PDA

Vis fuld Version : HAPPIIMOBIL svarer igen mod BIBOB - Nu kun 10 øre, "HELT SINDSYGT BILLIGT !!!



Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16

Frank Rasmussen
Tue Jan 15, 2008, 19:45
Men har han nogensinde været i spidsen af et selskab, der har mistet kunder til en billigere og mere agressiv konkurrent?

Nej :-) Men vi har ofte haft billigere og mere aggresive konkurrenter...

dadane
Tue Jan 15, 2008, 20:52
Nej :-) Men vi har ofte haft billigere og mere aggresive konkurrenter...

Ja, CBB lå da mere eller mindre konsekvent lavere end Telmore, - omend forskellen var ret minimal.

Cleveland
Tue Jan 15, 2008, 21:38
Ja, det er det, jeg mener. 2 øre gør jo ikke meget forskel.

Men her er det jo happii, der har distanceret sig fra resten af feltet - bibob inkluderet.

Greve
Wed Jan 16, 2008, 5:50
Ja, det er det, jeg mener. 2 øre gør jo ikke meget forskel.

Men her er det jo happii, der har distanceret sig fra resten af feltet - bibob inkluderet.


Skulle vi ikke bare klappe hesten og se hvad der sker med happii og Bibob?

Det virkeligt interessante er, efter min mening, hvor længe flertallet vil have et dyrt abonnement hos TDC, Telia, Sonofon eller 3 fordi de føler sig "trygge" med et gammelkendt abonnement.

Selv i dette forum læser man jo ofte indlæg fra folk der f.eks. stadig har et TDC abonnement fordi "det bare Virker" eller noget i den retning. Som om de nye abonnementer hos serviceproviderne var ustabile.

wingman112
Wed Jan 16, 2008, 7:19
Det der betyder noget er om folk ønsker at være Frank R's "ryg klapper"....
Forstår mig ret ! : Hvis BiBoB gør det lige så billigt som nogen anden - Så er der ingen grund til at skifte.
Men er en anden teleselskb billiger så skift dog ! Ellers forhindre i nemlig selv den konkurrence, som i så højt lovpriser Frank R for at starte. Jo Frank R startede den ! Men vil du hjælpe til med at holde gang i konkurrencen ? Eller er vi tilfredse nu, og ønsker bare at sidde med hænderne i skødet ?

Moral eller dobbel moral ?

Beløn dem der er billigst for dig hvis du ønsker konkurrence i danmark...... Ellers kan det jo ikke betale sig at være billigst :roll:

Telmorekunde
Wed Jan 16, 2008, 10:56
Det virkeligt interessante er, efter min mening, hvor længe flertallet vil have et dyrt abonnement hos TDC, Telia, Sonofon eller 3 fordi de føler sig "trygge" med et gammelkendt abonnement.


Hmm, mon ikke det virkeligt interessante er hvor længe Elbodans norske ejer føler sig tryg ved at pengene fosser ud af Happiimobi?

Frank behøver blot tage det med ro i nogle måneder så vil "problemet" blive løst. :D

Greve
Wed Jan 16, 2008, 10:59
Hmm, mon ikke det virkeligt interessante er hvor længe Elbodans norske ejer føler sig tryg ved at pengene fosser ud af Happiimobi?
:D

Nu ved vi jo lige som ikke rigtigt hvor meget pengene fosser ud. Det skorter bare ikke på gætterier.

kadafi
Wed Jan 16, 2008, 11:24
Hmm, mon ikke det virkeligt interessante er hvor længe Elbodans norske ejer føler sig tryg ved at pengene fosser ud af Happiimobi?

Frank behøver blot tage det med ro i nogle måneder så vil "problemet" blive løst. :D

De er kapitalstærke, der skal nok gå mere end et par måneder. Bibob ville ikke have råd til at vente på at et "hvis" happii lukker. Som de højst sandsynlig ikke gør. Tror Elbodan har råd til at køre den underskudsforretning i lang tid da det giver gevinst i form af kendskab og markedsføring. Dog ikke hvis de lige pludselig rammer en halv million kunder, så kan det godt være man presser citronen.

