PDA

Vis fuld Version : Hvad skal jeg gøre? (Mobil-Handel gik i vasken)

Casa
Tue Apr 13, 2004, 10:25
Jeg fik mig lavet en handel med en person herinde fra, som lød på at jeg skulle have hans samsung e700, og han min kærestes nokia 6600.. Vi skulle bytte lige over.
Min kæreste ville nemlig hellere have en e700.
Vi snakkede lidt frem og tilbage om hvordan vi skulle sende osv. Han gad ik pr. efterkrav, (som jeg fandt sikrest for os begge)
Han ville have vi skulle sende samme dag som en pakke.. Men d gad jeg ikk, da j er blevet snydt på den måde før..
Men vi aftalte så til min forbavselse at han sendte den ene dag, så tjekkede jeg om alt var som han sagde, og sendte så med det samme min..
Men men men
Jeg modtog den som aftalt, og mig og min kæreste legede så lidt med den. Heldigvis gik jeg ind og prøvede og lytte ringetoner, og ringede så også til den, og fandt så ud a, at den ikk ku spille ringetoner, en underlig fejl, men stadig mega træls..
Vi aftalte så at jeg sku sende hans til rep. da den ikke var iorden, mens min kæreste stadig har hendes 6600. Nu er der gået en uge, så jeg ringede til den walk in butik, som den sku rep. ved. De fortalte mig sp lige at der ku gå mindst 3 uger, før den ville komme tilbage, da de sku sende den til samsungs hoved et eller andet.
Personen herinde fra har konstant prøvet at lokke mig til at sende 6600 alligevel. med begrundelse, at jeg jo snart modtog min, (da jeg regnede med den evt. villle dukke op idag) !!!
Men den hoppede jeg så ik på alligevel.
Hva skal vi gøre?
min kæreste er da enormt træt a det hele. og d jeg da også, jeg kan ikke bevise at den ik ku spille ringetoner før jeg modtog den..
Hvad ville i gøre?
min kæreste vil bare gerne have en e700

Armani
Tue Apr 13, 2004, 10:36
Uheldig situation. :(

Det er også lidt uheldigt at fyren også står uden telefonen. Men det som JEG vil gøre....

Vente til jeg har fået Samsung, og så sende Nokia 6600 til fyren. Det vil være fair.

pa-nick
Tue Apr 13, 2004, 10:58
Ja, det kan da godt nok godt kalde en uheldig situation :D - det er da synd for jer ihvertfald......

Men ja - jeg ved sq nok ikke hvad jeg havde gjort - det mest rigtige havde nok egentlig været at du sendte den tilbage til ham og han så selv fik den lavet så i begge havde jeres oprindelige telefon. - og han så fik den repareret inden den blev solgt...... - Hvis du så ikke vil det, kan jeg da egentlig godt følge ham lidt i at du skal sende hans nye telefon, som aftalt....... :?

Selvom jeg synes det er synd for dig at du så skal undvære din nye telefon fordi den ikke duede....... - så jeg ka sagtens se du står i en svær situation......... - ved sq ikke selv hvad jeg havde gjort - men kan både følge dig og ham...... ( For han burde jo slet IKKE have solgt dig noget som ikke virkede optimalt.......)

Så, egentlig ville jeg nok vælge det samme som dig, og så beholde din 6600 som telefon indtil du får den der e700 hjem igen fra reparation, og så sende den 6600 til ham.....- Det ville nok blive det valg som jeg ville vælge...... - men ja - en meget svær situation og stå i :D

M.v.h. Pa-Nick.
'
PS:

- hva sir han selv til det hele ????
- kan han ikke følge dig i din beslutning.....??
- Vil han ikke indrømme at der er noget galt med den - eller??? - han vidste det måske ikke???

Casa
Tue Apr 13, 2004, 11:27
han siger han ik selv vidste d, og er da meget behjælplig. Bare lidt mega træls, at min kæreste ik får sin nye mobil før om 3 uger, fordi vi for en defekt mobil. om 3 uger er den endnu mindre værd, og knap så fed at have..!!!
så vi skal vente næsten en måned. pga dette..
for mig lyder d ik helt fair.. men der er nok ik andet at stille op

pa-nick
Tue Apr 13, 2004, 11:50
nej det er rigtig nok - det er IKKE fair - men øhh - vil han ikke være med til at lade handlen gå tilbage?????

Casa
Tue Apr 13, 2004, 14:18
nej det er rigtig nok - det er IKKE fair - men øhh - vil han ikke være med til at lade handlen gå tilbage?????
det har jeg ikke snakket med ham om endnu.. da han ik har været på msn i dag endnu.. men under alle omstændigheder er den sendt afsted til rep. og kommer ik tilbage til mig før om 3 uger!!! lidt skod ik..
men hva nu hvis jeg havde sendt samme dag som ham, og jeg så havde stået med en defekt mobil og ingen anden, hvordan ville folk så ha reageret? ved dette indlæg.. lidt skod

InZane
Tue Apr 13, 2004, 17:14
Jeg ville sende E700'eren tilbage til ham og aflyse handlen. Så er du bedst stillet i mine øjne. Man må gå ud fra, at "sælger" vidste at der var en fejl på den og så sender han den alligevel, uden at informere jer om det. Det ser jeg som direkte forsøg på snyd.

Annuller handlen, så risikerer du ikke at opdage flere mystiske ting.