PDA

Vis fuld Version : Happii truer kunder med politianmeldelse



Sider : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

User.Name
Wed Jan 23, 2008, 18:53
Bibobs bonus for indkomne kald har fået Happii til at indføre en ny bestemmelse i kundernes abonnementsbetingelser. Gribes man i at misbruge sin Happii-telefon til at skabe ekstratrafik for Bibob, vil man både modtage økonomiske erstatningskrav og blive politianmeldt.

Tonen mellem de to hidsigt konkurrerende mobilselskaber Bibob og Happii er ikke blevet mildere de seneste par dage, og der er ingen opblødning på vej.

I morgen onsdag ventes Bibob at gøre alvor af stifter Frank Rasmussens løfter og trusler om at belønne indkomne kald med en bonus på 25 øre i minuttet, hvis samtalen kommer fra et andet net end Sonofons. Bonus'en vil i særlig grad ramme Happii, der for nylig besluttede sig for at banke gennem prisgulvet med en sekundafregnet minutpris på bare ti øre.

I en mail til sine kunder skriver Happii, at man nu er nødsaget til at træffe forholdsregler mod ”et konkurrerende selskabs desperate metoder”. Derfor bliver Happiis abonnementsbetingelser med ikrafttræden fra 18. februar 2008 udstyret med følgende nye pasus:

”Happiimobil forbeholder sig ret til uden varsel at lukke numre, der er under mistanke for ikke at blive benyttet som abonnement til personligt brug, men bevidst er tegnet med henblik på at generere øget trafik til andre danske mobilnet end TDC's. Enhver udgift for happiimobil forbundet med misbruget vil blive rettet mod kunden med krav om erstatning og vil i enhver henseende medføre politianmeldelse.”

Happii-direktør Poul Thyregod uddyber overfor ComON, at han finder Bibobs planlagte bonus både uetisk og konkurrenceforvridende.
- På den måde belønner de folk for at trække en samtale i langdrag med økonomisk vinding for øje, og Frank Rasmussen prøver at få folk til at hjælpe sig med at fjerne en konkurrent,« siger han.

Han tilføjer, at han nu har bedt sin advokat om at vurdere, om Bibob kan anklages for krænkelse af markedsføringsloven.

Hos Bibob siger Frank Rasmussen, at Poul Thyregod har ladet sig tirre uden grund.
- Det her (bonusordningen, red.) er ikke mere nyt, end at det er prøvet før. Tele2 gjorde det for nogle år siden. Og hvis det kommer til at gå ud over Happii, fordi de opererer med en minutpris på ti øre, så kan de jo bare sætte prisen op til 25 øre og justere på deres abonnementspris i stedet for, sådan at kunderne ender med at betale det samme, siger Bibob-stifteren.

Han noterer sig, at Happii i sin mail til kunderne omtaler en ”gentleman-agreement” mellem teleselskaberne, som skulle betyde, at den betaling, der følger med, når en samtale går fra et netværk til et andet, ikke skal være konkurrenceparameter.
- Sådanne aftaler er ulovlige, idet det er i strid med konkurrencelovgivningen på området, siger Frank Ramussen.

Den specifikke ordlyd i Happiis udmelding til kunderne er denne:
”Vores konkurrent har undersøgt muligheden for at oprette 1000 kunstige happiimobil-abonnementer, udelukkende med det formål at ringe 24 timer i døgnet til vores konkurrents mobilnet og dermed få en indtjening på den afgift happiimobil betaler. Alle teleselskaber kan benytte sig af denne metode. Dog har der hidtil i branchen eksisteret en ”gentleman” aftale om, at vi konkurrerer på de produkter og priser vi tilbyder, og ikke anvender metoder der er både uetiske, på kant med loven, og som holder mobilpriserne kunstigt høje til skade for dig som kunde”.

Frank Rasmussen fastholder, at Bibobs bonus for indkomne kald ikke er et middel til at skade Happii, men han erkender, at ordningen godt kan gå ud over konkurrenten.
- For os er der god økonomisk ræson i det her, men selvfølgelig er det også et spørgsmål om gyngerne og karrusellerne, siger han.

