PDA

Vis fuld Version : HAPPIIMOBIL svarer igen mod BIBOB - Nu kun 10 øre, "HELT SINDSYGT BILLIGT !!!

Sider : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Cleveland
Sat Jan 12, 2008, 17:00
Kundeservice har man normalt kun brug for hvis der er problemer ved abonnementet :-)
Jeg er helt enig med jer begge.

Jeg forstår heller ikke den med kundeservice. Jeg tror aldrig nogensinde, jeg har ringet til mit selskabs kunderservice. Normalt begavede mennesker kan jo selv finde svar på 98% af de spørgsmål, der måtte være. Samtidig er det sindsygt dyrt, at der sidder nogle og venter på, telefonen ringer... Og det må de jo gøre, hvis man kommer igennem med det samme.

Og jeg forstår heller ikke det med loyalitet. Det er jo ikke noget, man kan have over for et telefonselskab. Det er noget, man har over for sine venner og familie. Jeg kan til nød forstå det, når det handler om banker, for så kan der godt være mere forståelse i den anden ende, hvis man lige pludselig kommer i uforvarende problemer - altså uden man selv er i tvivl om.

Men jeg tror altså ikke, telmore eller bibob eller et tredje selskab tager meget hensyn tl en, hvis man får brug for det. Det er bare et teleselskab. Og jeg vil bare have et net, der virker og billigst mulige priser. Ikke mere.

Men det forventer jeg så også bibob leverer. Jeg synes også, det er det, de har slået sig an på. Ikke fancy ting og ultrahurtig kundeservice.

Xollo
Sat Jan 12, 2008, 17:19
Men det forventer jeg så også bibob leverer. Jeg synes også, det er det, de har slået sig an på. Ikke fancy ting og ultrahurtig kundeservice.
self levere bibob et billigt produkt men lige pt bare ikke det billigeste og tror mange mennesker lige nu holder vejret for at se hvad bibob kan trylle sammen MEN folk venter bare ikke for evigt.

Svane
Sat Jan 12, 2008, 18:17
Lige præcis. Jeg holder også vejret lige nu, for at se hvad Bibob finder på. Men jeg holder jo ikke vejret for evigt, så bliver jeg jo kvalt :grin:

Jeg syntes heller ikke at kundeservice som sådan er specielt vigtig, da det typisk er noget jeg kun bruger når jeg lige starter som kunde i et selskab - derefter kører tingene jo bare. Og når jeg ikke bruger kundeservice mere end det, så gør det ikke noget at jeg skal vente i 5 min. inden jeg kommer igennem.

Og hvad de forskellige selskaber finder på at sjove features, er for mit vedkommende netop det - sjov. Jeg bruger det at ringe og at kunne sende en sms, alt andet er noget jeg måske lige prøver for at se hvad det er, men ikke noget jeg kommer til at bruge.

Men som sagt så tror jeg at jeg holder vejret i måske en uge endnu, men så skal der også komme et seriøst udspil fra Bibob.

RAFE
Sat Jan 12, 2008, 18:34
Ja, det bliver spændende at se hvad Frank & Co. finder på.

Jeg synes dog, at det er interessant at betragte Franks reaktioner på Happiis nye priser. Det virker lidt som om, han ikke kan forstå, hvordan Happii kan finansiere dem. Han antyder vist lidt, at de kører med underskud (ret mig hvis jeg tager fejl). Men det er i hvert fald, hvad jeg læser mellem linjerne.

Så måske bliver det ikke på samtale/sms, at Bibob prøver at konkurrere. Men det bliver spændende at se.

Svane
Sat Jan 12, 2008, 18:42
Ja det bliver spændende at se. Men hvis det ikke er på samtale- eller smspriserne Bibob vil konkurrere, så har de helt sikkert tabt mig og flere i min omgangskreds.

Frank Rasmussen
Sat Jan 12, 2008, 20:05
Ja, det bliver spændende at se hvad Frank & Co. finder på.

Jeg synes dog, at det er interessant at betragte Franks reaktioner på Happiis nye priser. Det virker lidt som om, han ikke kan forstå, hvordan Happii kan finansiere dem. Han antyder vist lidt, at de kører med underskud (ret mig hvis jeg tager fejl). Men det er i hvert fald, hvad jeg læser mellem linjerne.

