PDA

Vis fuld Version : Bedste film til dato

Sider : [1] 2 3 4

agupma
Mon Apr 12, 2004, 19:24
Sad lige og tænkte på film.. Jeg har svært ved at finde den bedste film (efter min mening)... Men kom frem til at Saving Privat Ryan er et mesterværk. Den er rigtig flot lavet og historien holder...

Men hva med jeres?

jessmoeller
Mon Apr 12, 2004, 19:36
Shawshank Redemption!
Har set den rigtig, rigtig mange gange og det må siges at være en klassiker.
Bedste Speilberg film: Schindlers Liste
Bedste Hanks film: Forrest Gump

Synes også Saving Private Ryan er kanon, men skal vi se på den bedste krigsfilm: Den længste dag!

jesperkbh
Mon Apr 12, 2004, 19:38
Blev også meget positivt overrasket over SPR, men den bedste er i mine øjne"en verden udenfor"

Jes Dahlmann
Mon Apr 12, 2004, 19:40
"Den grønne mil" og "En verden udenfor" er efter min mening også virkelige gode film :D

McNasty
Mon Apr 12, 2004, 19:42
Street Fighter m/ Jean Claude...!

-Kasper
Mon Apr 12, 2004, 19:43
2 Fast 2 Furious HELT KLART! den er da for fed! Eller Terkel i Knibe :P! eller Film af Kim Bodnir (hvis det Staves sådan) de er fanmne fede.. Jeg Griner stadig når jeg ser i kina spiser de hunde eller gamle mænd i nye biler... Vil osse snart ind og se den Gode Strømer tror den er for fed!

evil_jew
Mon Apr 12, 2004, 20:49
Band Of Brothers...
Ikke en film, men en serie - men den slår alt hvad jeg endnu har set.

Kan du lide saving private ryan o.lign. så vil du med garanti være overskruet efter at have set BOB...

2my
Mon Apr 12, 2004, 20:50
klassikere som The Rock og Conair ka' man se igen og igen og igen og igen... :D

Zucco
Mon Apr 12, 2004, 21:01
Må give Ewil_jew fuldstændigt ret. Band Of Brothers slår alt, så er den endda autentisk. Måtte simpelthen også købe den, da den udkom på dvd.

Ellers er Gladiator og Braveheart også et par gode bud.

Beridox
Mon Apr 12, 2004, 21:03
hejsa

jeg kan ikke komme på bedre film end ringenes herre trioligien. de er da for gemmenførte, og kan ses mange gange da der er så mange detaljer man ikke kan få fat i dem alle første gang :)

MVH Erik

agupma
Mon Apr 12, 2004, 21:07
Band of Brothers?? Har godt nok aldrig hørt om dem (ok har så også kun DR1 og TV2 8) ) Hva går de ud på?

Erroneus
Mon Apr 12, 2004, 21:19
Damn jeg sidder og væmmer mig over det som kasper skriver: 2 Fast 2 Furious HELT KLART! den er da for fed! Eller Terkel i Knibe

2 fast 2 furious er da meget godt lavet, men skuespillet er til grin, historien er til grin og der er så mange clicher i den film at man væmmer sig.

Terkel i knibe gider jeg ikke engang at snakke om, for jesus crist for en gang opreklameret lort.

Men naturligvis er film smag og behag, og man ser naturligvis anderledes på film alt efter hvad alder man er i. Kasper er 13 år og derfor er film som 2 fast 2 furious og terkel i knibe fede film, da det ikke er film der skal tænkes så meget over når man her set dem. Ikke for at sige du ikke kan tænke :) men med en alder på 13 er det nok begrænset hvor meget man kan filosofere over en film.

Jeg syntes film som Identity, The butterfly effect og menteo er nogel must see film, da de virkelig har nogle chokerende drejninger og ikke er så gennemskuelig,

Andre film som Kill bill, LOTR, matrix osv. er også rigtigt fede, ikke kun pga. de er godt lavet men også fordi deres historier i top. Specielt LOTR: ROTK fordi den er ekstremt godt lavet, meget underholdne og det er rigtigt godt skuespil :)

----

Band of brothers er saving private ryan som tv-serie :) Det er også spielberg og tom hanks der står bag den, og det skulle være, verdens dyreste tv serie. Den er blevet sendt 2 gange på DR2 og kan godt anbefales.