LikeThisLeon
Wed Jan 16, 2008, 11:25
Hmm, mon ikke det virkeligt interessante er hvor længe Elbodans norske ejer føler sig tryg ved at pengene fosser ud af Happiimobi?

Frank behøver blot tage det med ro i nogle måneder så vil "problemet" blive løst. :D

Du snakker om et firma der omsætter for +2 milliarder - husk på at Bibob lige har mistet et ben i deres forretning med lukning af deres webshop (som skulle financierer det tab de har på deres mobilforretning). Jeg tror det forholder sig lige omvendt - happii behøver bare at vente og så er Bibob ikke noget problem længere...

...Og oveni dette har Happiis direktør Poul Thyregod har på debatten lovet at der ikke kommer prisstigninger - tror happii ligger rigtig lunt i svinget lige nu :D

Frank Rasmussen
Wed Jan 16, 2008, 13:04
Du snakker om et firma der omsætter for +2 milliarder - husk på at Bibob lige har mistet et ben i deres forretning med lukning af deres webshop (som skulle financierer det tab de har på deres mobilforretning). Jeg tror det forholder sig lige omvendt - happii behøver bare at vente og så er Bibob ikke noget problem længere...

...Og oveni dette har Happiis direktør Poul Thyregod har på debatten lovet at der ikke kommer prisstigninger - tror happii ligger rigtig lunt i svinget lige nu :D

Nej, vi har ikke opgivet et ben, men omlagt det til et ben der giver markant bedre dækningsbidrag. Salg af hardware er virkelig low margin, og selvom f.eks. Elbodan også har forretningsområder med høje dækningsgrader, omsætter hele koncernen for ca. 2.5 mia, men med en overskudgrad på ca. 2.5%.

Vi rykker os ikke en millimeter, og vi skal nok komme med et spændende udspil der for alvor gør kunderne til sikre vindere......

RAFE
Wed Jan 16, 2008, 13:32
Hmm... Debatten i denne tråd er virkelig interessant. Jeg fornemmer lidt, at folk prøver at presse F.R. op i en krog, men samtidig svarer F.R. virkelig godt for sig.


Det der betyder noget er om folk ønsker at være Frank R's "ryg klapper"....
Forstår mig ret ! : Hvis BiBoB gør det lige så billigt som nogen anden - Så er der ingen grund til at skifte.


Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med rygklapper! Hvad søren skulle man få ud af at klappe F.R. på ryggen?



Beløn dem der er billigst for dig hvis du ønsker konkurrence i danmark...... Ellers kan det jo ikke betale sig at være billigst :roll:

Dette er jeg til gengæld meget enig i. Det er de frie markedskræfter der styrer, og som forbruger i et kapitalistisk samfund, bør man vælge det billigste produkt, hvis kvaliteten ellers er i orden.

Derudover så ærgrer det mig dog lidt, at Bibob er blevet slået. Jeg synes, at initiativet med Bibob er skide godt, og det er super fedt, at F.R. har blæst til priskrig.

Jeg ville nok ønske, at det var Bibob, der komme med Happiis priser. For Bibobs gode idé fortjener at blive støttet. Happii er jo dybest set bare et plagiat af Bibob. Men som sagt, så må man som prisbevidst forbruger støtte det billigste produkt.

For mit vedkommende ville jeg klart støtte Bibob, hvis ikke prisdifferencen var så stor.

10 timers tale og 700 sms pr måned koster:

Hos Bibob: 395 kr.
Hos Happii: 194 kr.

Med disse data, må det derfor blive Happii. Og en forbedring af datapakken, som nogle gisner om bliver Bibobs modtræk, gør ingen forskel for mig. Det bruger jeg næsten ikke.