Men ville I have lanceret det, hvis ikke Happii havde sænket prisen til ti øre?
- Årh, well, de ti øre var måske nok en medvirkende årsag, lyder det fra Frank Rasmussen.

Af: Jens Nielsen, ComOn
Kommentarer Ny kommentar >>
Flot Frank 2008-01-23 08:52
Citat:"så kan de jo bare sætte prisen op til 25 øre" Det er dog det væste man skal høre, jeg troede at Frank var kommet tilbage for at ryste op i de "statiske" priser vi har haft de sidtse par år og så kommer der sådan en bemærkning om at de bare kan sætte prisen op igen og så justere abonnementet.
Hvis Frank er så bange for at hans nye super produkt skal blive taberen, hvorfor laver han så ikke bare noget tilsvarende?
Og så lad os venligst blive fri for flere Frank-udregninger på diverse fora vedr. konkurrenter om Happii har råd eller ikke råd til at gøre det de gør eller om de gør det med tab eller ikke.
Kig i din egen hønsegård og lav så udregninger med dit eget selskab, men jeg kan da godt se formålet med at gøre mobilkunder usikre på Happii, for hvem vil flytte sit nummer til et selskab der hurtig risikerer at lukke.
Pas dit Frank og vær glad for at der igen er blevet konkurrence på mobilmarkedet, for det var jo det du ville - ikke?

/Twinman
Klaptorsk! 2008-01-23 10:40
Hvor er det dog trist at moralen på telemarkedet er sunket så dybt. Det ligner da ikke noget, at Bibob prøver at drukne sin konkurrent med så ufine metoder. Formålet med Bibob var jo netop at skabe konkurrence og sænke priserne, men noget tyder på at Frank er blevet bange for at han ikke at stå distancen og derfor gør desperat forsøg på at slagte et selskab med gode intentioner.
For helvede Frank...

/Kejseren
censur 2008-01-23 10:52
hold da op - direktøren fra happii er ude med den store censur pen - eller hvorfor var de andre indlæg slettet - bortset fra dem der sviner bibob??

/falk
Manglede bare 2008-01-23 11:47
Synes det er godt gået Happii og til alle dem der bifalder Bibobs usympatiske metoder kan jeg kun have hovedrysten tilovers for. Det er netop konkurrencen på markedet der gør at vi som kunder kan få lave priser. Jeg er ligeglad med om man er til det ene eller andet teleselskab bare de udviser en smule etik og moral

/PB
hvad manglede? 2008-01-23 12:33
nu handler dette jo ikke om bibobs prukter - men om en besynderlig og faktisk grov mail til happiis kunder! Ikke bibob..
Jeg glæder mig virkeligt til at høre efter vilken paragraf disse uheldige kunder vil bliver anmeldt efter?
Straffeloven har så vidt jeg ved ingen paragraffer der forhindrer folk i at benytte deres telefon som det passer dem! Happiis direktør har vist fået storhedsvanvid!

/falk
Hvad sker der ! 2008-01-23 13:07
Det starter med at Happii vil lancere en "BiBoB killer".

BiBoB svarer igen med et tiltag, der for deres egne kunder sænker priserne, men som Happii føler sig truet af.

Happii svarer igen ved at postulere deres findes en aftale i branchen, der skulle sikre at kunderne ikke skal have fordel aftermineringsafgifter. Alle ved at sådanne aftaler er ulovlige jvf. konkurrence myndighederne.

Happii truer deres kunder med en politi anmeldelse. For hvad !

Hvem er bange for hvem !

De 2 selskaber henvender sig til 2 forskellige segmenter, Happii til dem der ringer rigtigt meget, BiBoB til dem der ringer mindre. BiBoB gør det mere attraktivt at være kunde for deres kunder, Happi truer deres kunder med politiet hvis de ringer for meget. Helt ærligt.

