magic og er man til iphone kan man hente en del programmer så sms, kontaktlisten osv. er som iphonen alligevel.

PS. Heldigvis er htc magic' målgruppe heldigvis ikke koner og børn på 5 og 11 år:-)

Quintus-K
Sat Jun 06, 2009, 12:38
eitreach:
ja, men tilgengæld har den opløsningen til at rette op på det;-)
jeg kunne tydeligt bemærke forskel på de to skærme.
som sagt er det noget jeg håber jeg kan vende mig til:-p

Joost
Sat Jun 06, 2009, 12:52
Ja jeg kender også mange der per automatik ville vælge iphone, mest fordi den er populær ved alle.

Men som du skrev tidligere, det eneste vikelige plus for mig hvor iphone overgår htc magic er nu på safari med zoom funktionen. Henter jeg dog opera gør det mig dog ikke særlig meget, da jeg mener at funktionaliteten er lige så god, dog ser zoom-funktionen på iphonen dog langt federe ud at bruge.

Når det er sagt kan jeg se langt federe muligheder i magic og er man til iphone kan man hente en del programmer så sms, kontaktlisten osv. er som iphonen alligevel.

PS. Heldigvis er htc magic' målgruppe heldigvis ikke koner og børn på 5 og 11 år:-)

Dem kender jeg også:mrgreen:

Enig i dit PS....

Men er helt vild med formfaktor og størrelse/vægten af HTC Magic.... Så måske ryger min iPhone videre...

CorK
Sat Jun 06, 2009, 12:59
Var lige nede og prøve den - jeg er solgt! Flot form, ligger godt i hånden, sindsyg hurtig - også i SMS delen der gik hurtigere end på min C510.

Eneste minus var placering af nogle af tasterne og som i andre også er inde på den lidt kedelige skærm...

sarch
Sat Jun 06, 2009, 13:09
Jeg har været yderst tilfreds med min iphone, synes stadig den er fantastisk(har lige fået min stjålet for en uge siden, tyve er desværre også glade for den).

Men som der udtales vil konferencen på mandag nok skuffe en masse da den er knap så innovativ og det afspejler sig på iphonen også.

Glæder mig til at stp med min htc magic, hvis man har bestilt den ved 3 tlf. hvor lang tid skal man så forvente inden den kommer, nogle der ved det?

Skal ikke kunne måle magic med htc hd da jeg ikke har prøvet den, men jeg tror nu jeg bliver yderst tilfreds med skærmen.

Jeg har været virkelig tilfreds med min iphone og kvaliteten af billedet der. Jeg er sikker på at skal man se film på mobilen vil det have stor betydning, men på trods af jeg havde 15 forskellige klip/film på min iphone så jeg dem aldrig.

Skal jeg på tur bruger jeg min netbook til det. Min mobils skærm bliver kun udfordret når jeg bruger den til at se fotos.

Jeg var ovenud glad for iphone og det bliver jeg også for magic uden tvivl.

Mit eneste irratationsmoment bliver sku nok det manglende jackstik. Har brugt iphone meget når man har været til fest og haft en god sang på mobilen og lige koblet den til anlæg, højtalere, pc osv. nemt for lige at høre den.

gaasedal
Sat Jun 06, 2009, 14:12
Mit eneste irratationsmoment bliver sku nok det manglende jackstik. Har brugt iphone meget når man har været til fest og haft en god sang på mobilen og lige koblet den til anlæg, højtalere, pc osv. nemt for lige at høre den.
Jeg er ret sikker på at du finder en adapter fra USB til minijack til dette formål :)

ChrisBastrup
Sat Jun 06, 2009, 14:26
[Only registered and activated users can see links]

Her findes alt mulig tilbehør til HTC Magic, bla. en usb til mini jack i stil med det man kender fra SE hvor man selv kan skifte høretelefonerne ud med sit farvorit sæt i stedet og stadig ha microfonen.

sarch
Sat Jun 06, 2009, 15:22

Her findes alt mulig tilbehør til HTC Magic, bla. en usb til mini jack i stil med det man kender fra SE hvor man selv kan skifte høretelefonerne ud med sit farvorit sæt i stedet og stadig ha microfonen.

har også købt de 3 ting jeg skal bruge til min magic her undern Frequently Bought Together:

Men gider man have en adaptor på sig altid hvis man nu skulle få brug for den!!!!!

Dog kun et lille ting.