PDA

Vis fuld Version : Orden i musiksamlingen??

Prof
Wed Apr 14, 2004, 17:39
Hey,

Jeg leder efter et program, som kan ligge min musik i brugerdefinerede mapper. Lige nu ligger alt bare i en mappe, men er det muligt at skille dem ad, på en let måde?
Måske lidt ligesom man styre musikken i Media Player, så skulle den bare ligge dem i brugerdefinerede mapper. Kunne det lade sig gøre?

Håber det er til at forstå :roll: :P

jakobdam
Wed Apr 14, 2004, 23:20
Genvej: Windowstast + E :wink:

Stifinderen lyder for mig som den oplagte løsning - du får jo ganske vist problemet med at skulle gøre alt manuelt, men der er jo blot tale lige at bruge en eftermiddag eller sådan noget i den stil...

Tænk på hvor lang tid du kan bruge på Google for at finde det du søger, og hvor meget af det du installerer du skal have afinstalleret fordi det måske ikke var lige dét du havde brug for alligevel...

Alt i alt er det også mere "rigtigt" at lave mapperne selv fysisk - så kan du lettere tage backup, og ubesværet føre det tilbage igen uden at skulle bøvle med geninstallation af endnu et program... :D

Jensb
Thu Apr 15, 2004, 11:01
Ja,k jeg ville også bare bruge stifinderen.

Husk at gå op i "vis" og vælg "detaljer". Højreklik så på den linie hvor der står "navn" "størrelse" osv, og så kan du vælge de felter du vil have med, f.eks. kunstner, album osv. Herefter er det bare at klikke på det felt du vil sortere efter, f.eks. kunstner, og så erd et hurtigt lige at copy/paste til forskellige mapper.

Prof
Thu Apr 15, 2004, 12:52
Mange tak begge to :D

Havde aldrig tænkt på Stifinder, men det er jo nemt og rimelig hurtigt - mange tak :wink:

Mads
Thu Apr 15, 2004, 14:21
Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dit problem, men du kan oftest få dit rip-program til automatisk at generere en under-mappe som f.eks. døbes efter kunstnernavn, hvor den så lægger musikken fra CD-en ned.

??