/Kritiker
Bedrageri 2008-01-23 17:34
Mon ikke der findes en gummiparagraf indenfor ´bedrageri´ eller ´bevidst påførelse af økonomisk tab for 3. part´ der kan forsvare happii´s forståelige udmelding!!!

Frank Rasmussen siger jo direkte, at happii´s priser er en medvirkende årsag til Bibobs stunt!

/En anden kritikker!

Kilde: http://mobil.nu/ArticlePages/200801/23/20080123082447_MDK163/20080123082447_MDK163.dbp.asp?iForum=9&iNoteRoot=69731&iNote=69732#69732

dadane
Wed Jan 23, 2008, 19:06
<ironi>
Lækkert! En rigtig krig.
Se bare hvordan folk sviner hinanden til. Før vi ved af det er der sikkert nogle der får besøg af hætteklædte folk
</ironi>

Happii har et rigtig spændende produkt. Og det samme har BiBoB. Og hvis BiBoB's kampagner fortsætter har de, så vidt jeg kan vurdere, et bedre produkt for de fleste.

Men regn da lidt på jeres telefonregning. Overvej om der er andet end økonomi der bestemmer, - og hvor i bedst får det. Og skift så til det selskab.
Hvis folk gad regne på deres forbrug tror jeg at både Happii og BiBoB vil vinde rigtig mange kunder. For begge produkter er da meget billigere end det meste af det øvrige skrammel der er at finde!

XaviDK
Wed Jan 23, 2008, 19:19
1. OLD news
2. Hvorfor lave et nyt indlæg med et copy past fra en hjemmeside?

remya
Wed Jan 23, 2008, 19:26
Men regn da lidt på jeres telefonregning. Overvej om der er andet end økonomi der bestemmer, - og hvor i bedst får det. Og skift så til det selskab.
Hvis folk gad regne på deres forbrug tror jeg at både Happii og BiBoB vil vinde rigtig mange kunder. For begge produkter er da meget billigere end det meste af det øvrige skrammel der er at finde!

Det er lige præcis det folk skal:!:

De 2 selskaber henvender sig til 2 forskellige målgrupper. Dem der taler lidt, og dem der taler meget. Problemet er bare at mange almindelige brugere focusere alt for meget på selve minutprisen. 60 øre eller 10 øre? Jamen så er slekabet med de 10 øre da billigst??:roll:

Men det kommer jo meget an på dit forbrug. Og f.eks. hos Happii har man jo abonnementet også.

Men jeg tror at FR er klar over den almindelige brugers skelen til minutprisen alene, og at det er derfor han frygter sin konkurrent fra Happii.

Hvis folk VIRKELIG satte sig ned og regnede på deres forbrug af telefonen indenfor de sidste 6 mdr. og derefter valgte selskab, tror jeg der ville være plads til begge selskaber. Også uden FR's bonus.

Jeg bruger selv BiBoB, og ville blive ved med det uanset om FR begyner at indøre bonus. For mit forbrug er ikke særligt stort, og jeg bruger stort set ikke data.

_NG_
Wed Jan 23, 2008, 19:55
Endnu engang kopierer du bare en hel artikel herind. Hvad med blot at linke til den og så komme med din mening om sagen?!

Peter999
Wed Jan 23, 2008, 23:13
Happii mangler lige at oplyse, hvilken konkret paragraf i straffeloven eller anden lovgivning som de vil politianmelde kunden for.

Happii har nævnt konkurrenceretlige forhold og markedsføringsloven - men det er ikke jo ikke kunden, der skal overholde disse.

Happii har også talt om erstatning - men hvis det overhovedet kan komme på tale, så er det ikke hos politiet, der foregår, men gennem civilt søgsmål ved en domstol. Den slags deltager politiet ikke i.

Nu skal man nok ikke regne med at Happii's (Unotels) kundeservicemedarbejdere kan svare på spørgsmålet. De er vel blot instrueret i at puste sig op og råbe "politi"... ;)

Lad os se om andre fra Happii magter at svare?!

