PDA

Vis fuld Version : Intet pas til udlandet...

DSJIK
Mon Jul 21, 2008, 12:57
Hey.

Nogle der ca. ved hvad der sker hvis man køre til Tyskland uden pas og bliver taget på grænsen hhv ud/hjem

Det samme hvis man køre uden det røde kort?

kehaan
Mon Jul 21, 2008, 13:05
Hej.

En søgning på google gav et link som omhandler det samme som i/du skal:

http://www.ekvinde.dk/forum/lofiversion/index.php/t20953.html

Mvh Kehaan.

DSJIK
Mon Jul 21, 2008, 13:11
Tak kunne ikke selv finde noget på Google.

Sådan noget lort :S

Banzon
Mon Jul 21, 2008, 13:33
Tak kunne ikke selv finde noget på Google.

Sådan noget lort :S

""psstt" det koster 500.- ikke at have et Hvis man bliver "snuppet" ;-)

DSJIK
Mon Jul 21, 2008, 13:41
""psstt" det koster 500.- ikke at have et Hvis man bliver "snuppet" ;-)

Okay, hvad så at køre uden det røde kort i Tyskland?

Banzon
Mon Jul 21, 2008, 21:36

Mener du kørekortet ?

Har jeg af gode grunde aldrig prøvet :mrgreen:

Villain
Mon Jul 21, 2008, 21:44
Mener du kørekortet ?

Har jeg af gode grunde aldrig prøvet :mrgreen:

hehe:)
mit kort er ikke roedt men lyseroedt (hvem fanden bestemte at den skulle vaere det?)

Gramas
Mon Jul 21, 2008, 22:25
Jeg bor tæt ved grænsen og er nok over en gang i ugen ca.

Det sidste 1½ års tid har jeg ikke kunne finde mit pas og er derfor taget afsted uden. Jeg er blevet stoppet 2 gange i løbet af det 1½ år (og mange gange før det men der havde jeg pas med). De 2 gange har jeg fået en løftet pegefinger om at jeg skulle huske det til næste gang, og det har været det. Den ene gang havde min kammerat som kørte, heller ikke kørekort med, 2 mand uden pas, eller kørekort, ikke godt hehe. Men der skete kun det at betjenten tog fat i centralen for at høre om min makker havde kørekortet hvilket han jo havde, og så måtte vi køre videre.

Det er yderst sjældent der er kontrol, og når der endelig er, er de ikke særligt hårde med det. Jeg tror primært de går efter biler på udenlandske plader der forsøger at smugle ting ind i landet, og varevogne på danske plader. Som alm privat person med et bagagerum fyldt op med øl og sodavand vil jeg ikke mene der er noget at komme efter. Men det er nok også kun indtil du fanger en betjent på en dårlig dag, så er det en tur i fængslet :)

Hoff-
Mon Jul 21, 2008, 23:18
Jeg har også været over den tyske grænse et par gange uden pas uden der skete noget som helst.. Det er MEGET sjældent der er kontrol efter schengen samarbejdet.. Jeg ville godt turde løbe risikoen - men tør du? :mrgreen:

EDIT: Whooopa, nu blev jeg sgu erfaren bruger her på mobildebat.. Hurra.. :D

Bylle
Tue Jul 22, 2008, 5:31

Tror han mener det til forsikringen...

DSJIK
Tue Jul 22, 2008, 10:24
Tror han mener det til forsikringen...

Spot on!

Ligesom det grønne kort men det er kun uden for EU

Banzon
Tue Jul 22, 2008, 10:45
Jeg har en ganske alm. kaskoforsikring hos alm. brand og med den kan du kører i alle europæiske lande uden problemer.
I tyskland behøver du ikke noget særligt de spørger heller ikke om det, har jeg ihvertfald aldrig oplevet.

Forresten da jeg blev stoppet dernede med 3 elever i bilen (kørte selv, det skal jeg) uden pas, spurgte ham "Bent Betjent" om hvorfor jeg ikke havde et, og jeg sad bare og så dum ud (ikke særligt svært) og sagde at "det troede jeg da ikke man skulle have mere" men det formildede ham nu ikke særligt, han mente jeg skulle have en bøde på de 500.- ;-)
Og så fik jeg lige en mere på 500.- fordi en af mine elever havde glemt sin logbog :-)

DSJIK
Tue Jul 22, 2008, 11:06
Jeg har en ganske alm. kaskoforsikring hos alm. brand og med den kan du kører i alle europæiske lande uden problemer.
I tyskland behøver du ikke noget særligt de spørger heller ikke om det, har jeg ihvertfald aldrig oplevet.

Forresten da jeg blev stoppet dernede med 3 elever i bilen (kørte selv, det skal jeg) uden pas, spurgte ham "Bent Betjent" om hvorfor jeg ikke havde et, og jeg sad bare og så dum ud (ikke særligt svært) og sagde at "det troede jeg da ikke man skulle have mere" men det formildede ham nu ikke særligt, han mente jeg skulle have en bøde på de 500.- ;-)
Og så fik jeg lige en mere på 500.- fordi en af mine elever havde glemt sin logbog :-)

Der er også fin forsikring på bilen, men man skal have et Rødt kort når man køre uden for norden, og et rødt hvis det er uden for EU, som bekræfter der er forsikring på bilen, disse kort skaffes igennem forsikringsselskabet..

Spørgsmålet er hvis man køre uden disse i udlandet hvad der sker og om det overhovede bliver tjekket med mindre man laver en skade?

Michael Kruse
Tue Jul 22, 2008, 11:18
Der er også fin forsikring på bilen, men man skal have et Rødt kort når man køre uden for norden, og et rødt hvis det er uden for EU, som bekræfter der er forsikring på bilen, disse kort skaffes igennem forsikringsselskabet..

Spørgsmålet er hvis man køre uden disse i udlandet hvad der sker og om det overhovede bliver tjekket med mindre man laver en skade?

Rødt kort er bevis på at du har en kasko forsikring på din bil, og det er ikke lovpligtigt at medbringe i udlandet - det er bare dumt ikke at gøre det i tilfælde af uheld.

DSJIK
Tue Jul 22, 2008, 11:26
Rødt kort er bevis på at du har en kasko forsikring på din bil, og det er ikke lovpligtigt at medbringe i udlandet - det er bare dumt ikke at gøre det i tilfælde af uheld.

Tak ;)