Så måske bliver det ikke på samtale/sms, at Bibob prøver at konkurrere. Men det bliver spændende at se.

Med det nye tilbud kører de med underskud, og endda ganske markant. Tricket er egentligt simpelt. Forestil dig som eksempel, at du modtager kr. 1000 i bonus for hver ny kunde du får. Du lancere et aggresivt produkt hvor du (som eksempel) taber kr. 100 pr. mdr. Så har du 10 mdr til enten at få solgt butikken, eller du kan efter 10 mdr meddele kunderne, at der desværre kommer prisstigninger til markedsniveau. Det vil måske medføre et churn på omkring 20% af kunderne, men man vil stå tilbage med en pæn kundebase, der med nye priser er nemmere at sælge (I eksemplet er der ikke taget højde for indtaget af kunder er løbende, derfor kan de 10 mdr være kortere/længere).

Vi (BiBoB) skal nok reagere på tiltaget, og sikre vores produkt er konkurrence dygtigt. Men det er da langt mere relevant at tænke på hvad Telmore m.fl vil gøre, de er med deres højere priser langt mere udsatte.

Men man kan ikke, uanset hvor man handler, købe et minut til kr. 1.35 excl. moms (kald til andre net i dagtimerne, halv pris om aften), og sælge det til 8 øre excl. moms. Så det kan ikke være et varigt tilbud, selvom det lægges sådan op. Det siger alt logik (og det er så min logik). Havde de forhandlet sig frem til en særlig aftale, ville øvrige service providere på TDC's net skulle have mulighed for samme tilbud.

Men som sagt, vi skal nok tage udfordringen op......

SPV-Elskeren
Sat Jan 12, 2008, 20:25
Hvor dejligt med den store interesse der er til mit indlæg, sikke nogle gode kommentarer i hver især deler ud med. Det er til stor glæde for mange er jer sikker på ;-)

Ja, jeg følger spændt med i min tråd, og godt vi har fået Frank med i debatten. Men jeg fornemmer også lige som en del andre herinde, at han er blevet lidt slået tilbage i sædet, og ikke signalere at han vil følge med. Udslaget fra HAPPIMOBIL blev nok det endelige DØDSLAG for BIBOB. Han satser nok på billigere data, og måske gratis tale imellem hans kunder istedet.

Men hvis han ikke ville miste mange af de kunder der har valgt ham, så må han vist snart til at handle på hans tidligere ord med, at han ville være den billigste teleudbyder. Troede han havde lidt større muskler med alt den omtale der var da han kom frem, men lad os give ham en chance. Vi kan næppe have set alt hvad han har i sig, ellers må jeg kalde det en fuser...

RAFE
Sat Jan 12, 2008, 20:31
--> Frank Rasmussen

Du har sikkert ret i, at deres tilbud kun er midlertidigt. Men indtil da, kan vi kunder nyde godt af deres priser. Og når festen er slut, så er det op på hesten igen og finde et nyt teleselskab.

Men du må da give mig ret i, at Happii pt. er det mest attraktive teleselskab, for brugere af primært tale/sms, som har et forbrug over 120 kr.

Derudover holder din beregning altså ikke helt. Du skriver at Happii selv betaler 1,35 for minutter i dagtimerne og sælger dem til 8 øre. Først og fremmest gælder det kun til andre net, som du skriver, det er dermed ikke alle kundens minutter, der har den pris. Derudover er det ikke alle minutter der bliver lagt i dagtimerne. Sidst men ikke mindst opkræver Happii et abonnementsgebyr på 99 kr. pr måned. Så dit eksempel er meget ensidigt beskrevet, men jeg forstår din tankegang.

