PDA

Vis fuld Version : HAPPIIMOBIL svarer igen mod BIBOB - Nu kun 10 øre, "HELT SINDSYGT BILLIGT !!!



Sider : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Tigerfyr
Thu Jan 10, 2008, 8:11
Bibobs aftale med Sonofon:

[Only registered and activated users can see links] i%202007%20.pdf

Kan ikke finde aftalen med Happii. Men der er nok ikke meget stor forskel.

Dvs. man må gå ud fra Happii skal have tilført store mængder kapital for at kunne overleve. Det vil deres ejer nok også det næste stykke tid, men på et eller andet tidspunkt stopper penge strømmen. Hvad skal der så ske? Skal de ud og skuffe deres kunder men prisstigninger?

Jeg tror Frank Rasmussen tænker - ja ok, det kan vi ikke matche. Så går vi efter kunderne der ligger på et forbrug på under 120 kroner om måneden. Hvis vi kan få 60-70.000 kunder, så vil vi ligge med en omsætning på 70-80 millioner. Når Happii Mobil så må reagere på pengene foser ud, så kan han gå ind og tage deres kunder.

Elbodan har jo ikke interesse i at kaste penge i en bundløst hul. Med de priser de har lagt for dagen, så kan det ikke blive andet. Og jeg tror ikke de vil genererer så meget ekstra salg på deres webshop at de kan tjene tabet hjem.

Hvad tror I der vil ske i fremtiden? Jeg tror Elbodan forsøger at lave en "Fona". Sonofon var lige blevet solgt for 22.000 kroner pr kunde. Fona håbede de kunne banke en kundebase op, og så sælge den til samme pris. Det skete bare ikke... De endte med at give kunderne til TDC gratis, mod de overtog gælden på omkring 100 millioner.

LikeThisLeon
Thu Jan 10, 2008, 8:20
Elbodan har jo ikke interesse i at kaste penge i en bundløst hul. Med de priser de har lagt for dagen, så kan det ikke blive andet. Og jeg tror ikke de vil genererer så meget ekstra salg på deres webshop at de kan tjene tabet hjem.


Det tror jeg bestemt ikke du har ret i, når man ser på hvor meget happii smider efter TV reklamer og lignenede. Jeg tror at de betragter happiimobil som en del af deres markedsføringsbudget, hvilket stiller dem meget stærkere end bibob, som ikke har de samme muligheder. Husk også på at Bibob (jf. Frank) selv kører med tab på deres priser.

Jeg tror at Frank håber at Sonofon vil komme med en bedre aftale, så han kan følge med, uden at tabe flere penge - og at de gør det snart.

Jeg tror bestemt ikke Frank smiler, over at en så stor spiller går med på webshop-mobilselskab, kombinationen med priser der for rigtig mange er langt billigere.

Tigerfyr
Thu Jan 10, 2008, 8:26
Umiddelbart tror jeg ikke Bibob kører med tab på deres teleforretning samlet set. Jo på nogle af deres produkter taber de penge, men på andre tjener de pengene hjem.

Og så er der hele problemematikken med hovedparten af Elbodans butikker er selvejet. Hvis jeg var Expert ejer, ville jeg nok blive lidt frustreret over de tonser penge i Happii Mobil, istedet for Expert reklame. Tvivler på den almindelige dansker kæder Happii Mobil sammen med Expert.

LikeThisLeon
Thu Jan 10, 2008, 8:36
Umiddelbart tror jeg ikke Bibob kører med tab på deres teleforretning samlet set. Jo på nogle af deres produkter taber de penge, men på andre tjener de pengene hjem.


Nu skal jeg ikke kloge rundt i Bibobs økonomi, men jeg henviser bare til den gamle traver om at Frank ville tabe på telefonien og tjene på webshoppen (som nu er lukket).

Min pointe var egentlig bare at happiimobil nok indgår som en del af en overordnet markedsføringsstrategi for happii.dk, og indtjening derfor ikke er målet.

