PDA

Vis fuld Version : HAPPIIMOBIL svarer igen mod BIBOB - Nu kun 10 øre, "HELT SINDSYGT BILLIGT !!!



Sider : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

RAFE
Thu Jan 10, 2008, 21:08
Happiimobil blæser ny mobilkrig

[Only registered and activated users can see links]

Hehe... Man fornemmer lidt i artiklen, at Frank Rasmussen er presset op i en krog. Men som sagt tidligere, det bliver interessant at se, hvad Bibob sætter i søen som modangreb.

Så nu er alles øjne vel rettet mod Bibob.....

Banzon
Thu Jan 10, 2008, 21:33
Jeg er faktisk begyndt at frygte lidt, at man snart ser selskaberne sætte prisen op igen.
Ingen af selskaberne tjener vel det store lige nu ? Hvis de i fællesskab valgte at sætte priserne lidt op. Så ville det vel gavne dem alle.. Eller er jeg helt væk her ? :neutral:

Den enes død, den andens brød ik´ :wink:


Jeg holder selv vejret lige nu og ser tiden an, der sker med garanti noget i løbet af måneden, "klassens frække dreng er ikke slået ud endnu" :mrgreen:

Frank Rasmussen
Thu Jan 10, 2008, 22:06
Hehe... Man fornemmer lidt i artiklen, at Frank Rasmussen er presset op i en krog. Men som sagt tidligere, det bliver interessant at se, hvad Bibob sætter i søen som modangreb.

Så nu er alles øjne vel rettet mod Bibob.....

Nu er vi ikke uforberedte på angreb fra konkurrenter, men der må være andre service providere der ser langt dystrere på denne udvikling end os. Vi har ikke noget stort apparat, og uanset hvordan tingene vendes og drejes, vinder dem der kan drive den bedste forretning, ikke kun på kort sigt, men også på lidt længere sigt.

Jeg vil mene at Telmore i særdeleshed kommer til at bløde i denne krig, og med TDC som ejer, er det et spørgsmål om hvor længe de får lov til det.

ALX
Thu Jan 10, 2008, 22:34
Kan man? Man kan så vidt jeg kan se ikke bare selv skifte frem og tilbage på nettet i hvert fald.

Ja, man kan ringe eller maile til kundeservice, og bede dem ændre det! Har du basiic, kan man selv via sit personlige login, skifte til maxii :)

Cleveland
Thu Jan 10, 2008, 23:00
Jeg håber, bibob snart kommer med et svar. Dage fremfor uger. Ellers bliver man jo næsten tvunget til at skiffte. Det her er en voldsom prisdumpning, og som kunde kan man kun honorere det her på en måde.... ;)

wingman112
Fri Jan 11, 2008, 8:20
Jeg håber, bibob snart kommer med et svar. Dage fremfor uger. Ellers bliver man jo næsten tvunget til at skiffte. Det her er en voldsom prisdumpning, og som kunde kan man kun honorere det her på en måde.... ;)

Det har du så ment ret i

User.Name
Fri Jan 11, 2008, 13:46
Det er interessant læsning.

TDC sælger mobiltelefoni til Unotel som derefter sælger videre til Happii.

Er der virkelig penge i det?

Hvis man gennemgår kontrakter fra Telestyrelsens hjemmeside ser det ikke ud som om at der er mange penge at forhandle med.

Pt virker det som om at mobiltelefoniselskaberne bare skal kapre kunder - uanset om det er en kunde med meget lavt forbrug eller en kunde med et højt forbrug.

Jeg kan huske at du i starten skrev en del om kvaliteten af kundeservice. I takt med at mobiltelefoniselskaberne sænker deres priser til et meget lavt leje må kundernes præferencer flyttes så prisen pludselig ikke er i fokus, men at kundeservicen får større betydning.

Spørgsmål til Frank Ramussen:
Er ovenstående korrekt forstået?

Jeg kan huske at du i starten skrev en del om kvaliteten af kundeservice. I takt med at mobiltelefoniselskaberne sænker deres priser til et meget lavt leje må kundernes præferencer flyttes så prisen pludselig ikke er i fokus, men at kundeservicen får større betydning.