VartaZ
Mon Apr 12, 2004, 21:20
hejsa

jeg kan ikke komme på bedre film end ringenes herre trioligien. de er da for gemmenførte, og kan ses mange gange da der er så mange detaljer man ikke kan få fat i dem alle første gang :)

MVH Erik

Kan kun give dig ret, LOTR er de mest gennemarbejdede og gode film jeg nogensinde har set. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Man får helt kuldegysninger, når Riders of Rohan Stormer orkerne uden for Minas Tirith i "Kongen vender tilbage"

jessmoeller
Mon Apr 12, 2004, 21:24
Band of Brothers?? Har godt nok aldrig hørt om dem (ok har så også kun DR1 og TV2 8) ) Hva går de ud på?
Hvis du har DR1, skulle du ha' hørt om dem...
Men det en serie på 10 afsnit om en gruppe soldater (eliteenhed, hvis man vil), der hed Easy-kompagniet. Det foregår under 2. Verdenskrig og man følger dem igennem tykt og tyndt i under det meste af krigen. Fra D-dag og frem til befrielsen, altså det foregår i Europa.
Det er den fedste serie der nogensinde er produceret!
Steven Speilberg m.m. står bag.

Der er vist snakke om at der skal laves noget lignede, hvor handlingen skulle stadig være 2. Verdenkrig, men i Stillehavs området...

McNasty
Mon Apr 12, 2004, 21:35
Street Fighter m/ Jean Claude...!

Nu håber jeg ikke nogen seriøst troede på min kommentar og jeg beklager jeg "spammede" forumet.. :oops:

Film jeg bryder mig meget om er;

Band Of Brothers, de(n) skal ejes på DVD..!
Tilbage til Fremtiden og Indiana Jones trilogien, jeg er bare helt tosset med dem..:)

Full Metal Jacket, den er bare skummel!

- Tilgengæld er jeg ikke så meget for The Matrix, jo nr, 1, men resten er noget tyndt stas.

Ringenes Herre - Trilogien kan ikke være andet end en bunke gode film.. Fantastisk! Scenen med Mordor på et 32" Tv og ordenligt Surround, da det er sindsygt...!

Jeg har mange ynglingsfilm, men vil ikke sige der er en som bare topper.. Skal ærlig sige jeg stadig finder glæde i Wargames og de gamle Turtles film :D

dasbnau
Mon Apr 12, 2004, 21:40
Jeg har svært ved at synes at bog-filmatiseringer kan fremhæves som stor filmkunst. Det vigtigste må nu engang være historien, og den har de jo i forvejen!

Derfor er LOTR (selv om den er fremragende!), Shawshank mv. i mine øjne udelukket.

Min ubetingede favorit må være Matrix - den film har ALT.

Wickings
Mon Apr 12, 2004, 21:42
Denne grønne mil som der er sagt er for fed, forrest gump oss alt for fed ... ringenes herre trio'en er oss for fed ...

Unævnte film vil jeg gerne tilføje:

notting hill - mega sej/sød film!
the ring - det bedste gys ever!

har mange flere ynglings ... men de er liiige lidt langt væk :)

dasbnau
Mon Apr 12, 2004, 21:46
Terkel i knibe gider jeg ikke engang at snakke om, for jesus crist for en gang opreklameret lort.

:shock: :shock: :shock:

Jeg er helt enig i at Terkel er malplaceret i en debat om den bedste film nogensinde, men derfra og til at kalde den lort? Hvad bygger du det på?

I mine øjne er der tale om noget nær et mesterværk. Andens skuespil er fænomenalt alsidigt, humoren er god, og frem for alt formår den at formidle en relativt opbyggelig historie uden at tale ned til børnene - noget der desværre ses alt for sjældent. Animationerne er også gode efter dansk standard.

Det kan godt være du ikke lige er målgruppen for filmen, men hvorfor mener du at den er dårlig - objektivt set?

2my
Mon Apr 12, 2004, 21:51
Blev skuffet over Terkel i knibe... ha'de nok håbet på for meget sjovt...

Er jeg egentlig blød i bolden, når jeg siger jeg ikk har set nogle 007 film, starwars film og heller ingen af de der Lord of the rings film...? :shock:

christiantt
Mon Apr 12, 2004, 21:53
Fight Club da den simpelt hen er genialt lavet! Ikk så meget kampscenerne, men miljøet og personkarateristikkerne!! Nice lavet!!

Drejninger som der er i Den Sjette Sans er også mega nice lavet!! Godt lavet Hr. Shyamalan!

Tarantino film er jo også noget som man skal se! Han er da klart en af filmens mestre!

Og så kan jeg også lide Pirates Of The Caribbean sgu også god, med en suveræn Johnny Depp i hovedrollen!!