PDA

Vis fuld Version : Hjølp til at få google som standard søgemaskine

Sider : [1] 2

frodep
Sun Jan 04, 2009, 16:05
jeg er i den uheldige situation at når jeg i firefox 3 skriver et eller andet i adresse bjælken uden at jeg sætter .com eller .dk og lignedene efter teksten ja så går den automatisk ind på ask.com og søger efter det jeg har skrevet. hvordan får jeg det ændret så den går ind på google i stedet?

på forhånd tak

flychr
Sun Jan 04, 2009, 19:37
hej
i indstillingerne kan du ændre?
Men installer først denne http://www.google.com/tools/firefox/toolbar/FT3/intl/da/index.html

Chr

frodep
Mon Jan 05, 2009, 9:07
men findes der ikke en vej uden om hvis man nu som mig ikke gider at have en ekstra toolbar. der er jo en google søge tingest inkluderet i firefox 3

frodep
Tue Jan 06, 2009, 7:10
er der virkelig ingen der ved det?

Rasbred
Tue Jan 06, 2009, 7:19
prøvet at trykke på den pil på første billede også vælge håndter

også slette alt pånær google..

queen
Tue Jan 06, 2009, 10:28
helt ude til højre - i den linie du indtaser - har du ikke en box hvor du kan vælge søgemaskine- der er en lille pil og et forstørrelsesglas

frodep
Tue Jan 06, 2009, 17:03
til queen og Rasbred

desværre ingen af de to forslag i har givet virker men tusind tak for svarene

Rasbred
Tue Jan 06, 2009, 17:05
prøv så og fjern FF helt..

også hent det igen på www.getfirefox.com

husk at gemme bogmærker

frodep
Wed Jan 07, 2009, 17:36
har prøvet virker ikke desværre mpske er det fordi det kommer fra et andet program jeg installerede hvor jeg lige var lidt for hurtig i setup'en og kom til at trykker ja ti ldet der ask. men selv om jeg har af installeret det program en masse gange virker det stadig ikke.

queen
Wed Jan 07, 2009, 18:51
Har lige lavet mit sidste svar om, for jeg kom lige i tanke om denne nok lidt dumme ting.

men du har ikke lavet dit første søgefelt for stort så den bare ligger udenfor.

mon du forstår hvad jeg mener, eller kom tilbage

frodep
Thu Jan 08, 2009, 14:57
jeg er ked af det queen men jeg kan altså ikke forstå dit svar

queen
Thu Jan 08, 2009, 17:20
jeg er ked af det queen men jeg kan altså ikke forstå dit svar

Der hvor du skriver navnet på f.eks. en hjemmeside når den hvide bjælke næsten ud til højre side ??

frodep
Fri Jan 09, 2009, 6:19
nej det gør de nikke der er en google søgeboks ude i enden

queen
Fri Jan 09, 2009, 9:03
så er der noget jeg ikke forstår står der også Google i feltet der hvor du skriver når du vil søge efter et ord???

frodep
Fri Jan 09, 2009, 16:22
ja det gør der

queen
Fri Jan 09, 2009, 17:16
pu-ha den er ikke nem, når du ser dine søgetjenester (pilen ved siden af det blå G) står der så også ask.com hvis der gør så prøv at slette den, og genstart

frodep
Sat Jan 10, 2009, 17:34
der står ikke ask.com desværre

queen
Sat Jan 10, 2009, 18:22
så prøver vi noget andet - funktioner > tilføjelser - står der noget om ask.com der ??

frodep
Sat Jan 10, 2009, 22:29
desværre der har været en ask.com toolbar men de nhar jeg afinstalleret

queen
Sun Jan 11, 2009, 9:46
så er det det der er problemet - der ligger sikkert noget tilbage på din maskine - har du brugt ccleaner - ellers er dette lille gode program her http://www.ccleaner.com.

Har ikke selv prøvet men - prøv at skrive about:config i adresselinien. Bare klik dig forbi advarslen og find keyword.URL. Hvis der står noget med ask så lav det om til
http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=

jeg høre lige hvordan det gik