Skal vist ikke regne med at få svar :cry:

Frank Rasmussen
Fri Jan 11, 2008, 14:48
Skal vist ikke regne med at få svar :cry:

Jo jo, men jeg kan jo ikke både sidde og trylle med min Casion lommeregner, og svare på mails i et offentligt debatforum omkring kundeservice :-)

Men det er fortsat min opfattelse at kundeservice er vigtigt, lige som udvikling af nye services er det. Men det er også vigtigt at tilbyde konkurrence dygtige priser, samtidig med man har en sund forretning.

kasperaalborg
Fri Jan 11, 2008, 15:10
Jo jo, men jeg kan jo ikke både sidde og trylle med min Casion lommeregner, og svare på mails i et offentligt debatforum omkring kundeservice :-)

Men det er fortsat min opfattelse at kundeservice er vigtigt, lige som udvikling af nye services er det. Men det er også vigtigt at tilbyde konkurrence dygtige priser, samtidig med man har en sund forretning.
Det som Frank siger er meget fornuftig , tingene skal jo hænge sammen ,og gør de ikke det , er det da bedre for Frank at sætte Pengene i banken ,der er jo ingen som gider underskud på langt sigt . Heller ikke Frank ,så tænk lige på hvad man forlanger ,af billige minutpriser ,jeg vil tro på under 10% her har en mobilregning på under 300 . så er det da logik, der er ikke så meget at gøre godt med , den manglende indtjening kan jo så kun komme ,fra evt salg af mobilteleffoner ,og det vil vi jo osse være træt af ,så jeg tror at uanset hvad ,skal vi nok komme til at betale det på en eller anden måde , som jeg osse mener er fair

STIVAN
Fri Jan 11, 2008, 15:26
Og mon ikke de andre selskaber, sidder og lurer med i smug her i tråde med Franks guld sætninger, som de selv vil bruge :-)

Cleveland
Fri Jan 11, 2008, 18:11
Og mon ikke de andre selskaber, sidder og lurer med i smug her i tråde med Franks guld sætninger, som de selv vil bruge :-)
Tjah. På mig lyder det snarere som om Frank har opgivet ambitionen om at være billigst.

Indrømmet, jeg læser mellem linjerne, men...

Xollo
Fri Jan 11, 2008, 18:14
Tjah. På mig lyder det snarere som om Frank har opgivet ambitionen om at være billigst.

Indrømmet, jeg læser mellem linjerne, men...

Tror ikke han har opgivet men når alt kommer til alt er han forretningsmand og har et selskab at køre og ikke bare fornøje folk

Teleboy
Sat Jan 12, 2008, 8:13
Den bedste løsning for bibob, er nok at gøre samtale bibob til bibob kunde gratis permanent. Så behøver han ikke at nedsætte taksten. Eller man evt. kan tilføje fra 3-5
numre til gratis samtale med andre selskabsmobil kunder.:razz:

MICH
Sat Jan 12, 2008, 8:48
Den bedste løsning for bibob, er nok at gøre samtale bibob til bibob kunde gratis permanent. Så behøver han ikke at nedsætte taksten. Eller man evt. kan tilføje fra 3-5
numre til gratis samtale med andre selskabsmobil kunder.:razz:

Mon ikke det kommer til at ligne Telmores nuværende løsning "Ring gratis til ALLE Telmorekunder for 29,- pr måned" ?

Jeg tror mange familier ville blive glade for det :-)

zapir
Sat Jan 12, 2008, 9:13
Mon ikke det kommer til at ligne Telmores nuværende løsning "Ring gratis til ALLE Telmorekunder for 29,- pr måned" ?

Jeg tror mange familier ville blive glade for det :-)

Nej, det skal jo netop ikke være en kopi af andre selskabers produkter. En fast lav pris, f.eks. 5-10 øre på opkald Bibob til Bibob er en meget bedre idé.

Zuri
Sat Jan 12, 2008, 10:28
Ser at Happimobile bruger TDC som 3G dataleverandør. Og deres dækningskort siger INGEN dækning i København, så lige meget hvor billigt Happii er, kan jeg desværre ikke skifte... ÆV

Og der er heller ingen Flatrate aftale... Pis :-(

Cleveland
Sat Jan 12, 2008, 11:09
Tror ikke han har opgivet men når alt kommer til alt er han forretningsmand og har et selskab at køre og ikke bare fornøje folk
Selvfølgelig er han det. Ville man gå ind i velgørenhed, var der nok bedre steder end den danske mobilbranche. ;).

Men ligesom han er forretningsmand, så er jeg jo bare kunde. Jeg ville da føle mig dum, hvis jeg betalte væsentligt mere (procentvis) hos bibob end fx hos happii (ps, hvorfor får ny mobilselskaber mere og mere fjollede navne? ;).

Xollo
Sat Jan 12, 2008, 11:29
Selvfølgelig er han det. Ville man gå ind i velgørenhed, var der nok bedre steder end den danske mobilbranche. ;).

Men ligesom han er forretningsmand, så er jeg jo bare kunde. Jeg ville da føle mig dum, hvis jeg betalte væsentligt mere (procentvis) hos bibob end fx hos happii (ps, hvorfor får ny mobilselskaber mere og mere fjollede navne? ;).