Eller er Happii's seriøsitet på niveau med M1 og Mobivic? ;)

Unotel er selvfølgelig også velkomne til at svare, efter som det iflg. aftalevilkårene juridisk set er Unotel, der indgår aftalen med Happii-kunderne
http://www.happiimobil.dk/terms/
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25334272

dadane
Thu Jan 24, 2008, 6:44
Happii mangler lige at oplyse, hvilken konkret paragraf i straffeloven eller anden lovgivning som de vil politianmelde kunden for.

Happii har nævnt konkurrenceretlige forhold og markedsføringsloven - men det er ikke jo ikke kunden, der skal overholde disse.

Happii har også talt om erstatning - men hvis det overhovedet kan komme på tale, så er det ikke hos politiet, der foregår, men gennem civilt søgsmål ved en domstol. Den slags deltager politiet ikke i.

Nu skal man nok ikke regne med at Happii's (Unotels) kundeservicemedarbejdere kan svare på spørgsmålet. De er vel blot instrueret i at puste sig op og råbe "politi"... ;)

Lad os se om andre fra Happii magter at svare?!

Eller er Happii's seriøsitet på niveau med M1 og Mobivic? ;)

Unotel er selvfølgelig også velkomne til at svare, efter som det iflg. aftalevilkårene juridisk set er Unotel, der indgår aftalen med Happii-kunderne
http://www.happiimobil.dk/terms/
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25334272

Lækkert indlæg, dejligt med folk der har sat sig lidt ind i sagerne og på saglig vis kan sige hvor problemerne ligger.

Meen, - det med at lave tomme opkald finder jeg nu selv lidt uetisk. Men det er ikke det samme som at man ikke godt kan få noget ud af situationen.
Hvis man f.eks. er et par hvor den ene har stort forbrug og den anden moderat forbrug, - ja så vælger den med stort forbrug naturligvis Happii og den med moderat forbrug naturligvis BiBoB. Og så sørger man for at ALLE kald går fra Happii til BiBoB.
Det er ikke ulovligt jfr. Happii's regler (som måske selv er ulovlige) og det er da almindelig sund fornuft.
Hvis den med moderat forbrug vil ringe kan man jo udnytte at BiBoB ingen opkaldsafgift har. Bare ring til nummeret og lige så snart den bliver taget eller går på telefonsvarer lægger man på. Det koster så 0-2 øre. Herefter ringer partneren tilbage, - og man taler glad og fro.
Og sparer man f.eks. sammen til en mobiltelefon ja så får sætter man 25 øre ind på kontoen pr. minut, - og det koster kun 10 øre.
1 time dagligt hyggesnak giver 450 kr ind på mobilkontoen - og koster kun 180 kr. Det er da ikke at kimse af!

Det er o.k. jfr. Happii's regler, det er sund fornuft og moralen finder jeg personligt er fuldt o.k.

Men at lægge et par telefoner i en lader hvor den ene bare ringer til den anden. Hmm. Ikke lige min kop the.

Maks
Thu Jan 24, 2008, 7:12
Jeg synes det er en synd og skam at krigen har taget sådan en drejning, hvor man begynder at "gå" efter hinanden med en hård tone og politi anmeldelser. Fint med lidt krig, men kan ikke fortå hvorfor både Happii og BiBoB osv. ikke kan være ordenlige overfor hinanden, synes det er dårlig forretnings førsel og giver mig endnu mere tvivl om jeg vil vælge nogle af dem som selskab.
Det var netop dette jeg "frygtede" ved BiBoB's nye tiltag, og jeg synes bestemt ikke det er sådan det skal foregå.
Bekæmp hinanden fair og og kæmp om os....

Peter999
Thu Jan 24, 2008, 11:48
Jeg synes det er en synd og skam at krigen har taget sådan en drejning, hvor man begynder at "gå" efter hinanden med en hård tone og politi anmeldelser. Fint med lidt krig, men kan ikke fortå hvorfor både Happii og BiBoB osv. ikke kan være ordenlige overfor hinanden, synes det er dårlig forretnings førsel og giver mig endnu mere tvivl om jeg vil vælge nogle af dem som selskab.
Det var netop dette jeg "frygtede" ved BiBoB's nye tiltag, og jeg synes bestemt ikke det er sådan det skal foregå.
Bekæmp hinanden fair og og kæmp om os....