Men kan du give en melding om, hvad tidshorisonten er for et Bibob udspil? Eller er det en forretningshemmelighed? :-)

(Men personligt passer det mig fint, hvis festen varer i 10 mdr. Omtrent på samme tidspunkt er jeg færdig med min uddannelse, og har formentlig fundet en arbejdsgiver, der betaler min telefonregning :-))

RAFE
Sat Jan 12, 2008, 20:38
Hvor dejligt med den store interesse der er til mit indlæg, sikke nogle gode kommentarer i hver især deler ud med. Det er til stor glæde for mange er jer sikker på ;-)

Ja, jeg følger spændt med i min tråd, og godt vi har fået Frank med i debatten. Men jeg fornemmer også lige som en del andre herinde, at han er blevet lidt slået tilbage i sædet, og ikke signalere at han vil følge med. Udslaget fra HAPPIMOBIL blev nok det endelige DØDSLAG for BIBOB. Han satser nok på billigere data, og måske gratis tale imellem hans kunder istedet.

Men hvis han ikke ville miste mange af de kunder der har valgt ham, så må han vist snart til at handle på hans tidligere ord med, at han ville være den billigste teleudbyder. Troede han havde lidt større muskler med alt den omtale der var da han kom frem, men lad os give ham en chance. Vi kan næppe have set alt hvad han har i sig, ellers må jeg kalde det en fuser...

Jeg tror langt fra, at Bibob er slået. Konceptet er stadig rigtig godt. Og selvom Happii pt. er billigere, så er det stadig kun en kopi af Bibobs koncept. Desuden er Happiis hjemmeside ikke specielt indbydende i modsætning til Bibobs. Det ligner noget en teenager har designet, med alle de kraftige farver. Derudover er Bibobs markedsføring langt bedre end Happiis.

Jeg tror, at Bibobs forretning er mere langtidsholdbar end Happiis. Men jeg er da enig i, at Bibob er nødt til at holde dampen oppe, hvis de skal holde gang i biksen.

Xollo
Sat Jan 12, 2008, 21:21
--> Sidst men ikke mindst opkræver Happii et abonnementsgebyr på 99 kr. pr måned.

Se det tænkte jeg også lige på Happii køre jo med 99 kr pr måned pr kunde dette køre andre ikke med så med lad os sige 10.000 kunder er det da 99.000 pr måned som man så også kan hælde i puljen derfor er det lidt svært at se at de køre med MEGET stort underskud som jeg syntes Nogen gerne vil gøre det og nogen ringer meget andre mindre men der vil altid være folk i danmark som bare ser oki 10 øre pr min og så ikke tænker så meget over det og tilmelder sig den løsning.

Frank Rasmussen
Sat Jan 12, 2008, 22:11
Men du må da give mig ret i, at Happii pt. er det mest attraktive teleselskab, for brugere af primært tale/sms, som har et forbrug over 120 kr.

Nej, for du tager f.eks. ikke med at vi tilbyder gratis opkald imellem BiBoB kunder, men lad os sige kr. 150 er grænsen i øjeblikket.

Derudover holder din beregning altså ikke helt. Du skriver at Happii selv betaler 1,35 for minutter i dagtimerne og sælger dem til 8 øre. Først og fremmest gælder det kun til andre net, som du skriver, det er dermed ikke alle kundens minutter, der har den pris. Derudover er det ikke alle minutter der bliver lagt i dagtimerne. Sidst men ikke mindst opkræver Happii et abonnementsgebyr på 99 kr. pr måned. Så dit eksempel er meget ensidigt beskrevet, men jeg forstår din tankegang.

Lad os tage et mere konkret regnestykke. Hvis vi er enige om at grænsen er ved et forbrug på kr. 150, og vi også er enige om at det primært er kunder der har et forbrug over dette beløb pr. mdr der vil vælge det, er gennemsnitsforbruget måske i virkeligheden nærmere de kr. 300 pr. mdr pr. kunde.

Går vi også ud fra at opkald fordeler sig med 50% på eget net, og 40% er opkald i billigperiode (for at beregne deres kostpris). Så vil en kunde med et forbrug på kr. 300 hos Happii, have et samtale forbrug på kr. 200 + 99 i abb.

200 kr = 2000 min i samtaler. (Lad os sige hver samtale i snit udgør 2 min). De nævnte priser er de priser Unotel køber ind til, dog med op til 14% rabat. Man må formode de selv tjener lidt på videresalg til Happii. Hertil kommer evt. kampagne tilskud fra TDC.

