PDA

Vis fuld Version : skrivebordet.... FFS

Rasbred
Tue Apr 13, 2004, 21:29
nu har jeg lige prøvet og rydde op på skrivebordet.... men synes ikke det hjælpe... der kan ikke være flere ikoner på nu, de står i siden af skræmen så man ikke kan bruge dem.... jeg har lige brugt en time på at slette og rydde op, lige nu er der 327 ikoner på mit skrivebord(1600 x 1200), har puttet en hel del i en masse forskellige mapper, men er stadig meget uoverskuligt.. :?

nogen som kan nogen tricks.... eller skal jeg bare gå ud og købe en skræm som kan komme højerer op i opløsning...

please help me.... :cry:

Supa-Jay
Tue Apr 13, 2004, 21:43
Jeg fatter slet ik at du skal bruge så meget!
Jeg mener; fair nok at du har 327 programmer som du bruger (selvom jeg også synes det er vildt), men behøver de alle sammen at ligge på skrivebordet?
Jeg har kun 6-7 ikoner... Papirkurven, mappe med musik og mappe med film. resten er faktisk ligegyldigt, og ved ik hvorfor det ligger der.
Nede i min værktøjslinie har jeg så lagt medieplayeren, internettet og min mail-box samt en genvej til skrivebordet.

Resten ligger i Start > Programmer. Der er ik så meget, men det er okay... Fatter ik at du ik kan dele det noget mere op i mapper? Hvis du har 327 forskellige ting, må der da kunne laves kategorier ud af det? :? :roll:

// Supa-Jay

Rasbred
Tue Apr 13, 2004, 21:47
jeg har delt det op musik osv. men der er stadig meget... og min drev er lige så rodet... er der en som spørg om jeg har noget han skal have, aner jeg ikke hvor jeg skal lede henne.... :? så bliver jeg nødt til at søge HELE min harddisk igennem 3 gange for at finde noget som bare ligner lidt det jeg mangler.... :cry:

og i Start > Programmer. den fylder 3 rækker så der er heller ikke plads til mere, når den bliver åbnet fylder den halvdelen af min 19 tommer skærm :cry: :?

jeg så engang et program så man havde 4 skriveborde...
kender nogen det??? så kan jeg have 4 skriveborde i 1600 x 1200 og 4 gange så meget LO** der :?

Kinajumjum
Wed Apr 14, 2004, 11:08
Det er meget simpelt:

[Format C:] :D -- og læg så INGEN ikoner på skrivebordet :!:

Jeg ved godt det ikke hjælper dig så meget lige nu, men efter min mening er der ingen let genvej.

De aller mest benyttede genveje kan du (hvis du formaterede) lægge nede i menu-bjælken.
Sørg for at dele dine mapper logisk op, og hold orden - det er det eneste en computer forstår. Fx: Dokumenter: Musik/Arbejde/billeder/ osv.
Hver gang du gemmer noget, så gør op med dig selv, hvilken mappe det passer bedst i.. - eller opret en ny.

Jeg har selv: NUL ikoner på skrivebordet. :P

Mr. Super Mobil
Wed Apr 14, 2004, 16:25
Bruger du alle 327 programmer eller samler du bare på dem... Jeg har som de andre kun et par får ikoner på skrivebordet og så en 6 stykker nede i bjælken. Jeg sletter programmer når jeg ikke bruger dem mere. Det er da heller ikke nødvendigt at have alle sine musikmapper til at ligge ude på skrivebordet. Jeg bruger browseren i winamp til at kigge rundt i mine musik biblioteker, eller også bruger jeg wincommander til at søge i de forskellige bibloiteker.

Det er måske på tide at du får rydtet rigtigt op på computeren ---> format c:\ som allerede er foreslået...

Mr. Super Mobil
Wed Apr 14, 2004, 16:27
Bruger du alle 327 programmer eller samler du bare på dem... Jeg har som de andre kun et par får ikoner på skrivebordet og så en 6 stykker nede i bjælken. Jeg sletter programmer når jeg ikke bruger dem mere. Det er da heller ikke nødvendigt at have alle sine musikmapper til at ligge ude på skrivebordet. Jeg bruger browseren i winamp til at kigge rundt i mine musik biblioteker, eller også bruger jeg wincommander til at søge i de forskellige bibloiteker.

Det er måske på tide at du får rydtet rigtigt op på computeren ---> format c:\ som allerede er foreslået...

Rasbred
Wed Apr 14, 2004, 16:37

nej men har ALT muligt til at ligge...

og det med winamp... hvordan får jeg ALT mit musik ind... har mapper over alt på min com med musik....

wincommander er ikke fedt når der er lige så lidt orden på mine drev :?