Happii/Unotel kan foretage alle de politianmeldelser, de har lyst til.

Måske skulle Happii/Unotel dog lige undersøge, om det er strafbart at indgive falsk politianmeldelse.... ;)

Jeg kan i øvrigt slet ikke se problemet i at teleselskaberne bekriger hinanden. Men hvis Happii/Unotel pludselig begynder at bekrige kunderne, så har Happii/Unotel et problem.

I øvrigt har jeg ikke tænkt mig at skifte til Bibob, men derfor synes jeg alligevel at Bibobs initiativ er helt OK.

LikeThisLeon
Thu Jan 24, 2008, 12:55
Happii/Unotel kan foretage alle de politianmeldelser, de har lyst til.

Måske skulle Happii/Unotel dog lige undersøge, om det er strafbart at indgive falsk politianmeldelse.... ;)

Jeg kan i øvrigt slet ikke se problemet i at teleselskaberne bekriger hinanden. Men hvis Happii/Unotel pludselig begynder at bekrige kunderne, så har Happii/Unotel et problem.

I øvrigt har jeg ikke tænkt mig at skifte til Bibob, men derfor synes jeg alligevel at Bibobs initiativ er helt OK.

Kan ikke helt forstå hvorfor folk er sådan efter happii. De skriver jo at det kun er abonnementer som ikke er oprettet til privat forbrug, som kan komme i betragtning.

Desuden har det intet med mobilkrig at gøre når Bibob vil oprette 1000 falske happii-abonnementer. Det svare til at en tømre pifter dækkende på sin konkurrents varevogn.

Det er langt ude og siger desværre en hel del om Bibob.

Calzone
Thu Jan 24, 2008, 13:10
De skriver jo at det kun er abonnementer som ikke er oprettet til privat forbrug, som kan komme i betragtning.
Læs lige igen: "personligt brug" de skriver intet om at de ikke vil gå efter en privat der måske bare har mange venner på Sonofon's net.

Peter999
Thu Jan 24, 2008, 13:14
Kan ikke helt forstå hvorfor folk er sådan efter happii.

Happii's vilkår lyder således:


"happiimobil forbeholder sig ret til uden varsel at lukke numre,
der er under mistanke for ikke at blive benyttet som abonnement til personligt brug,
men bevidst er tegnet med henblik på at generere øget trafik til andre danske mobilnet end TDC's.
Enhver udgift for happiimobil forbundet med misbruget vil blive rettet mod kunden med krav om erstatning
og vil i enhver henseende medføre politianmeldelse."

Happii er formentlig i deres gode ret til at lukke et abonnement og nægte at "levere", lige som f.eks. et supermarked sætter loft på antal tilbudsvarer pr. kunde.

Resten af vilkårene er mere tvivlsomme.

Kan du ikke lige forklare

1) hvad er grundlaget for erstatningskravet? Måske er det til stede, men der foreligger vel "egen skyld", hvilket ikke stiller Happii specielt godt i et civilt søgsmål.

2) hvad er grundlaget for at politianmelde kunden? Hvilken paragraf i hvilken lov er overtrådt?

Specielt svaret på nr. 2) ser jeg frem til. Måske er en eller anden lov overtrådt - jeg kan bare ikke få øje på det. Derfor spørger jeg.

kalleanker
Thu Jan 24, 2008, 13:41
Det kan aldrig føre til politianmeldelse af en kunde. Dog ville Bibob, såfremt tiltaget med de 1.000 telefoner i laderen var blevet gennemført, kunne dømmes (evt.) efter Markedsføringslovens § 1, som i værste tilfælde kan medføre bøde (mener ikke det udløser hæfte)!