Så månedsregninger for den gns kunde vil for Happii så se ud som følger:

600 min til fremmede net i peak kr. 1.35 excl. moms
400 min til fremmede net i off-peak til kr. 0.675 excl. moms
600 min til eget net i peak kr. 0.50 excl. moms
400 min til eget net i off-peak til kr. 0.25 excl. moms
Det betyder 1000 opkaldsafgifter til kr. 0.12 excl. moms

Det giver (810+270+300+100+120) + 25% moms = kr. 2000, hertil skal naturligvis fratrækkes de kr. 300 kunder betaler incl. abb. Holder regnestykket (Og der findes mange varianter, regn selv videre) og de har 50.000 kunder, vil det årlige underskud (under forudsætning af alle medarbejdere arbejder gratis m.m.) udgøre kr. 2000 - 300 i abb.+forbrug * 50.000 kunder * 12 mdr og så fratrukket moms = give over 800 mio i underskud om året.

Jeg undlader at nævne omkostninger til lønninger, tab på SMS, månedlige faste omkostninger til aktive kunder, husleje, markedsføring m.m.

Men der kan godt gemme sig en hemmelig aftale, men der er alle teleselskaber (Service providere) i den heldige situation, at alle selskaber jvf. telelovgivningen skal stilles lige. Så lad os se hvad der sker.

Cleveland
Sat Jan 12, 2008, 23:16
Hej Frank

Hvornår forventer du, I kommer med et modsvar til happimobils nye priser?

RAFE
Sat Jan 12, 2008, 23:33
--> Frank Rasmussen

Ja, ifølge din beregning, så ser det ikke så godt ud for Happii rent økonomisk på længere sigt, kan jeg godt se.

Men jeg/vi er til gengæld i den heldige situation, at jeg ikke behøver at spekulere på, hvordan de finansierer deres tab. Det er heldigvis deres hovedpine og deres konkurrenters.

Vi kan bare læne os tilbage og se kampen på afstand og nyde godt at de billige priser.

Men jeg er da enig i, at Telmore er kørt helt ud på et sidespor. De må virkelig tabe kunder i store mængder dagligt. Men nu er det jo også TDC der sidder på Telmore, og TDC kan man jo ikke forvente bevæger sig ind i priskrigen. De har sgu altid været de dyreste. Den kultur har tilsyneladende smittet af på Telmore.

Men Telmore har efterhånden vel også udspillet sin rolle på telemarkedet. Der er kommet andre og mere smidige aktører på banen.

Jeg kom til at tænke på, om de priser som TDC og Sonofon forlanger, for at andre aktører benytter deres net, egentlig kan gøres billigere. Du nævner nogle priser, for bl.a. minutter og sms. Er det i virkeligheden ikke ligemeget for TDC (og dermed Telmore), at Happii gør telefoni så billigt? TDC skal jo nok få sine penge ind i form af den afgift, som Happii betaler for TDC? Hvad er egentlig TDC´s fortjeneste på de indtægter, de har fra fx Happii, Unotel, M1 osv.?

Frank Rasmussen
Sat Jan 12, 2008, 23:35
Hej Frank

Hvornår forventer du, I kommer med et modsvar til happimobils nye priser?

Det holder vi ind til kroppen, både hvornår og med hvad. Vi tager chancen og lader Happii låne nogle af vores kunder i en kort periode, selvom det ikke har haft nogen effekt endnu.

Frank Rasmussen
Sun Jan 13, 2008, 0:37
--> Frank Rasmussen

Ja, ifølge din beregning, så ser det ikke så godt ud for Happii rent økonomisk på længere sigt, kan jeg godt se.

Men jeg/vi er til gengæld i den heldige situation, at jeg ikke behøver at spekulere på, hvordan de finansierer deres tab. Det er heldigvis deres hovedpine og deres konkurrenters.

Joe, bortset fra man kommer til at skifte ret ofte, men ellers har du helt ret.

Men jeg er da enig i, at Telmore er kørt helt ud på et sidespor. De må virkelig tabe kunder i store mængder dagligt. Men nu er det jo også TDC der sidder på Telmore, og TDC kan man jo ikke forvente bevæger sig ind i priskrigen. De har sgu altid været de dyreste. Den kultur har tilsyneladende smittet af på Telmore.