Maks
Thu Jan 10, 2008, 8:48
Nu skal jeg ikke kloge rundt i Bibobs økonomi, men jeg henviser bare til den gamle traver om at Frank ville tabe på telefonien og tjene på webshoppen (som nu er lukket).

Min pointe var egentlig bare at happiimobil nok indgår som en del af en overordnet markedsføringsstrategi for happii.dk, og indtjening derfor ikke er målet.

Nej det vil jeg give dig ret i, og det er da for sindsygt smart ik.. :grin: Det er virkelig en krig der er startet, og kan godt forestille mig det kommer til at handle om at have kunder og ikke tjene på dem. Så hvis man står og har en mobil forretning skulle man måske overveje en ekstra indtjening :mrgreen:

PvtSommer
Thu Jan 10, 2008, 9:30
Inden jeg overhovedet overvejer at rykke noget som helst (og det kommer jeg nok slet ikke til) ville jeg lige vente og se udspillet fra BiBob. ;)

MICH
Thu Jan 10, 2008, 9:59
[Only registered and activated users can see links]

"og ikke mindst overtage rollen som 'den frække dreng i mobilklassen'.


hmm ..........

dadane
Thu Jan 10, 2008, 10:15
[Only registered and activated users can see links]

"og ikke mindst overtage rollen som 'den frække dreng i mobilklassen'.


hmm ..........
Det kræver en del mere end bare lave priser. Men det at bashe efter BiBoB som jeg mener ovenstående kommentar gør er da en start.
Lidt medietække mangler de så også


Bibobs aftale med Sonofon:

[Only registered and activated users can see links] i%202007%20.pdf

Kan ikke finde aftalen med Happii. Men der er nok ikke meget stor forskel.

Dvs. man må gå ud fra Happii skal have tilført store mængder kapital for at kunne overleve. Det vil deres ejer nok også det næste stykke tid, men på et eller andet tidspunkt stopper penge strømmen. Hvad skal der så ske? Skal de ud og skuffe deres kunder men prisstigninger?

Jeg tror Frank Rasmussen tænker - ja ok, det kan vi ikke matche. Så går vi efter kunderne der ligger på et forbrug på under 120 kroner om måneden. Hvis vi kan få 60-70.000 kunder, så vil vi ligge med en omsætning på 70-80 millioner. Når Happii Mobil så må reagere på pengene foser ud, så kan han gå ind og tage deres kunder.

Elbodan har jo ikke interesse i at kaste penge i en bundløst hul. Med de priser de har lagt for dagen, så kan det ikke blive andet. Og jeg tror ikke de vil genererer så meget ekstra salg på deres webshop at de kan tjene tabet hjem.

Hvad tror I der vil ske i fremtiden? Jeg tror Elbodan forsøger at lave en "Fona". Sonofon var lige blevet solgt for 22.000 kroner pr kunde. Fona håbede de kunne banke en kundebase op, og så sælge den til samme pris. Det skete bare ikke... De endte med at give kunderne til TDC gratis, mod de overtog gælden på omkring 100 millioner.

Jeg tror ikke det kan være deres mål. Hvem vil købe en kundemasse skabt på et abo som ikke kan give overskud (hvis vi nu antager det ikke kan det)

At de bevidst kører med underskud for at få nogle synergi effekter. Muligvis. Men næppe et stort underskud.

Jeg har svært ved at forestille mig at de taber penge på minutter, SMS'er etc. Men at de i en rum tid har tab pga. omkostninger til at starte det op er der nok ikke meget tvivl om.
Der skal også en kritisk masse til for at kunne lønne supportere etc.

Men med de to nuværende abo mon så ikke det kommer?

Det kunne være rigtigt rigtigt spændende at se deres samhandelsaftale med TDC!

Hvad angår BiBoB's svar. Jeg tror ikke de, med deres nuværende aftale med Sono, kan svare. Men jeg kan ikke forestille mig at ikke Frank sidder og taler med wholesale i Sono lige nu.

mga
Thu Jan 10, 2008, 10:17
Ja, minutterne er billige hvis man har et tilstrækkeligt stort forbrug. Husk at der jo også betales abonnement hvis man er væk i længere tid - fx ferie.

For mig er datapriserne også af betydning og de er MEGET højere end fx ved Bibob. 7,50 pr. MB eller 2,50 pr MB med minimumsforbrug på 10 MB pr. mdr. Hvis man fx har et forbrug på 100 MB pr mdr. ændrer det regnestykket en del!

Optankning og MMS ser også ud til at være dyrere end andre steder.
Men ja, minutprisen er virkelig lav.

VH Michael

Tigerfyr
Thu Jan 10, 2008, 10:58
Jeg har svært ved at forestille mig at de taber penge på minutter, SMS'er etc. Men at de i en rum tid har tab pga. omkostninger til at starte det op er der nok ikke meget tvivl om.
Der skal også en kritisk masse til for at kunne lønne supportere etc.

Jo de taber penge med de takser. Hvid du kikker på TDC's andre samhandel aftaler, så kan du se at TDC generelt er lidt dyrere end Sonofon. Og jeg tror ikke på TDC har givet Happii Mobil en speciel aftale. TDC er ejet af kapitalfonde som skal tjene MANGE penge. De vil ikke udhule deres egen forretning ved at tillade at priserne skrider så meget.

dadane
Thu Jan 10, 2008, 11:02
Jo de taber penge med de takser. Hvid du kikker på TDC's andre samhandel aftaler, så kan du se at TDC generelt er lidt dyrere end Sonofon. Og jeg tror ikke på TDC har givet Happii Mobil en speciel aftale. TDC er ejet af kapitalfonde som skal tjene MANGE penge. De vil ikke udhule deres egen forretning ved at tillade at priserne skrider så meget.

Så det du siger er at Happii forære deres storbrugende kunder (og det er vel primært dem der er flyttet over, - et abo på 99 kr/md stopper i hvert fald lysten for de der ikke bruger specielt meget) 100 kr eller mere pr. måned?

Det tvivler jeg altså stadig stærkt på.

Med mindre du allerede har solgt biksen og får kr. pr. kunde der er. Alt andet vil da være et sikkert underskud så vidt jeg kan se, - men indrømmet jeg er ikke økonom. Så ret mig gerne hvis du kan se noget jeg ikke kan!!!

oleras
Thu Jan 10, 2008, 11:06
Mange har jo flat-rate IP. Men jeg kan sagtens følge dig.
Dog er der også udlandsopkald, - men mon ikke det kan gøres til tilsvarende priser med dial-in kort?
(Ellers må man til at være kreativ og lave sin egen dial-in Asterisk løsning...)

Hej

Man kunne jo kombinere med Jangl til udlandskald, så vil man fra mobiltelefonen med et Happiimobil abb. kunne ringe til hele verden for 10 øre/min.

[Only registered and activated users can see links]

ALX
Thu Jan 10, 2008, 11:19
Jo de taber penge med de takser. Hvid du kikker på TDC's andre samhandel aftaler, så kan du se at TDC generelt er lidt dyrere end Sonofon. Og jeg tror ikke på TDC har givet Happii Mobil en speciel aftale. TDC er ejet af kapitalfonde som skal tjene MANGE penge. De vil ikke udhule deres egen forretning ved at tillade at priserne skrider så meget.

Mig bekendt, har happiimobil ikke handlet med TDC, men købt deres tjenester af CompanyMobile, som for de flestes vedkommende, sikkert bedst kendes under navnet, UnoTel!

RAFE
Thu Jan 10, 2008, 12:37
Det kræver en del mere end bare lave priser.



Er du sikker på det?

Jeg er fx fuldstændig ligeglad med alt andet end priser på tale/sms og dækning. Jeg bruger aldrig kundeservice til noget.

Og jeg tror, at der er rigtig mange der har det sådan. Så for mig at se, er Happii maxi det bedste udspil på markedet til dato.

dadane
Thu Jan 10, 2008, 12:42
Er du sikker på det?

Jeg er fx fuldstændig ligeglad med alt andet end priser på tale/sms og dækning. Jeg bruger aldrig kundeservice til noget.

Og jeg tror, at der er rigtig mange der har det sådan. Så for mig at se, er Happii maxi det bedste udspil på markedet til dato.

Det tager jo mit citat helt ud af kontekst!

Hvad er det der kræver mere end bare lave priser?
At få kunder? (Det har jeg i hvert fald ikke skrevet noget om)

Det jeg påstår kræver mere er at være "klassens frække dreng", - og det mener jeg stadig.

Derudover: Mit indtryk er faktisk at deres support er ganske glimrende, - og også med meget kort ventetid.
Men der er stadig ting som betyder noget.

Og der er jo ikke et bedst-til-alle abonnement. For nogen er én ting vigtigt for andre noget andet. Nogle ringer lidt, andre meget. Nogle ...

Jeg vil tro at Happii mobil er det billigste abo (ikke bare i forhold til BiBoB) for langt de fleste der "bruger deres telefon aktivt" som de selv skriver. Det er langt fra alle, men sikkert en god del af mobildebats kunder.

Jeg vil også tro at Happii får en del nye kunder nu.

Men det gør dem ikke til "klassens frække dreng".

ALX
Thu Jan 10, 2008, 12:42
Er du sikker på det?

Jeg er fx fuldstændig ligeglad med alt andet end priser på tale/sms og dækning. Jeg bruger aldrig kundeservice til noget.

Og jeg tror, at der er rigtig mange der har det sådan. Så for mig at se, er Happii maxi det bedste udspil på markedet til dato.

Selvom man har lave priser hos happii, kommer man bestemt ikke til at gå på kompromis, hvad kundeservice angår!

Jeg har haft happii lige siden november, og kundeservicen er hurtig og kompetent. Det er iøvrigt UnoTel der leverer kundeservicen til happii, så man får det hele: God service og lave priser - og det er bestemt det der skal til ;)

Tigerfyr
Thu Jan 10, 2008, 13:18
Så det du siger er at Happii forære deres storbrugende kunder (og det er vel primært dem der er flyttet over, - et abo på 99 kr/md stopper i hvert fald lysten for de der ikke bruger specielt meget) 100 kr eller mere pr. måned?


Ja :)

Prøv at læse på de aftale TDC har. Der kan du se hvad de tager for et minut. Peak/Off Peak. Hvad deres opkalds afgift er etc. Jo de får selvfølgelig noget mængde rabat. Men Happii Mobils priser er SÅ lave at hvis de får for mange kunder ind, så får de simpelthen ikke nok i kroner/øre rabat til at dække deres omkostninger.

Så kan man sagtens forstille sig de ender med at smide hundredevis af kroner efter hver kunde. Og så selv om det er en del af deres markedsføringbudget, så er det simpelthen en for dyr måde at markedsføre sig over for kunderne.

Tænk eksempel. 50.000 kunder, de taber 100 kroner på om måneden. Det er 60 millioner kroner om året. Alt ære og respekt, så stort budget tror jeg ikke på de har. Mener at have læst et eller andet sted at TDC (hele koncernen) er det firma i Danmark med det største markedsføringsbudget på 250 millioner. Sammenholdt med Elbodan havde et overskud (2006 regnskab) lyder på: 64 mio før skat, så tror jeg bare ikke på det.

Frank Rasmussen
Thu Jan 10, 2008, 13:50
Ja :)

Prøv at læse på de aftale TDC har. Der kan du se hvad de tager for et minut. Peak/Off Peak. Hvad deres opkalds afgift er etc. Jo de får selvfølgelig noget mængde rabat. Men Happii Mobils priser er SÅ lave at hvis de får for mange kunder ind, så får de simpelthen ikke nok i kroner/øre rabat til at dække deres omkostninger.

Så kan man sagtens forstille sig de ender med at smide hundredevis af kroner efter hver kunde. Og så selv om det er en del af deres markedsføringbudget, så er det simpelthen en for dyr måde at markedsføre sig over for kunderne.

Tænk eksempel. 50.000 kunder, de taber 100 kroner på om måneden. Det er 60 millioner kroner om året. Alt ære og respekt, så stort budget tror jeg ikke på de har. Mener at have læst et eller andet sted at TDC (hele koncernen) er det firma i Danmark med det største markedsføringsbudget på 250 millioner. Sammenholdt med Elbodan havde et overskud (2006 regnskab) lyder på: 64 mio før skat, så tror jeg bare ikke på det.

Unotel's aftale, bilag 8, dateret 10 juli 2007. Alle priser er angivet excl. moms.

Opkald 0.12 øre
Peak tid til andre net 1.35
Peak eget net 0.50

Off-peak 50% rabat

Mængderabat op til 14%.

Disse priser er uden Unotel har nogen avance på videresalg til Happii.

Vi regner lidt på et spændende modtræk, de bestemt ikke bliver glade for :-)

dadane
Thu Jan 10, 2008, 13:54
Unotel's aftale, bilag 8, dateret 10 juli 2007. Alle priser er angivet excl. moms.

Opkald 0.12 øre
Peak tid til andre net 1.35
Peak eget net 0.50

Off-peak 50% rabat

Mængderabat op til 14%.

Disse priser er uden Unotel har nogen avance på videresalg til Happii.

Frank du kender mere til dette end os andre.
De priser der står der, er det faktisk de priser Unotel betaler? Eller får de nogle andre ekstra rabatter som man ikke hører om?

Kan det evt. tænkes at de har fået en nyere aftale, - som så bare ikke er noget ind på IT & Telestyrrelsens hjemmeside endnu?

I øvrigt, kan du henvise til aftale. Måske der er noget andet der kan "forklare" det. Deres off-peak priser, SMS, et eller andet


Vi regner lidt på et spændende modtræk, de bestemt ikke bliver glade for :-)
That's what we like to hear

RAFE
Thu Jan 10, 2008, 14:00
Det tager jo mit citat helt ud af kontekst!

Hvad er det der kræver mere end bare lave priser?
At få kunder? (Det har jeg i hvert fald ikke skrevet noget om)

Det jeg påstår kræver mere er at være "klassens frække dreng", - og det mener jeg stadig.

Derudover: Mit indtryk er faktisk at deres support er ganske glimrende, - og også med meget kort ventetid.
Men der er stadig ting som betyder noget.

Og der er jo ikke et bedst-til-alle abonnement. For nogen er én ting vigtigt for andre noget andet. Nogle ringer lidt, andre meget. Nogle ...

Jeg vil tro at Happii mobil er det billigste abo (ikke bare i forhold til BiBoB) for langt de fleste der "bruger deres telefon aktivt" som de selv skriver. Det er langt fra alle, men sikkert en god del af mobildebats kunder.

Jeg vil også tro at Happii får en del nye kunder nu.

Men det gør dem ikke til "klassens frække dreng".

Fair nok. Så forstår jeg det bedre. Og jeg er enig i, at der nok skal lidt mere til, for at blive klassens frække dreng. Men der bliver da i hvert fald bejlet stærkt til titlen fra Happiis side :-)

Men det bliver da spændende at se, hvad Frank disker op med af lækkerier. Jeg håber, at det er noget der kan betale sig for storforbrugere af telefoni som mig.