PDA

Vis fuld Version : iPhone, - den er godt nok lækker! Men...

dadane
Sat Mar 01, 2008, 17:47
Jeg har købt en iPhone og den er godt nok lækker at arbejde med.
Jeg har tidligere haft et par Windows Mobile (Sidst HTC TyTN) og før det også nogle Symbian (Sidst Nokia 9210 Navigator)

Der er mange ting som virkelig er intuitive og for første gang har jeg prøvet en telefon som rent faktisk gør det behageligt at se websider.

Men træerne vokser desværre ikke ind i himmelen.

Her er de short-commings jeg har fundet.
Kender du en løsning på en eller flere af disse? Oversigten over opkald er mangelfuld. Der står ikke hvem jeg har ringet til og hvem der har ringet til mig. Der står ikke hvor længe opkaldet varede etc.
Der står ikke hvornår jeg har sendt en SMS. Den lægges fint ind i oversigten det rigtige sted. Men det præcise tidspunkt kan jeg ikke se
På min TyTN kunne jeg begynde at taste (med nummerisk (soft)tastatur) og den matchede så selv mulige personer. Det kan være på fornavn og/eller efternavn eller det kan være selve nummeret. Det virker faktisk ret godt. iPhonens muligheder er favoritter, seneste og alle - og så ellers køre ned. Ikke at det tager lang tid (med alfabetet i højre side går det hurtigt), - men stadig.
Min er f.eks. sat op til at sortere efter fornavn, - men hvad hvis jeg skulle ringe til en som jeg altid kun husker på efternavn. Det bliver vanskeligt!

Der er sikkert flere ting, - men umiddelbart er det hvad jeg har fundet.

Min konklussion er faktisk også lidt at den som telefon ikke er vildt blæret, - men det er den til alt muligt andet. Især til webbrowser og musik. Men det at kunne ssh til den får da også en nørd-fyr helt op at ringe! Google Maps samt en masse andre (især 3. parts) spiller også rigtig godt. Og mon ikke det bliver væsentligt bedre efter 6. marts?

Nå ja, - en ting mere. Det softkeyboard der er på iPhonen er da ubegribeligt meget bedre end de øvrige jeg har prøvet. Min TyTN har heldigvis rigtigt tastatur.
Og kalibreringen af skærmen er bare lige i øjet (og kan ikke selv ændres).

I øvrigt. Der er et forum til Symbian telefoner og et til Windows Mobile. Skulle der ikke oprettes et til iPhone og et til Android også?

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 20:08
mht sms så kan du bare downloade enten iSMS eller SMSD. De kan vise tidspunkter og giver den traditionelle oversigtsform til smsvisning. Jeg bruger dem begge alt afhængigt af, hvad jeg har brug for.

Mht kontaktpersoner så bruger jeg alfabetet i siden. Det er faktisk ekstremt præcist. Ellers bruger jeg også bare "seneste". Det er jo alligevel som regel de samme 10-15 mennesker man ringer/skriver til. Men jeg er da enig i, at Window har en superfed måde at søge på.