PDA

Vis fuld Version : Dykning... Egypten...

MagN
Mon Apr 05, 2004, 20:58
Til sommer skal jeg med familien til Egypten..., vi skal bo i byen Sharm El Sheik !

Jeg skal selvfølgelig dykke dernede og ville utrolig gerne høre om der er nogle der har nogle oplevelser dernede fra ! Alt fra pris, godt sted, godt dykker-selskab osv osv har interesse...

Hvis der er nogle der har erfaring med undervandskamera - kamera med undervandshus, ekstra flash og alt sådan noget vil jeg også utrolig gerne høre omkring det da jeg står og regner med at invistere i kamera med tilhørende undervandshus !!

Vil også gerne høre om oplevelser i Egypten, gerne omkring Sinai..., er det værd f.eks. at tage til Cairo og se pyramider...?

Håber på nogle svar - det ville være rigtig spændende at høre !

Denert
Tue Apr 06, 2004, 0:22
jeg kom hjem d. 22 fra et halvt år i egypten(arbejde)

har godtnok ikke været i sheik, men de gamle var der og tog derfra til aleksandria og besøgre mig.
Jeg var meget glad for at være dernede, det er meget flinke folk.
Men sheik er alt for turistet siger de og folk dernede prøver bare at lokke penge fra turister, råd når man prutter om prisen er det en god ide at tilbyde dem ca 1/4 af hva de vil ha, tit får du varene for det.
tænk på at det er normalt at tjene mellem 200-500 kr i måneden dernede, så det er bare med at presse dem.
mange ser sure ud hvis de får 1 kr i drikkepenge, tænk på at de kun får max 20kr om dagen så de skal bare holde deres mund og være glade.
nu ved jeg ikke hvor gammel du er men der er ikke så meget gang i den i egypten, det er det land i verden hvor der bliver drukket mindst alkohold..
klart der er gang i den i sheik da der er mange udlændinge, men der er jo ikke det rigtige egypten man ser så skal man ud på landet der hvor de bor i hytter uden strøm og vand..
Cairo er en rigtig fed ca 20mill mennesker en af verdens største byer, de der bunker sten de har smidt i udkanten af byen er nok noget af det mest imponerende jeg nogensinde har set, det er så vildt.
jeg tror jeg var derude 10 gange med de verse forretningsforbindelse og jeg blev aldrig træt af det.

Har aldrig set noget smukkere end at køre på den højbro der kommer ind fra vest og kunne se pyramiderne ude i horisonten nok 5-7 km væk...så flot og så store..
der er langt fra sherik til cairo ca 650km tror jeg, mine forældre lejede en mini bus taxi til cairo og tilbage 5 dage senere for 150$ det er der vel ikke noget at sige til.
i må have en rigtig god tur, du kan jo sende mig en PB hvis der er noget du vil vide

Mighty
Tue Apr 06, 2004, 7:21
Til sommer skal jeg med familien til Egypten..., vi skal bo i byen Sharm El Sheik !

Jeg skal selvfølgelig dykke dernede og ville utrolig gerne høre om der er nogle der har nogle oplevelser dernede fra ! Alt fra pris, godt sted, godt dykker-selskab osv osv har interesse...

Hvis der er nogle der har erfaring med undervandskamera - kamera med undervandshus, ekstra flash og alt sådan noget vil jeg også utrolig gerne høre omkring det da jeg står og regner med at invistere i kamera med tilhørende undervandshus !!

Vil også gerne høre om oplevelser i Egypten, gerne omkring Sinai..., er det værd f.eks. at tage til Cairo og se pyramider...?

Håber på nogle svar - det ville være rigtig spændende at høre !

Har selv været i Egypten to gange, boede i Hurghada begge gange.
Der er ekstremt flotte fisk i vandet.. Jeg fandt et sted lige ind til bredden ved en bro hvor der voksede koraler, der var vildt mange.

Med hensyn til pyramider:

JA, De skal ses.
De er bare så imponerende :shock:
Men ved pyramiderne er der mange folk med kameler der vil give dig et tørklæde på hovedet og stille dig ved en kamel så du kan tage et billede, men hvis du går med til det forlanger de penge for det. <- Bare lige så du er forberedt og ikke tager et billede bare for at gøre dem glade (som vi gjorde)

Armani
Tue Apr 06, 2004, 10:04
Jeg har også haft et øje for Egypten at holder ferie dernede :)

Jeg vil helst undgå alle de store turistområder jo. Det er jeg bare ikke vild med. Selvom det koster lidt mere, men er OK :)

Denert kan du komme med nogen gode links om Egypten. Hvis du ligeeee har dem :)

summermuggy
Tue Apr 06, 2004, 12:52
har dykket i sharm for 1 år siden. dykning er super fed, men det kommer jo meget an på hvad man er til. selve dykningen foregår ofte lang klippesider, hvor man hele tiden skal være meget opmærksom på højdemåleren, eller kan man hurtigt komme for langt ned. jeg vil nok ikke anbefale det som en begynder tur, men er man øvet er der mange spændende vrag osv. er man begynder vil jeg nok nærmere anbefale Thailand eller malaysia.. her er det også 10 gange billige at tage sit PADI cartifikat.

MagN
Tue Apr 06, 2004, 13:13
Tark for svarene alle !

Jeg har dykket i Kroatien, på Tenerife (Spanien) og for lidt over et år siden tog jeg dykkercertifikat på Korsika hvor jeg bl.a. også havde nogle dyk ved et vrag fra 2. verdenskrig !

Summermuggy -> De dyk du omtaler hvor det foregår langs klippesider, har det været båddyk - da det ihvertfald er hvad jeg skal have flest af. For dybt - hvad snakker vi om der? Mht. priser - kan du huske dem?

Igen tark for svarene - det er rigtig lækkert !