LikeThisLeon
Wed Jan 16, 2008, 14:00
Hmm... Debatten i denne tråd er virkelig interessant. Jeg fornemmer lidt, at folk prøver at presse F.R. op i en krog, men samtidig svarer F.R. virkelig godt for sig.

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med rygklapper! Hvad søren skulle man få ud af at klappe F.R. på ryggen?


Hmm - godt spørgsmål. Hvad får folk ud af at få en autograf af en musiker, eller stå og svinge med armene når Anja Andersen bliver interviewet efter en håndboldkamp?

Det handler om at mange synes det er værdifuldt at blive sat i forbindelse med kendte eller indflydelsesrige mennesker - Frank bruger meget tid og energi på at svarer på spørgsmål herinde, og han bliver belønnet med nogle kunder som er ekstremt loyale.

Det bliver blot lidt tyndt når de samme mennesker f.eks. beskylder M1 for at skrive vigtige prisoplysninger med småt, mens Bibob roses for at have et kæmpe "SMS til 5 øre" skilt på forsiden, og med småt skriver at det for resten kun gælder til 31/3. - Dette er ikke en kritik af Bibob, men af den lidt enøjede holdning hos visse debattører herinde.

Jeg giver dig fuldstændig ret i den sidste del af dit indlæg. Det må handle om hvem der er billigst - eller rettere hvor man får mest for pengene (man skal jo ikke glemme service, netværksdækning osv.)

Bibob eller Happii eller noget helt andet - vælg det der er bedst for dig.

wingman112
Wed Jan 16, 2008, 14:20
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med rygklapper! Hvad søren skulle man få ud af at klappe F.R. på ryggen?

Mange skriver : åh det er i så godt gået Frank R (klappe klappe), vi forlader dig aldrig selv om der skulle komme et tilbud der måske var billigere for os (klappe klappe). Det var jo dig (Frank R) der startede pris krigen (klappe klappe) så vi bliver (klappe klappe)


Dette er jeg til gengæld meget enig i. Det er de frie markedskræfter der styrer, og som forbruger i et kapitalistisk samfund, bør man vælge det billigste produkt, hvis kvaliteten ellers er i orden.

Min Pointe !

Derudover så ærgrer det mig dog lidt, at Bibob er blevet slået. Jeg synes, at initiativet med Bibob er skide godt, og det er super fedt, at F.R. har blæst til priskrig.

Det er det også ! Helt klart, det bestrider jeg slet ikke !

Jeg ville nok ønske, at det var Bibob, der komme med Happiis priser. For Bibobs gode idé fortjener at blive støttet. Happii er jo dybest set bare et plagiat af Bibob. Men som sagt, så må man som prisbevidst forbruger støtte det billigste produkt.

(klappe klappe ??)
Happii er jo meget mere end en bare en BiBoB kopi... En af deres produkter slå jo BiBoB (og alle andre) af pinden (hvis ens forbrug passer til produktet (mere end 120kr/mdr)).

For mit vedkommende ville jeg klart støtte Bibob, hvis ikke prisdifferencen var så stor.

(klappe klappe ??) Det du skriver nedenunder taler i mod klappe klappe, but you get my point ?

10 timers tale og 700 sms pr måned koster:

Hos Bibob: 395 kr.
Hos Happii: 194 kr.

Med disse data, må det derfor blive Happii. Og en forbedring af datapakken, som nogle gisner om bliver Bibobs modtræk, gør ingen forskel for mig. Det bruger jeg næsten ikke.

Det er jo klart for en hver at over en hvis forbrug er Happii billigere !

Det der så undre mig, er at selv samme som skyndte sig til BiBoB for at få billige priser og hjælpe til med pris krigen.... Ikke vil mere priskrig.
Nu ønsker de ikke at spare 50-100kr eller end da mere !

