PDA

Vis fuld Version : gps iphone

Sider : [1] 2

eli rasmussen
Sun Apr 12, 2009, 8:11
Hej min iphone viser ikke den aktuelle palcering,hjemme adr.noge hjælp at hente her.
Eli

peterandreasen
Sun Apr 12, 2009, 9:34
Hej Eli.

Kom til at tænke på - ikke fordi jeg er specielt skriftklog - men har dog haft den knap 6 mdr - om du i indstillinger generelt - har slået "lokalitetstjenester" til . - det er måske grunden.

Peter.

eli rasmussen
Sun Apr 12, 2009, 12:34
Lokalalitestjensten er slået til, hvordan laver jeg den aktuelle placering om nogle forslag.
Eli

MarkB
Sun Apr 12, 2009, 13:40
Aktuel placering er jo baseret på hvor du er, den kan du ikke lave om uden at bevæge dig XD

Men som start adr. kan du jo bare selv indtaste den adr. du skal starte fra (hvis det ikke er der du er self) og så se ruten på den måde..

eli rasmussen
Sun Apr 12, 2009, 14:03
Når jeg åbner siden står der, start aktuel placering, det er ikke stedet jeg befinder mig, meget mystisk.

Jakobclausen
Sun Apr 12, 2009, 15:36
Det betyder at du ved en ruteplanlægning vil starte fra din aktuelle placering. Ønsker du at se denne, skal du trykke på cirklen nederst til venstre.

E-m@il
Sun Apr 12, 2009, 15:47
Det er sikkert fordi du er indefor.. hvis du går ud i den friske luft finder den dig sikkert.. det gør min..

eli rasmussen
Sun Apr 12, 2009, 16:28
Sidder i frisk luft (udenfor)8-),trykker aktuel placering det er ikke adr. jeg befinder mig på.

Krider82
Sun Apr 12, 2009, 16:59
Nu spørg jeg nok dumt. Du trykker på kort. Er du så inde i søg eller rute når det starter op. Det skriver jo ikke adresse men hvid du er under ruteplanlægning så når den skriver aktuelt sted så er det vist det sted du var da du skiftede mellem søg og rute. Hvis du er i søg hvor meget forkert viser den så??

Enur
Mon Apr 13, 2009, 16:40
gps'en tager som regl aldrig mere fejl end 10 meter!

Noget andet er den algoritme den bruger for at udregne hvor du er i forhold til den eller de master din telefon har kontakt med!

Har prøvet med min iphone med telia at skulle finde min placering i Vejle, og den sagde at jeg var på Vesterbro i Kbh... Mystisk

Har også på andre tidspunkter oplevet at google forregner sig! Prøvede engang med min Qtek telefon på sonofon netværk, og den sagde at jeg var i Narita i Japan... Eeehhh??? Tog et screenshot af det dengang...

Men husk lige at vente et par minutter til at gps'en har fået ordenlig forbindelse, så skulle den være lidt mere præcis!

eli rasmussen
Mon Apr 13, 2009, 17:44
Den bliver squ stadig ved at sige forkert, :confused: den blå cirkel med fire streger aktuel placering lang fra hvor jeg befinder mig:cry: det skulle da være lige til.

MarkB
Mon Apr 13, 2009, 17:47
Den blå cirkel med fire streger???

Skal jeg forstå det som at du har 4 streger i forbindelse og at du har cirkel som data signal??

For så er du jo på GPRS og det er det dårligste du kan være på, EDGE og 3G er jo meget mere præcist :)
Evt. slå 3G til og se om ikke det gør forskellen :P

Enur
Mon Apr 13, 2009, 19:54
Den blå cirkel med fire streger???

Skal jeg forstå det som at du har 4 streger i forbindelse og at du har cirkel som data signal??

For så er du jo på GPRS og det er det dårligste du kan være på, EDGE og 3G er jo meget mere præcist :)
Evt. slå 3G til og se om ikke det gør forskellen :P

For det sørste har præcisionen ikke noget at gøre med om man er på GPRS, EDGE eller 3G, men om hvor tæt mobil masterne står!

Tror jeg fatter det med de fire streger! De fire streger angiver nord, syd, øst og vest! Am I rigt??

Tror måske der kan være noget galt med din gps enhed i din iphone, så måske du skulle besøge en telia eller sonofon butik...

Virker mystisk at gps'en ikke virker! Men det med at den viser en blå cirkel om et andet sted end der hvor du er, er meget normalt, hvis du er der hvor der er ringe dækning! Skulle vel ikke være at du kan "se" derhen hvor din mobil siger du er...?? Din telefon vil altid bruge det bedste signal den kan modtage, og ikke nødvendigvis den nærmeste sender!

MarkB
Mon Apr 13, 2009, 20:01
Har altid oplevet bedst præcision med 3G kontra med EDGE. :P
så har altid troetden udnyttede data forbindelsen til at få det optimale signal og dermed den bedste position :)

men ok cirkel og 4 streger ringede ikke lige klokken :P
Går ud fra det er "find mig" knappen nede i Venstre hjørne som vi snakker om ?? :D

eli rasmussen
Tue Apr 14, 2009, 6:41
prøver lige engang til, åbner kortet trykker søg eller skriv adr. her står der med blå aktuel adr. og andre adr. trykker jeg på aktuel adr. er det ikke hvor jeg befinder mig det er squ:cry: da meget mystik, tak for den store interesse om kring dette emne.
Eli

Krider82
Tue Apr 14, 2009, 6:41
Godt. 2 spørgsmål. Er det en iphone 3g??? Hvis det er en stor rund cirkel på kortet du snakker om så er det ikke Gps men bare en udregning på hvor du er. Det får den fra at finde ud af hvilken mobilmast du får signal fra og så hvor den tror masten er placeret. Der er ikke altid den kan finde ud af det.

Djjan
Tue Apr 14, 2009, 9:37
Nu har jeg ikke selv en iPhone..
Men når jeg bruger google maps på wm tlf. kan man sætte hak i brug gps. Men ved ikke om det er det samme på iPhone

MarkB
Tue Apr 14, 2009, 9:54
Den bruger GPS hvis den har en (iPhone 3G) og den bruger sendemasterne hvis den ikke har (1. iPhone) :)

Men iPhone 3G har aGPS hvilket vil sige den først finder en ca. position for dig ud fra masterne og så bruger den GPS til at præcisere :P
Derfor det går så hurtigt (med iPhones der virker) med at finde sin lokalitet :D

eli rasmussen
Tue Apr 14, 2009, 16:49
det er en g3 Er vi enig om at aktuel placering ( den runde cirkel på kortet) er der hvor du befinder dig,og ikke hvor der står en mast.

MarkB
Tue Apr 14, 2009, 17:12
Det er den runde blå knappenål der er hvor du er..

Men kun hvis du er inde under søg..

Ellers så viser den bare den adr. du skriver ind.. :D