Det er vel netop TDC der via. et markedsføringstilskud har gjort det muligt for Happii i en periode at tilbyde lave priser. Men det koster særligt blod hos Telmore, ingen tvivl om det. Og mon ikke TDC river sig i håret :-)

Jeg kom til at tænke på, om de priser som TDC og Sonofon forlanger, for at andre aktører benytter deres net, egentlig kan gøres billigere. Du nævner nogle priser, for bl.a. minutter og sms. Er det i virkeligheden ikke ligemeget for TDC (og dermed Telmore), at Happii gør telefoni så billigt? TDC skal jo nok få sine penge ind i form af den afgift, som Happii betaler for TDC? Hvad er egentlig TDC´s fortjeneste på de indtægter, de har fra fx Happii, Unotel, M1 osv.?

Nej, for giver det et generelt prisskred i markedet, vil TDC (og andre operatører), jo tabe milliarder. Med tab af indtjening på fastnettet, kan jeg næppe forestille mig kapitalfondende bag TDC syntes det er et specielt begavet træk. Men det er jo heldigvis deres hovedpine.

Cleveland
Sun Jan 13, 2008, 8:33
@Frank Rasmussen,

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på telemarkedet, men mht det med, at telmore bløder.

Umiddelbart tænker jeg, om ikke bare TDC satser på at stoppe bibob i opløbet. De frygter netop et nyt telmore. At det så betyder, at telmore skal bløde, må man tage med i købet. Bare kunderne bliver på tdcs net. Alternativet er værre?

Frank Rasmussen
Sun Jan 13, 2008, 8:55
@Frank Rasmussen,

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på telemarkedet, men mht det med, at telmore bløder.

Umiddelbart tænker jeg, om ikke bare TDC satser på at stoppe bibob i opløbet. De frygter netop et nyt telmore. At det så betyder, at telmore skal bløde, må man tage med i købet. Bare kunderne bliver på tdcs net. Alternativet er værre?

Jo dyrere priser man har, jo mere vil Happii's tilbud lokke kunderne, så det vil først og fremmest ramme Telmore.

Hvis det var et strategisk træk fra TDC, ville alle service providere kunne få samme tilbud (Med telelovgivningen i hånden). Så nej, det tror jeg ikke. Derimod tror jeg fortsat på Happii får et markedsføringstilskud, som de brænder af i en periode med underskud, for derefter at justere priserne tilbage til niveau.

Det kan man som kunde selvfølgelig være ligeglade med, der skal man overveje alle forhold, herunder prissætning. Når det er sagt, skal vi nok trylle noget ud af ærmet der tager konkurrencen op :-) Har man ikke tålmodighed (For vi siger ikke hvad/hvornår vi gør noget) skal man flytte, man kan jo altid komme tilbage :-)

MICH
Sun Jan 13, 2008, 9:23
Når det er sagt, skal vi nok trylle noget ud af ærmet der tager konkurrencen op :-) Har man ikke tålmodighed (For vi siger ikke hvad/hvornår vi gør noget) skal man flytte, man kan jo altid komme tilbage :-)

Nu skal vi jo først have brugt al bonussen, og det er godt nok lidt svært :-)

Så kan det jo være, at Happii er lukket imens

Cleveland
Sun Jan 13, 2008, 9:53
Det kan man som kunde selvfølgelig være ligeglade med, der skal man overveje alle forhold, herunder prissætning. Når det er sagt, skal vi nok trylle noget ud af ærmet der tager konkurrencen op :-) Har man ikke tålmodighed (For vi siger ikke hvad/hvornår vi gør noget) skal man flytte, man kan jo altid komme tilbage :-)
Jeg har tålmodighed. Gider heller ikke besværet med at flytte, hvis det er et spørgsmål om få uger. Men taler vi måneder, så byder min indre jyske stemme mig at flytte. ;)

Frank Rasmussen
Sun Jan 13, 2008, 10:14
Jeg har tålmodighed. Gider heller ikke besværet med at flytte, hvis det er et spørgsmål om få uger. Men taler vi måneder, så byder min indre jyske stemme mig at flytte. ;)

Tro mig, der er absolut ikke tale om måneder :-)