RAFE
Wed Jan 16, 2008, 16:23
@ wingman112

Men jeg forstår ikke, hvad du tror, at folk får ud af at være en rygklapper. Det er jo ikke sådan, at man søger et job hos Bibob, og så siger man til jobsamtalen: Forresten så har jeg skrevet en masse positive ting om Bibob på MD!

Jeg synes, at F.R. har givet markedet et wakeup call. Og det var lige hvad markedet havde brug for. Derudover er F.R. som den eneste teledirektør at finde herinde på permanent basis. Det synes jeg også er en fed ting. Man fornemmer virkelig, at Bibob er F.R.s kød og blod.

Med den arbejdsindsats og det engagement, føler jeg, at han har fortjent, at man støtter selskabet så vidt muligt.

Folk laver ikke andet herinde, end at bitche over teleselskaber. Derfor er det en gang i mellem forfriskende, at man kan finde ud af at give ros også. Dette mener jeg da ikke, straks gør én til en rygklapper. Man må jo dele sol og vind lige.

Hvis mit forbrug lå på et punkt, hvor det ikke ville være mere end 50 kr. dyrere at vælge Bibob fremfor Happii, så ville jeg vælge Bibob. Dette skyldes, at jeg kan lide konceptet og filosofien bag. Nu er forskellen bare 200 kr., og dette er et stykke over den bagatelgrænse, som ellers kunne få mig til at handle hos Bibob.

Cleveland
Wed Jan 16, 2008, 17:04
Kan du forklare mig, hvorfor happii bare er en kopi af bibob?

Så er bibobs koncept vist heller ikke mere unikt... Det var telmore i sin tid, da Frank startede det, men nu er situationen jo en anden.

Selv hvis man tager det med i formlen, så vil jeg da mene, at happii med de priser er noget af det mest unikke, der er sket længe.

zzup
Wed Jan 16, 2008, 17:06
Og glem du ikke så godt som alle priser på anden en sms og tale er dyre en bibob. gprs mms osv. men ja sonofons netværk stinker.

Hvorfor siger du at Sonofons netværk stinker?

TDC og Sonofon dækker lige så meget, der hvor den ene ikke dækker, dækker den anden, og omvendt.

Men det er jo en diskution ligesom Intel Vs Pentium og PS3 Vs Xbox :P

ALX
Wed Jan 16, 2008, 17:13
Kan du forklare mig, hvorfor happii bare er en kopi af bibob?

Så er bibobs koncept vist heller ikke mere unikt... Det var telmore i sin tid, da Frank startede det, men nu er situationen jo en anden.

Selv hvis man tager det med i formlen, så vil jeg da mene, at happii med de priser er noget af det mest unikke, der er sket længe.

Kunne ikke være mere enig! At happii skulle markere sig så kraftigt, og tilbyde så lave priser, er vist overraskende for de fleste.

Telmorekunde
Wed Jan 16, 2008, 17:43
vil jeg da mene, at happii med de priser er noget af det mest unikke, der er sket længe.

Enhver virksomhed som sælger produkter til mindre end en tiendedel af indkøbsprisen må betragtes som unik :lol:

ALX
Wed Jan 16, 2008, 17:47
Enhver virksomhed som sælger produkter til mindre end en tiendedel af indkøbsprisen må betragtes som unik :lol:

Ja, det er da ihvertfald rart for os forbrugere, at virksomheder begynder at indtænke mobiltelefoni, som en del af den samlede markedsføring. Specielt, hvis det som i tilfældet her, giver os forbrugere så gode priser...!

A. Lunde
Wed Jan 16, 2008, 17:59
Hvorfor siger du at Sonofons netværk stinker?

TDC og Sonofon dækker lige så meget, der hvor den ene ikke dækker, dækker den anden, og omvendt.

Men det er jo en diskution ligesom Intel Vs Pentium og PS3 Vs Xbox :P
eller AMD vs. Athlon?
:roll:

(sorry for OT)