Erstatningskravet er også meget tvivlsomt og ikke mindst utrolig svært for Happii at løfte bevisbyrden. En aflytning vil være en overtrædelse af persondataloven hvilket i mine øjne er strengt værre.

Derfor har vilkåret alene afskrækkende effekt...

Frank Rasmussen
Thu Jan 24, 2008, 14:06
Kan ikke helt forstå hvorfor folk er sådan efter happii. De skriver jo at det kun er abonnementer som ikke er oprettet til privat forbrug, som kan komme i betragtning.

Desuden har det intet med mobilkrig at gøre når Bibob vil oprette 1000 falske happii-abonnementer. Det svare til at en tømre pifter dækkende på sin konkurrents varevogn.

Det er langt ude og siger desværre en hel del om Bibob.

Har BiBoB gjort det ? Har Happii opdaget noget, og gjort at det ikke blev til noget ? Svaret er NEJ til begge spørgsmål.

Vi har undersøgt den juridiske konsekvens hvis nogen, hvilket inkludere os selv, rent faktisk gjorde det. Og konklusionen var at det formodentlig ville være i strid med markedsføringsloven. Vi har aldrig gjort det eller forsøgt at gøre det.

Vores initiativ har derimod primært 3 formål:

1) At tiltrække kunder der har mange ankommende opkald (F.eks. håndværkere)
2) At medvirke til et ændret forbrugsmønster (Læs: fordeling af kald til forskellige netværk)
3) At tilbyde kunder en bonus på ankommende opkald, der f.eks. kan veksles til telefoner m.m. uden bindinger, eller efterfølgende krav om, forbrug.

LikeThisLeon
Thu Jan 24, 2008, 16:05
Har BiBoB gjort det ? Har Happii opdaget noget, og gjort at det ikke blev til noget ? Svaret er NEJ til begge spørgsmål.

Vi har undersøgt den juridiske konsekvens hvis nogen, hvilket inkludere os selv, rent faktisk gjorde det. Og konklusionen var at det formodentlig ville være i strid med markedsføringsloven. Vi har aldrig gjort det eller forsøgt at gøre det.

Vores initiativ har derimod primært 3 formål:

1) At tiltrække kunder der har mange ankommende opkald (F.eks. håndværkere)
2) At medvirke til et ændret forbrugsmønster (Læs: fordeling af kald til forskellige netværk)
3) At tilbyde kunder en bonus på ankommende opkald, der f.eks. kan veksles til telefoner m.m. uden bindinger, eller efterfølgende krav om, forbrug.

Hold nu op med at snakke uden om - citat fra ekstrabladet:


Ifølge mailen ville Rasmussen i første omgang oprette 1000 abonnementer hos konkurrenten og så ringe i stor stil for at påføre Happiimobil et større tab.

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article965980.ece

Hvis du synes det er en lødig måde at drive forretning på - lovligt eller ulovligt, er det selvfølgelig helt op til dig. Men man kan da ikke på nogen måde se på Bibob som et selskab der ønsker konkurrence, og som er prisledende hvis det er den slags metoder der overvejes.

Hvorfor kan vi ikke bare se det brev som ekstrabladet er kommet i besiddelse af hvis det hele er så uskyldigt?

LikeThisLeon
Thu Jan 24, 2008, 16:11
Læs lige igen: "personligt brug" de skriver intet om at de ikke vil gå efter en privat der måske bare har mange venner på Sonofon's net.

Du har ret.

Men uanset juraen i det her er hvad tror I så at meningen med Happiis nye vilkår er?

a) At sikre sig mod at konkurrenter forsøger at udnytte selskabets lave takster til at generere indtægt til sig selv.

Eller b) At gå efter en håndfuld almindelige privatkunder der ringer meget til andre net, med det formål at få dem meldt til politiet, så happii kan få et par 100 kroner i erstatning (eller hvad det nu drejer sig om når der ikke er tale om bevidst systematisk misbrug)

Frank Rasmussen
Thu Jan 24, 2008, 16:27
Hold nu op med at snakke uden om - citat fra ekstrabladet:

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article965980.ece

Hvis du synes det er en lødig måde at drive forretning på - lovligt eller ulovligt, er det selvfølgelig helt op til dig. Men man kan da ikke på nogen måde se på Bibob som et selskab der ønsker konkurrence, og som er prisledende hvis det er den slags metoder der overvejes.

