PDA

Vis fuld Version : Sim-låser debitel deres mobiltelefoner

Sologsommer
Sun Feb 03, 2008, 15:45
Som skrevet vil jeg gerne vide om debitel simlåser deres mobiler. Mener nemlig at have oplevet at jeg har haft købt en mobil gennem dem, hvor den ikke var sim låst. Andre der har prøvet det?

SonniBoy
Sun Feb 03, 2008, 15:51
Mener ikke de låser - sidder selv med en N82 bestilt igennem dem der ikke er SIM-låst :)

mnielsen
Sun Feb 03, 2008, 15:53
Som skrevet vil jeg gerne vide om debitel simlåser deres mobiler. Mener nemlig at have oplevet at jeg har haft købt en mobil gennem dem, hvor den ikke var sim låst. Andre der har prøvet det?

De låser og brander ikke deres telefoner, så du kan rolig bestille en fon gennem debitel :D

STIVAN
Sun Feb 03, 2008, 16:35
De hedder ikke Debitel mere, men Call Me :P

lidt off topic.. :D

Bare køb den i deres webshop, så er de ikke låste. Skal ikke kunne sige om de er, hvis du går ind i en af de butikker der forhandler deres produkt.

Sologsommer
Sun Feb 03, 2008, 16:57
Okay det lyder godt, så bliver det nok der jeg køber den. Så kan jeg vel sagtens sætte mig bibob simkort i. Vil ikke risikerer at købe en fra de andre steder hvor der står vodafone eller andet på skærmen

Nightfall
Sun Feb 03, 2008, 17:21
Nice jeg havde også tænkt mig at købe en fra Callme, bare bruge mit gamle simkort.

johngj
Sun Feb 03, 2008, 18:28
Har i så tænkt jer, at bare forære Debitel for 250 kr. taletid hver måned? :???:

Rasbred
Sun Feb 03, 2008, 18:29
Har i så tænkt jer, at bare forære Debitel for 250 kr. taletid hver måned? :???:

hvad mener du ?

tror næppe de forære en noget :D

johngj
Sun Feb 03, 2008, 23:22
Jeg havde bare forstået det sådan, at når man køber en mobil hos Debitel får man taletid med i købet. Men hvis man køber en telefon og sætter sit Bibob kort i smider man vel den taletid væk. Jeg går ud fra at man stadig skal betale til Debitel. Eller tager jeg fejl?

Sologsommer
Mon Feb 04, 2008, 6:25
Jeg har bare set hvor mindsteprisen gennem de 6 mdr er billigst og det er hos call me. De 250 kr der er med hver måned skal man ringe for. Men da jeg næsten kun smsér kan det bedre betale sig for mig at sætte mit bibob simkort i, da smsér er dyrer hos call me. De tæller jo alligevel ikke med i de 250 kr, så de vil bare komme som ekstra udgift.

dadane
Mon Feb 04, 2008, 9:16
Jeg havde bare forstået det sådan, at når man køber en mobil hos Debitel får man taletid med i købet. Men hvis man køber en telefon og sætter sit Bibob kort i smider man vel den taletid væk. Jeg går ud fra at man stadig skal betale til Debitel. Eller tager jeg fejl?
Nej du har ret. Men Debitel's minimumsforbrug gælder ikke alt. Opkaldsafgifter er så vidt jeg husker heller ikke inkluderet. Så det er faktisk ikke givet at det er bedre at bruge dit allerede betalte forbrug end at sætte et andet SIM-kort i.

Alternativet for nogle er at nærlæse vilkårene og så sætte SIM-kortet i en sekundær telefon med hemmeligt nummer. Og så overveje hvilke opkald man laver fra hvilken telefon. Den har jeg selv kørt. Det er det billigste, - men også det trælseste. Dels skal du gå med to tele og dels skal du tænke før opkald og gætte på om det er kort eller langt, hvor meget du allerede har brugt etc.

Sologsommer
Mon Feb 04, 2008, 17:22
Det er nemlig også det jeg vil være træt af, hvis jeg så skal rende rundt med to mobiler :sad: