PDA

Vis fuld Version : Happii truer kunder med politianmeldelse

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19

Gæstebruger14082014
Fri Feb 29, 2008, 21:11
Er denne diskusion ikke snart kommet for langt ud?? Er er sgu dødtræt af at modtage 15-25 mails om det, hver eneste dag, så nu er jeg kommet af den mailsliste...:mrgreen:

Der er 2 lige store lejre, som bekriger hinanden uden, at tage hensyn til FAKTA.

En happi kunde for sit nummer lukket pga misbrug, uden kunden ved, hvad der skal til før det er misbrug:S

Og Bibob har jeg sgu tabt alt for... Jeg kan huske hvordan FR i starten sagde, at han ville hugge mange kunder fra Telmore, og kom med flere dumme kommentare om dem.
Bla offenliggørelse af interne Telmore mails.
Og nu piver han fordi Happi giver ham samme medicin.

Jeg ville aldrig vælge, hverken Happi eller Bibob.

RAFE
Fri Feb 29, 2008, 23:44
RAFE, det er ekstremt billigt for 16 timers tale ja. Langt under indkøbspris, hvilket tydeligt indikerer det er en underskudsforretning. Så kan man diskutere om det er "fair" konkurrence når man har stærke pengemænd i baggrunden til at dække det store tab. Det er godt for kunderne ja, men ikke for konkurrencen.

Iøvrigt synes jeg det kan være fløjtende ligegyldigt om medarbejderen har snakket i telefon over 2 timer hver dag. Det kunne vel tænkes at medarbejderen netop ikke arbejder i præcis det specificerede tidsrum? Generelt er 2t 15m da SLET ikke i NÆRHEDEN af at være misbrug, som happiimobils direktør jo hårdnakket påstod det var. Og det er da langt fra et underligt forbrug IMO.

Jeg ville helt klart tænke mig om 3 gange inden jeg hoppede på et abonnement der klart og tydeligt giver underskud for mobilselskabet. Uanset om man kan spare flere hundrede kroner på den konto. Så hellere være kunde hos et selskab der har lidt mere "realistiske" priser og som jeg ved kan få en biks til at løbe rundt, også om 2,3,5 år. Men det er bare mig :)

Jeg må sige, at jeg overhovedet ikke forstår:

hvorfor man skulle bekymre sig om, hvorvidt det kan løbe rundt for ens teleselskab.
hvordan det kan blive unfair konkurrence, at man har "pengemænd" i ryggen.

Ad 1: Det er langt fra første gang, at nogen bruger argumentet: happii kører med underskud, derfor vil jeg ikke være kunde dér. Hvad har det med noget som helst at gøre? Er man bange for, at happiis underskud kan ramme én selv som kunde? Eller er man bange for, at éns telefonnummer ender i et konkursbo, hvor man ikke kan få det ud? Jeg vil virkelig gerne vide det, for jeg er selv kunde hos happii, og jeg vil virkelig gerne vide, om der er noget, jeg bør være bange for, som jeg har overset. For mig at se har happii intet gjort forkert. Hvordan kan det være forkert at sætte prisen ned. I al den tid jeg har været på dette forum, har folk kun brokket sig over, at alle teleselskaber er for dyre. Men nu er der åbenbart et teleselskab der er for billigt! Føj, hvor er happii billlige!!!!

Ad 2: Det har altid været sådan, at det er dyrt at være fattig. "survival of the fittest" om man vil. Det er jo netop et udtryk for sund konkurrence, at man ikke kan udkonkurrere nogen, medmindre man har langt flere penge, langt bedre markedsføring eller et langt bedre produkt. Hvis der er nogen der kan forklare mig, hvorfor dette ikke skulle være tilfældet, så belær mig da endelig om det. For jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det ikke skulle være sådan. Det er jo en af byggestenene i vores kapitalistiske samfund.

RAFE
Fri Feb 29, 2008, 23:45
Er denne diskusion ikke snart kommet for langt ud?? Er er sgu dødtræt af at modtage 15-25 mails om det, hver eneste dag, så nu er jeg kommet af den mailsliste...:mrgreen:

Der er 2 lige store lejre, som bekriger hinanden uden, at tage hensyn til FAKTA.

En happi kunde for sit nummer lukket pga misbrug, uden kunden ved, hvad der skal til før det er misbrug:S

Og Bibob har jeg sgu tabt alt for... Jeg kan huske hvordan FR i starten sagde, at han ville hugge mange kunder fra Telmore, og kom med flere dumme kommentare om dem.
Og nu piver han fordi Happi giver ham samme medicin.

Jeg ville aldrig vælge, hverken Happi eller Bibob.

Stakkels dig, hvis du har bedt om at få mails, hver gang der er kommet et nyt indlæg i tråden. Der er jo skrevet over 300 indlæg i denne tråd!!

Ratatuile
Sat Mar 01, 2008, 0:18
Lad mig undtagelsesvis skrive her på mobildebat,

Og ???

Mener du dermed at vi bør tage dig mere seriøst EFTER du skrev din bandbule mod en del af mobildebats brugere ?

Frank - enten bruger du MD til andet end en reklamesøjle og deltager i debatten, eller også bør du holde dig til dit seneste udspil på telesniksnak. Og ikke mindst - get real .. du fører dig frem med store fakter og armbevægelser, og i jantelovens verden giver den slags altså modspil. Ofte berettiget og sommetider uberettiget - men det er trods alt den medieverden du på et tidspunkt har valgt at benytte dig af.

Og ja .. det rager mig en høstblomst om du er direktør for det ene eller det andet selskab, men du har selv tidligt meldt ud hvor vigtigt det er at mobiloperatørene deltager i virkelighedens verden, og ikke kun i deres egen lille boble som f.eks. telesniksnak.

Og jeg ville ønske du havde den troværdighed som dengang du i gamle dage købte dyre slips. Desværre er det længe siden.........

Så .. Frank ... ment på den venligste og mest opfordrende måde:
Ønsker du at deltage i debatten her på MD igen, eller er det bare en hovsa som du i et letsindigt øjeblik har indladt dig på ?
Eller er der bare et udtryk for at du vælger at bruge dine medier efter for godt befindende ?

For hvis du ønsker at deltage i den debat og konstruktive udvikling som du så længe har efterlyst hos andre mobil selskaber, så er det vist ved at være tidspunktet at du træder i karakter. Og de andre selskaber er faktisk begyndt at blande sig på MD.
Eller sagt på en anden måde - jeg tror ikke din ageren på både MD og mediescenen i den seneste tid som helhed har gavnet hverken bibop eller dig imagemæssigt i positiv retning.
... og ja ... det er faktisk en positiv opfordring til dig enten at deltage på en pæn måde på MD, eller at du denne gang på en tilsvarende værdig måde melder din exit fra MD - og så samtidig holder dig til hvad du mener. Det andet er sgu' for ynkeligt.

Men på den anden side - du skal være velkommen. Som de siger i en dårlig reklame for tiden ... det er en win-win situation ... hvis man spiller med rene kort.

Peter999
Sat Mar 01, 2008, 3:43
Og ???

Mener du dermed at vi bør tage dig mere seriøst EFTER du skrev din bandbule mod en del af mobildebats brugere ?

Frank - enten bruger du MD til andet end en reklamesøjle og deltager i debatten, eller også bør du holde dig til dit seneste udspil på telesniksnak. Og ikke mindst - get real .. du fører dig frem med store fakter og armbevægelser, og i jantelovens verden giver den slags altså modspil. Ofte berettiget og sommetider uberettiget - men det er trods alt den medieverden du på et tidspunkt har valgt at benytte dig af.

Og ja .. det rager mig en høstblomst om du er direktør for det ene eller det andet selskab, men du har selv tidligt meldt ud hvor vigtigt det er at mobiloperatørene deltager i virkelighedens verden, og ikke kun i deres egen lille boble som f.eks. telesniksnak.

Og jeg ville ønske du havde den troværdighed som dengang du i gamle dage købte dyre slips. Desværre er det længe siden.........

Så .. Frank ... ment på den venligste og mest opfordrende måde:
Ønsker du at deltage i debatten her på MD igen, eller er det bare en hovsa som du i et letsindigt øjeblik har indladt dig på ?
Eller er der bare et udtryk for at du vælger at bruge dine medier efter for godt befindende ?

For hvis du ønsker at deltage i den debat og konstruktive udvikling som du så længe har efterlyst hos andre mobil selskaber, så er det vist ved at være tidspunktet at du træder i karakter. Og de andre selskaber er faktisk begyndt at blande sig på MD.
Eller sagt på en anden måde - jeg tror ikke din ageren på både MD og mediescenen i den seneste tid som helhed har gavnet hverken bibop eller dig imagemæssigt i positiv retning.
... og ja ... det er faktisk en positiv opfordring til dig enten at deltage på en pæn måde på MD, eller at du denne gang på en tilsvarende værdig måde melder din exit fra MD - og så samtidig holder dig til hvad du mener. Det andet er sgu' for ynkeligt.

Men på den anden side - du skal være velkommen. Som de siger i en dårlig reklame for tiden ... det er en win-win situation ... hvis man spiller med rene kort.

Hvad har alt dette følelsesladede halløj at gøre med emnet? Er det noget personligt?

Hvorfor mener DU dig berettiget til at stille særlige krav til MD-deltagere (direktører eller ej) om at de enten skal læse og svare på ALT (ævl og kævl inklusiv) eller slet ikke må deltage?

ador
Sat Mar 01, 2008, 6:28

Det lyder spændende. Jeg vil da gerne se hvilke interne mails fra Telmore han har offentliggjort, hvor kan jeg se disse FAKTA.

rane
Sat Mar 01, 2008, 8:16
Jeg må sige, at jeg overhovedet ikke forstår:

hvorfor man skulle bekymre sig om, hvorvidt det kan løbe rundt for ens teleselskab.
hvordan det kan blive unfair konkurrence, at man har "pengemænd" i ryggen.

Ad 1: Det er langt fra første gang, at nogen bruger argumentet: happii kører med underskud, derfor vil jeg ikke være kunde dér. Hvad har det med noget som helst at gøre? Er man bange for, at happiis underskud kan ramme én selv som kunde? Eller er man bange for, at éns telefonnummer ender i et konkursbo, hvor man ikke kan få det ud? Jeg vil virkelig gerne vide det, for jeg er selv kunde hos happii, og jeg vil virkelig gerne vide, om der er noget, jeg bør være bange for, som jeg har overset. For mig at se har happii intet gjort forkert. Hvordan kan det være forkert at sætte prisen ned. I al den tid jeg har været på dette forum, har folk kun brokket sig over, at alle teleselskaber er for dyre. Men nu er der åbenbart et teleselskab der er for billigt! Føj, hvor er happii billlige!!!!

Ad 2: Det har altid været sådan, at det er dyrt at være fattig. "survival of the fittest" om man vil. Det er jo netop et udtryk for sund konkurrence, at man ikke kan udkonkurrere nogen, medmindre man har langt flere penge, langt bedre markedsføring eller et langt bedre produkt. Hvis der er nogen der kan forklare mig, hvorfor dette ikke skulle være tilfældet, så belær mig da endelig om det. For jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det ikke skulle være sådan. Det er jo en af byggestenene i vores kapitalistiske samfund.

1. Selvfølgelig kan man bekymre sig om at være en del af et mobilselskab der kører med underskud. Der er faktisk nogen der ikke gider at flytte selskab hvert halve år og når man ved at det er en underskudsforretning, så ligger det hele tiden i baghovedet at enten stiger priserne på et tidspunkt eller også lukker biksen. Det kan godt være at du har holdningen at man bare skal nyde de gode priser mens man kan, men jeg gider virkelig ikke skifte selskab flere gange om året.

2. Jeg har det lidt på samme måde med happiimobil som med FCK og Don Ø. De tror man kan købe sig til succes (ligesom de er ved det pt. mht. kvindehåndbold). Og det kan man sikkert også, men jeg foretrækker at støtte dem som virkelig arbejder målrettet for kunderne udfra et mere normalt budget. Ligeledes ville jeg heller ikke købe 25mbit bredbånd hos happiibredbånd (eksempel) for 49kr hvis de engang lancerede det. Det virker for mig skummelt bevidst at køre en så voldsom underskudsforretning udelukkende for at kapre kunder. Det er sgu nok ren morale og principper for mig og andre, istedet for lave priser.

Ad. jeg ved godt at jeg på en måde modsiger mig selv mht. at ville have et stabilt ikke-underskudsgivende mobilselskab og så samtidig nævne at der er stærke pengemænd bag selvsamme selskab. Men usikkerhedsfaktoren består stadig i....hvornår synes disse pengemænd de har tabt nok penge i happiimobil-konceptet?

Xollo
Sat Mar 01, 2008, 8:32
Stakkels dig, hvis du har bedt om at få mails, hver gang der er kommet et nyt indlæg i tråden. Der er jo skrevet over 300 indlæg i denne tråd!!

nu kommer det jo an på hvornår han skrev sit første indlæg i denne tråd da det jo først er derfra han modtager mails :D

Sry for OT

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 9:10
1. Selvfølgelig kan man bekymre sig om at være en del af et mobilselskab der kører med underskud. Der er faktisk nogen der ikke gider at flytte selskab hvert halve år og når man ved at det er en underskudsforretning, så ligger det hele tiden i baghovedet at enten stiger priserne på et tidspunkt eller også lukker biksen. Det kan godt være at du har holdningen at man bare skal nyde de gode priser mens man kan, men jeg gider virkelig ikke skifte selskab flere gange om året.

2. Jeg har det lidt på samme måde med happiimobil som med FCK og Don Ø. De tror man kan købe sig til succes (ligesom de er ved det pt. mht. kvindehåndbold). Og det kan man sikkert også, men jeg foretrækker at støtte dem som virkelig arbejder målrettet for kunderne udfra et mere normalt budget. Ligeledes ville jeg heller ikke købe 25mbit bredbånd hos happiibredbånd (eksempel) for 49kr hvis de engang lancerede det. Det virker for mig skummelt bevidst at køre en så voldsom underskudsforretning udelukkende for at kapre kunder. Det er sgu nok ren morale og principper for mig og andre, istedet for lave priser.

Ad. jeg ved godt at jeg på en måde modsiger mig selv mht. at ville have et stabilt ikke-underskudsgivende mobilselskab og så samtidig nævne at der er stærke pengemænd bag selvsamme selskab. Men usikkerhedsfaktoren består stadig i....hvornår synes disse pengemænd de har tabt nok penge i happiimobil-konceptet?

Ad 1: Her på mobildebat interesserer vi os for to ting: Mobiltelefoner og abonnementer, og da det er danskernes folkesport nummer et at finde alting billigst, er dette en væsentlig del af dét at være mobilkunde.

Det kan godt være, at I er nogle der ikke gider at skifte abonnement hvert halve år. Men det er der rigtig mange af os andre der gør her på MD. De folk der ikke gider, er

dem der prioriterer ét bestemt produkt over alt andet, og det produkt kan de måske kun få hos ét af markedets selskaber, eller
dem der har et lavt forbrug, hvor det føles lidt hip som hap hvor man er kunde, da besparelsen fx højst er 20 kr. pr. måned.

Hvis man ikke hører til enten den ene eller anden kategori, så tror jeg, at man vil have tendens til at skifte 1-2 gange om året alt efter bindingsperiode og hvor tit man ønsker sig en ny telefon.

Derudover er vi nogle, der bruger vores mobiltelefon som både fastnettelefon og mobiltelefon, og for os er happii det bedste der er sket i meget meget lang tid.

Som jeg har sagt flere gange før, hvorfor er der så mange ikke-happiikunder, der er SÅ utilfredse med happii? Jeg tror faktisk ikke, at der er nogen ægte happiimaxii kunder på dette forum, der er utilfredse med happii. Med ægte happiimaxiikunde mener jeg, at man har happiimaxii fordi man har et stort forbrug, og ikke fordi man forsøger at generere en bonus.

Ad 2: Nu er valg af teleselskab sjældent et politisk valg. Så jeg er da fløjtende ligeglad med, hvem der står bag happii. Hvis det var Don Ø, der stod bag happii, så ville jeg med den største glæde fortsætte hos happii, for så kunne jeg da være med til at tømme hans lommer (tror dog de er temmelig dybe, men det er en anden sag).

Så hvis man virkelig hader happii og alt hvad de står for og ønsker, at de forsvinder fra markedet, fordi de kører med underskud, så er det da bare med at blive kunde dér. Så er man med til at forøge deres underskud og hurtigere sætte dem ud af spil.

Edin
Sat Mar 01, 2008, 10:17
Bare en lille kommentar hvorfor jeg mener at Happi piver

Jeg er ret sikker på at Happii vil aldrig blive "født" af Unotel/TDC hvis Bibob/FR ikke havde sat gang i konkurrencen. Og formålet med happii, er efter min mening, at udkonkurere Bibob, ik andet.
Så at man beskylder Bibob for at indføre en bonus, som skal slå bunden ud af happii's økonomi, og det er barnligt og det ene og det andet, er jeg helt ueing med.
Bibobs Bonus gør 2 ting:
- Giver Kunderne indtægt når de bliver ringet op.
- Giver Bibob indtægt pga mere inkommede trafik.
--> Win Win situation.
At en anden konkurrent (happii) har prissat deres produkt forkert og ikke kan klare hvis der er for meget trafik til et andet net, og de taber på det, er de da selv ude om. Der er jo fri konkurrence på det danske marked, og alle selskaber må gøre som de har lyst til, så i mine øjne gør bibob intet forkert.
Det er det samme hvis Bilka solgte en bestemt vare til en pris, som jeg fx købte og solgte til det dobbelte at så bliver Bilka sur og vil have den solgte produkt tilbage for det var "misbrug".

Men det er så bare min opfattelse.(så kan i sige at jeg bare en bibob zombie eller hva i nu har lyst til men skule bare lige give min mening)

JenspeterL
Sat Mar 01, 2008, 10:20
@ FR

Du har ret Frank. 97 kr. lyder ikke af meget. Det lyder nærmest bagatelagtigt.

MEN hvis man sammenholder det med happiis priser på 10 øre pr. minut, så bliver 97 kr. ifølge min udregning til over 16 timer. Det lyder måske heller ikke ekstremt voldsomt, hvis forbruget var sket i løbet af en måneds tid. Men det er det bare ikke. Det er sket i løbet af 7 dage og endda i løbet af tidsrummet ca. 07:00-16:00.

Jeg ved ikke nøjagtigt hvad dette betyder, men jeg kan da i hvert fald udlede følgende:

16 timers opkald på 7 dage i dagtimerne (ca. 2 timer, 15 min. pr. dag). Det er et meget underligt forbrug, og det ville få enhver rask person til at undre sig. Blev der da overhovedet ikke ringet udenfor dette tidsrum? For så er det et ekstremt mærkeligt og iøjnefaldende forbrug.
Hvis din medarbejders kæreste ringer til din medarbejder i så mange timer hver dag, hvornår får din medarbejder så tid til at arbejde?

Var også min første tanke - Det kan da kun være noget der er givet tilladelse til, eller at man blot har opret holdt forbindelsen ud at tale - ved ikke lige hvad der er værst.

Jeg har det lidt på samme måde med happiimobil som med FCK og Don Ø. De tror man kan købe sig til succes (ligesom de er ved det pt. mht. kvindehåndbold). Og det kan man sikkert også, men jeg foretrækker at støtte dem som virkelig arbejder målrettet for kunderne udfra et mere normalt budget. Ligeledes ville jeg heller ikke købe 25mbit bredbånd hos happiibredbånd (eksempel) for 49kr hvis de engang lancerede det. Det virker for mig skummelt bevidst at køre en så voldsom underskudsforretning udelukkende for at kapre kunder. Det er sgu nok ren morale og principper for mig og andre, istedet for lave priser.

Det er faktisk ret trist at FR har haft succes med at få den tanke viderbragt og implanteret i folks hjerner at Happii har et problem fordi de sælger minutter til en pris der ligger under indkøbspris, og at dette skyldes TDC pengekasse.

Man kan konkurrere på mange parametere. Et hvert firma trækker på de resurser de har. Har man meget kapital ja så kan man jo konkurrere på at man har råd til at sælge produkter billiger end andre, har man stor medie opmærksomhed trækker man på det - det skal man vel ikke være den store raket forsker for at kunne forstå.

FR og BiBoB har selv meldt ud at først ved 50.000 kunder forventer de ikke taber penge mere (breack even) ergo køre de også men underskud nu - derfor kan det jo under en del at FR køre så hårdt frem med at Happii sælge tingen under indkøbspris, når han selv gør det samme. Måske er FR muggen over han ikke har samme midler og mulighed for at sælge et produkt til samme pris.

Slutteligt er det at omskrive sandheden ekstremt meget at sige det er TDC pengekasse der stå bag via deres med ejerskab af unotel. De ejer 20% af unotel. Min påstand er at ingen firmaer med respekt for sig sende 1 kr vider til et selskab hvor de kun selv for 20 øre ud af det mens andre for 80 øre. Det er muligt Happii råder over en større pose penge end BiBoB med det er ikke TDC penge der finance det, og gider man at se på TDC pengetank vil man se at den i forvejen er meget tom, udhulet af de store udtræk de nye ejer har givet sig selv - men det er en hel anden historie.

rane
Sat Mar 01, 2008, 10:42
Ad 1: Her på mobildebat interesserer vi os for to ting: Mobiltelefoner og abonnementer, og da det er danskernes folkesport nummer et at finde alting billigst, er dette en væsentlig del af dét at være mobilkunde.

Jeg vil da næsten vove at påstå at ligeså mange besøger Mobildebat med andre formål end at finde de billigste mobiler og abonnementer. Hvad laver alle folk der diskuterer features i Symbian og Windows kategorierne så?

Som jeg har sagt flere gange før, hvorfor er der så mange ikke-happiikunder, der er SÅ utilfredse med happii?

Pga. mistænksomme priser, metoder og betingelser velsagtens. Ligesom flere herinde er utilfredse med Bibob pga. den måde Frank Rasmussen har reageret.

Så hvis man virkelig hader happii og alt hvad de står for og ønsker, at de forsvinder fra markedet, fordi de kører med underskud, så er det da bare med at blive kunde dér. Så er man med til at forøge deres underskud og hurtigere sætte dem ud af spil.

Det kan netop ikke lade sig gøre hvis man ringer til et Bibobnummer i flere timer af gangen. Mit spørgsmål er stadig...vil happiimobil gøre det samme ved mange timers opkald til Telia eller Sonofon mobiler? Svaret bør jo være ja, men indtil videre lader det til at der kun fokuseres på de 25 øres bonus - og det er jo i teorien (bortset fra ganske ganske få tilfælde) total irrelevant? Deraf FR's reaktion med forskelsbehandling.

Frank Rasmussen
Sat Mar 01, 2008, 10:54
Man kan konkurrere på mange parametere. Et hvert firma trækker på de resurser de har. Har man meget kapital ja så kan man jo konkurrere på at man har råd til at sælge produkter billiger end andre, har man stor medie opmærksomhed trækker man på det - det skal man vel ikke være den store raket forsker for at kunne forstå.

FR og BiBoB har selv meldt ud at først ved 50.000 kunder forventer de ikke taber penge mere (breack even) ergo køre de også men underskud nu - derfor kan det jo under en del at FR køre så hårdt frem med at Happii sælge tingen under indkøbspris, når han selv gør det samme. Måske er FR muggen over han ikke har samme midler og mulighed for at sælge et produkt til samme pris.

Happiimobil er et binavn for proshop, der ud af en omsætning på 140 mio havde et driftsunder skud på tæt på 0, og med en egenkapital på ca. 1mio.

BiBoB's egenkapital er markant højere, så det har faktisk intet med det at gøre. Det har derimod noget med "usynlige" markedsføringstilskud fra en stor koncern ved navn TDC at gøre.

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 11:10
Jeg vil da næsten vove at påstå at ligeså mange besøger Mobildebat med andre formål end at finde de billigste mobiler og abonnementer. Hvad laver alle folk der diskuterer features i Symbian og Windows kategorierne så?

Jeg har da aldrig skrevet, at folk KUN interesserer sig for priser. Prøv lige at læse mit indlæg igen, så vil du måske bedre forstå det.

Pga. mistænksomme priser, metoder og betingelser velsagtens. Ligesom flere herinde er utilfredse med Bibob pga. den måde Frank Rasmussen har reageret.

En pris kan være mistænkelig (ikke mistænksom). Men lad nu det ligge.

Når en pris er mistænkelig, så er det fordi du står nede på et værtshus, og bliver tilbudt et 42 tommer fladskærms-tv til 500 kr. Men det er jo ikke just hvad der er tale om her, vel? Medmindre du da mener, at der foregår noget ulovligt hos happii. For så må du da melde dem til politiet.

Det er et frit marked. Der er ingen regler for, hvad en ting må koste, hvis varen ellers sælges lovligt. Jeg vil mene, at mistænkelig er det helt forkerte ord i denne sammenhæng. Så du må lige prøve at uddybe hvad du mener.

Det kan netop ikke lade sig gøre hvis man ringer til et Bibobnummer i flere timer af gangen. Mit spørgsmål er stadig...vil happiimobil gøre det samme ved mange timers opkald til Telia eller Sonofon mobiler? Svaret bør jo være ja, men indtil videre lader det til at der kun fokuseres på de 25 øres bonus - og det er jo i teorien (bortset fra ganske ganske få tilfælde) total irrelevant? Deraf FR's reaktion med forskelsbehandling.

Kan man optjene bonus hos Telia og Sonofon? Nej, det kan man ikke. Så der skal nok en del mere til, for at der bliver tale om misbrug. Dette er blevet diskuteret i denne tråd og flere andre tråde før. Jeg synes efterhånden, at diskussionen kører i ring.

Jeg fatter stadig ikke, at folk har ondt i røven over happii. Lad da os happiikunder være glade for happii i fred. Vi skal nok lade jer andre være glade for Bibob, eller hvem I nu har.

Det er en uheldig tendens i denne diskussion, at det kun er ikke-happiikunder, der er utilfredse med happii.

rane
Sat Mar 01, 2008, 11:19
RAFE, mit ordvalg var også møntet på metoderne og betingelserne hvilket du ikke kommenterede. Vil gerne trække ordvalget tilbage mht. priserne.

Kan man optjene bonus hos Telia og Sonofon? Nej, det kan man ikke. Så der skal nok en del mere til, for at der bliver tale om misbrug.

Hvorfor egentlig? Happiimobil kommer da af med lige så mange penge om en kunde ringer 4 timer til Bibob, Sonofon eller Telia? At man tilfældigvis kan optjene Bonus hos Bibob er da irrelevant med undtagelse af de ekstremt få tilfælde tidligere nævnt. Det kommer jo kun Bibob-kunden til gode og Frank/Bibob taber jo også penge på det. Så iflg. din tidligere logik, bør happiikunder jo også bare blive ved med at ringe til Bibob for at suge flere penge ud af firmaet? (Nå nej...happiimobil taber jo selv penge på det...det er bare ikke Bibobs eller happiimobils kunders problem).

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 11:23
Så at man beskylder Bibob for

1) at indføre en bonus, som skal slå bunden ud af happii's økonomi, og

2) det er barnligt og det ene og det andet, er jeg helt ueing med.

3) At en anden konkurrent (happii) har prissat deres produkt forkert og ikke kan klare hvis der er for meget trafik til et andet net, og de taber på det, er de da selv ude om.

4) Der er jo fri konkurrence på det danske marked, og alle selskaber må gøre som de har lyst til, så i mine øjne gør bibob intet forkert.

Ad 1: Jeg ved ikke, hvor længe du har deltaget i denne diskussion. Men det er for længst fastslået, at Bibobs bonus var et modtræk til happiis priser. Det har FR selv sagt. Læs dette indlæg hvor jeg har hevet tre af Franks citater frem, fra den tid, hvor alle ventede på Bibobs modtræk til happiis billige priser:

[Only registered and activated users can see links]

Jeg tror altså, at inden denne tråd kommer for langt ud (hvis det da ikke er for sent), så skal vi ikke lade diskussionen køre i ring.

Ad 2: Det er ikke bonussen der er barnlig. Det er FRs trusler om sagsanlæg for injurier der er barnligt. Jeg kan kun endnu engang opfordre til, at man læser andres indlæg grundigt, inden man kommenterer dem.

Ad 3: happiis priser er ikke prissat forkert. Man kan aldrig gardere sig 100 % mod, at folk forsøger at misbruge ting. Da Bibob indførte et mindsteforbrug på 5 kr., var det for at forhindre, at folk har et telefonnummer parkeret hos Bibob. Dette er jo også en form for misbrug, som Bibob har dæmmet op for ved at lave en regel. Det er nøjagtig det samme.

Ad 4: Nej, det gør de måske ikke. Men gør happii da det?

rane
Sat Mar 01, 2008, 11:28
Ad 3: happiis priser er ikke prissat forkert. Man kan aldrig gardere sig 100 % mod, at folk forsøger at misbruge ting. Da Bibob indførte et mindsteforbrug på 5 kr., var det for at forhindre, at folk har et telefonnummer parkeret hos Bibob. Dette er jo også en form for misbrug, som Bibob har dæmmet op for ved at lave en regel. Det er nøjagtig det samme.

Hvor er happiimobils specifikke grænser for hvor mange timer man må samtale til andre mobilselskaber henne så? Det er netop ikke det samme da sådanne grænser ikke eksisterer (hvis man ska være lidt flueknepper)

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 11:31
RAFE, mit ordvalg var også møntet på metoderne og betingelserne hvilket du ikke kommenterede. Vil gerne trække ordvalget tilbage mht. priserne.

1) Hvorfor egentlig? Happiimobil kommer da af med lige så mange penge om en kunde ringer 4 timer til Bibob, Sonofon eller Telia?

2) At man tilfældigvis kan optjene Bonus hos Bibob er da irrelevant med undtagelse af de ekstremt få tilfælde tidligere nævnt.

3) Det kommer jo kun Bibob-kunden til gode og Frank/Bibob taber jo også penge på det.

Så iflg. din tidligere logik, bør happiikunder jo også bare blive ved med at ringe til Bibob for at suge flere penge ud af firmaet? (Nå nej...happiimobil taber jo selv penge på det...det er bare ikke Bibobs eller happiimobils kunders problem).

1) Ja, men kunden kan jo ikke optjene en bonus hos Telia og Sononfon. Det sætter derfor en naturlig grænse for, hvor meget kunden gider at ringe ud. Men der er jo ingen grænser for, hvad folk gør, for at tjene penge. DERFOR er der selvfølgelig en forskel, og DERFOR er det ikke irrelevant, hvilket selskab man ringer til.

2) happiis misbrugsklausul er jo også kun tiltænkt dem, der forsøger at MISBRUGE abonnementet. Selvfølgelig koster det det samme for happii om man ringer til Bibob eller Telia. Men når der sidder en person i den anden ende, og kan tjene på, at man ringer til dem, så er der pludselig et økonomisk incitament for, at man ringer til dem. Det burde altså ikke være så svært at forstå, at der selvfølgelig er en forskel.

3) Bibob taber ikke penge på bonussen. Som Frank har udtalt, så giver Bibob bare fortjenesten videre til kunden.

RAFE
Sat Mar 01, 2008, 11:33
Hvor er happiimobils specifikke grænser for hvor mange timer man må samtale til andre mobilselskaber henne så? Det er netop ikke det samme da sådanne grænser ikke eksisterer (hvis man ska være lidt flueknepper)

Denne diskussion er også blevet ført for et par hundrede indlæg tilbage. Din timing er altså lidt uheldig.

Men hvis jeg må være så fræk at spørge. Hvorfor interesserer dette dig? Du er jo tydeligvis ikke happiikunde. Så for dig kan det da være ligemeget.

Frank Rasmussen
Sat Mar 01, 2008, 11:34
Ad 2: Det er ikke bonussen der er barnlig. Det er FRs trusler om sagsanlæg for injurier der er barnligt. Jeg kan kun endnu engang opfordre til, at man læser andres indlæg grundigt, inden man kommenterer dem.

Ad 4: Nej, det gør de måske ikke. Men gør happii da det?

Ad 2: Dette er den juridiske anbefaling, vi har fået fra 2 forskellige, og uafhængige, jurdiske rådgivere (Omend med forskellig formulering). Der er tale om overtrædelse af straffeloven § 267 samt markedsføringslovens § 1 og § 3 stk 3.

Ad 3: At stemple nogle kunder som misbrugere, uden at de kan få oplyst kriterierne for denne stempling er det primære problem. Hertil diskriminering af et enkelt selskab, uagtet at Happii's tab ved opkald til f.eks. Telia, Sonofon og 3 er de samme. Alle selskaber tjener på Happii, når der ringes til fremmede netværk, så for Happi er der ingen forskel i økonomien.

Ad 4: Hvis Happii's priser finansieres, helt eller delvist, med markedsføringstilskud fra TDC, der ikke offentliggøres på It & Telestyrelsen, ja så er det faktisk i strid med reglerne.

Hvis man kigger på IT & Telestyrelsen sider, vil man iøvrigt kunne konstatere, iøvrigt helt efter reglerne, at BiBoB får et tilskud fra Sonofon på denne kampagne på op til 1 mio.