Self skifter man som kunde ( netop fordi det er så billigt ) hvis man finder bedre tilbud ingen er mere loyal end hvad ens pengepung er til sådan er jeg også selv men måske er jeg i sidste ende måske også naiv og eneste grund til jeg ikke har skiftet er at ingen andre end 3 ( og var de det sidste mobil selskab i danmark ville jeg hellere bruge brevdue end dem ) kan tilbyde mig flatrate aftale endnu derfor er jeg hos unotel og mange andre grunde ( kundeservice osv ) ja jeg rejser meget i dk ) og grunden til de fjollede navne det husker folk ganske som da " hundeprutten " kom på markede det er anderledes og som sagt det huskes

RAFE
Sat Jan 12, 2008, 16:27
Self skifter man som kunde ( netop fordi det er så billigt ) hvis man finder bedre tilbud ingen er mere loyal end hvad ens pengepung er til sådan er jeg også selv men måske er jeg i sidste ende måske også naiv og eneste grund til jeg ikke har skiftet er at ingen andre end 3 ( og var de det sidste mobil selskab i danmark ville jeg hellere bruge brevdue end dem ) kan tilbyde mig flatrate aftale endnu derfor er jeg hos unotel og mange andre grunde ( kundeservice osv ) ja jeg rejser meget i dk ) og grunden til de fjollede navne det husker folk ganske som da " hundeprutten " kom på markede det er anderledes og som sagt det huskes

Præcis. Hvorfor blive hvor man er, når man kan finde det billigere et andet sted, og så endda med et minimum af arbejde?

Desuden så forstår jeg ikke helt dem der siger, at det er vigtigt med god kundeservice. Dvs. jeg synes, at det er vigtigt, at der er en acceptabel kundeservice. Men om den ligefrem behøver at være god, ved jeg nu ikke.

Teleselskabet skal bare være i stand til at løse de problemer jeg har. Om de ligefrem er super høflige og ønsker mig en god dag osv., det er fint nok, men det er ikke noget jeg gider at betale eksra for.

Jeg vil hellere sige, at jeg ønsker mig en effektiv kundeservice. Det gør ikke noget for mig, at det tager 2-5 minutter at komme igennem til dem, hvis bare de kan løse mine problemer effektivt.

Der er ikke noget federe end at ringe til sit teleselskab, og komme igennem med det samme. Men betyder det så også, at de ikke sidder og laver noget, lige før og lige efter mit opkald? Hvem betaler så for det? Det gør vi kunder nemlig, og det gider jeg godt nok ikke.

Desuden har jeg kun ringet til mit teleselskab to gange på et halvt år. Den ene gang skulle jeg have slået min telefonsvarer fra (dette kunne jeg endda sikkert have fundet på deres hjemmeside). Den anden gang spurgte jeg, hvornår min bindingsperiode udløb, og dette kunne jeg have fundet i mine papirer. Så jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg skal bruge kundeservice til.

MICH
Sat Jan 12, 2008, 16:33
Præcis. Hvorfor blive hvor man er, når man kan finde det billigere et andet sted, og så endda med et minimum af arbejde?

Desuden så forstår jeg ikke helt dem der siger, at det er vigtigt med god kundeservice. Dvs. jeg synes, at det er vigtigt, at der er en acceptabel kundeservice. Men om den ligefrem behøver at være god, ved jeg nu ikke.

Teleselskabet skal bare være i stand til at løse de problemer jeg har. Om de ligefrem er super høflige og ønsker mig en god dag osv., det er fint nok, men det er ikke noget jeg gider at betale eksra for.

Jeg vil hellere sige, at jeg ønsker mig en effektiv kundeservice. Det gør ikke noget for mig, at det tager 2-5 minutter at komme igennem til dem, hvis bare de kan løse mine problemer effektivt.

Der er ikke noget federe end at ringe til sit teleselskab, og komme igennem med det samme. Men betyder det så også, at de ikke sidder og laver noget, lige før og lige efter mit opkald? Hvem betaler så for det? Det gør vi kunder nemlig, og det gider jeg godt nok ikke.

Desuden har jeg kun ringet til mit teleselskab to gange på et halvt år. Den ene gang skulle jeg have slået min telefonsvarer fra (dette kunne jeg endda sikkert have fundet på deres hjemmeside). Den anden gang spurgte jeg, hvornår min bindingsperiode udløb, og dette kunne jeg have fundet i mine papirer. Så jeg ved egentlig ikke rigtig hvad jeg skal bruge kundeservice til.


Kundeservice har man normalt kun brug for hvis der er problemer ved abonnementet :-)