Hvorfor kan vi ikke bare se det brev som ekstrabladet er kommet i besiddelse af hvis det hele er så uskyldigt?

Fordi det er en intern og fortrolig gennemgang af markedsføringslovens bestemmelser på området, herunder 2 regneeksempler, på henholdsvis 1000 og 100 abbonementer. De er alene anført som eksempler, og har intet at gøre med om vi havde til hensigt at købe hverken 1, 10, 100, 1000 eller et helt andet tal (Dem der har set dokumentet, skal læse afsnit 5.1)

Vi har som bekendt intet foretaget os, end ikke forsøgt, så jeg kan ikke se relevansen af at skulle dele et fortroligt notat med udestående, med mindre de naturligvis vil dele advokatregningen med os ;-)

Elbodan, der uretmæssigt er kommet i besiddelse af notatet, har iøvrigt i en mail korrespondance erkendt de har videredistribueret det. Vi overvejer om det skal have konsekvenser, så alene af den årsag er det ikke muligt.

LikeThisLeon
Thu Jan 24, 2008, 16:36
Fordi det er en intern og fortrolig gennemgang af markedsføringslovens bestemmelser på området, herunder 2 regneeksempler, på henholdsvis 1000 og 100 abbonementer. De er alene anført som eksempler, og har intet at gøre med om vi havde til hensigt at købe hverken 1, 10, 100, 1000 eller et helt andet tal (Dem der har set dokumentet, skal læse afsnit 5.1)

Vi har som bekendt intet foretaget os, end ikke forsøgt, så jeg kan ikke se relevansen af at skulle dele et fortroligt notat med udestående, med mindre de naturligvis vil dele advokatregningen med os ;-)

Elbodan, der uretmæssigt er kommet i besiddelse af notatet, har iøvrigt i en mail korrespondance erkendt de har videredistribueret det. Vi overvejer om det skal have konsekvenser, så alene af den årsag er det ikke muligt.

Det er bare lidt billigt at sige at der er fuldstændig rent mel i posen, når pressen skriver noget andet, og den eneste dokumentation som er tilgængelig bliver tilbageholdt...

Hvordan fik Elbodan fat i det dokument? Hat og blå briller:)

Peter999
Thu Jan 24, 2008, 17:47
Det er bare lidt billigt at sige at der er fuldstændig rent mel i posen, når pressen skriver noget andet, og den eneste dokumentation som er tilgængelig bliver tilbageholdt...

Det lyder som om, at du mener, at hvis pressen påstår noget, så er man skyldig ind til det modsatte er bevist... Sær tanke.

Men det er jo desværre sådan pressen ofte fungerer - Ekstrabladet er perfekt til at fungere som folkedomstol på et tvivlsomt grundlag.

Men hvad HVIS nu nogen havde oprettet de famøse 1.000 telefoner, der ringede i døgndrift. Det er vel stadig Happii, der har skudt sig selv i foden ved at lancere et produkt, der kan give så store tab.

I stedet for useriøse trusler om politianmeldelse, kunne Happii vel bare have sat en grænse på X telefoner pr. kunde, og X minutter pr. måned.

Netro
Thu Jan 24, 2008, 18:17
Jeg synes ikke videre godt om Bibobs tiltag. Omvendt vil jeg også mene, at Happii må tage konsekvensen af bevidst at køre med underskud. I de fleste tilfælde glæder en virksomhed jo sig blot, hvis der er kunder i butikken. Men i bund og grund er Happii Mobil vel bare en reklamesøjle for deres øvrige produkter, som udligner underskudet ved at spare på de mere traditionelle reklamer, så jeg kan ikke have så ondt af dem.