PDA

Vis fuld Version : Så skal der snart (forsøges) opsagt nogle Telia abo (hvis man bare havde et)



dadane
Wed Jan 02, 2008, 11:48
Telia er i gang med at ansætte ikke mindre end 48 Churcn prevention medarbejdere (http://jobeasy.comon.dk/index.php/job/show/id=116232?utm_source=comon-mid_newsletter&utm_medium=job_ads)


Teamet behandler kundehenvendelser vedr. opsigelser og har til opgave at fastholde eksisterende kunder og skabe en god relation mellem kunden og Telia. Din opgave består i at finde en løsning med kunden, der sikrer at kunden fortsat er tilfreds.

Trist ikke at have et Telia abo man kan prøve at opsige... Tror at citronen kan presses lidt. Hvad siger i?

Tigerfyr
Wed Jan 02, 2008, 12:12
Telia er i gang med at ansætte ikke mindre end 48 Churcn prevention medarbejdere (http://jobeasy.comon.dk/index.php/job/show/id=116232?utm_source=comon-mid_newsletter&utm_medium=job_ads)



Trist ikke at have et Telia abo man kan prøve at opsige... Tror at citronen kan presses lidt. Hvad siger i?

Tjaa det tror jeg som sådan ikke. Opgaven bliver nok bare flyttet fra den almindelige kundeservice, til et dedikeret team. Men synes godt nok det lyder voldsomt med 48 stillinger. Med deres åbningstid, ferie, sygdom etc. svarer det ca. der altid er omkring 20 mand på arbejde.

Men selvfølgelig hvis de mener at mange kunder forlader Telia fordi de ikke forstår deres priser o. lign. og med almindelig oplysning kan reducere den kunde afgang de har, så lyder det som en god investering. Det tror jeg dog ikke på.

dadane
Wed Jan 02, 2008, 12:56
Tjaa det tror jeg som sådan ikke. Opgaven bliver nok bare flyttet fra den almindelige kundeservice, til et dedikeret team. Men synes godt nok det lyder voldsomt med 48 stillinger. Med deres åbningstid, ferie, sygdom etc. svarer det ca. der altid er omkring 20 mand på arbejde.

Men selvfølgelig hvis de mener at mange kunder forlader Telia fordi de ikke forstår deres priser o. lign. og med almindelig oplysning kan reducere den kunde afgang de har, så lyder det som en god investering. Det tror jeg dog ikke på.

Og det er nok især det der provokere mig.
3 gør lidt af det samme. Ringer når man har fået en ny mobil og spørger om alt er som det skal være. Det lyder som fin service, - men prøv at sige nej. De ved intet om telefonen og kun lidt om deres abo. Det er rent eyecandy.

At forsøge at reparere et kundeforhold når kunden er ved at sige op er også for sent. Der er skaden sket. (Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre at forhindre at nogle kunder opsiger, - men de færreste af dem er sådan rigtigt tilfredse. De tager bare en gave og føler at de så røvrender Telia og at de alligevel smutter. Det giver ikke noget reelt).

Debate
Wed Jan 02, 2008, 13:14
At forsøge at reparere et kundeforhold når kunden er ved at sige op er også for sent. Der er skaden sket. (Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre at forhindre at nogle kunder opsiger, - men de færreste af dem er sådan rigtigt tilfredse. De tager bare en gave og føler at de så røvrender Telia og at de alligevel smutter. Det giver ikke noget reelt).

Jeg kan garantere dig for at det virker ellers smed de ikke alle de penge efter det.

dadane
Wed Jan 02, 2008, 13:57
Jeg kan garantere dig for at det virker ellers smed de ikke alle de penge efter det.

Well, alle tager fejl. Også store selskaber som tror på at det kan svare sig at forhindre kundeflugt.
Det er dog meget muligt du (og de) har ret! Men jeg er ikke helt sikker.

Telia gav på et tidspunkt større tilskud end andre og det uden rigtigt at kræve noget.
På et tidspunkt fik jeg endda en telefon og 6 mdr. gratis abo, - uden at forpligte mig til spor (det var dengang man betalte abo. Jeg tror det havde en normalpris på 80 kr/md).

Konsekvensen var da også klar fra telestyrrelsens statistik. Telia fik mange nye abo, - men havde kun ca. 1/3 (frit efter hukommelsen, - men er ret sikker på det er rigtigt) så meget omsætning pr. nummer som TDC og Sonofon.

Jeg tror M1 er ved at lave det samme nummer. Og jeg tror også at 3, Telia og andre som har relativt store "churn prevention" afdelinger får nogle pæne tal, - men som skjuler sandheden som er at folk stadig er utilfredse og stadig er på vej væk. Nu tager det bare 6 mdr. længere (hvor de alligevel ikke giver et nettooverskud til koncernen).

Men indrømmet, - jeg er ikke teleanalytiker eller på anden vis ekspert. Så Telia's eksperter ved sikkert bedre.

Frank Rasmussen
Wed Jan 02, 2008, 14:05
Well, alle tager fejl. Også store selskaber som tror på at det kan svare sig at forhindre kundeflugt.
Det er dog meget muligt du (og de) har ret! Men jeg er ikke helt sikker.

Telia gav på et tidspunkt større tilskud end andre og det uden rigtigt at kræve noget.
På et tidspunkt fik jeg endda en telefon og 6 mdr. gratis abo, - uden at forpligte mig til spor (det var dengang man betalte abo. Jeg tror det havde en normalpris på 80 kr/md).

Konsekvensen var da også klar fra telestyrrelsens statistik. Telia fik mange nye abo, - men havde kun ca. 1/3 (frit efter hukommelsen, - men er ret sikker på det er rigtigt) så meget omsætning pr. nummer som TDC og Sonofon.

Jeg tror M1 er ved at lave det samme nummer. Og jeg tror også at 3, Telia og andre som har relativt store "churn prevention" afdelinger får nogle pæne tal, - men som skjuler sandheden som er at folk stadig er utilfredse og stadig er på vej væk. Nu tager det bare 6 mdr. længere (hvor de alligevel ikke giver et nettooverskud til koncernen).

Men indrømmet, - jeg er ikke teleanalytiker eller på anden vis ekspert. Så Telia's eksperter ved sikkert bedre.

Jeg tillader mig med en sjov historie tilbage fra ruder konges tid.

Vi solgte engang modem i Image Scandinavia, og fik en bestilling på hvad jeg mener var 1000 modems fra Telia. Kan ikke huske priserne, men lad os sige de betalte kr. 400 pr. stk. Stor var vores forundring da de kom på tilbud i Electric City til kr. 99,- incl. internet hos Telia, men uden hverken kontrakt eller binding. Vi købte så dem de havde tilbage, ca. 975, og fjernede deres indlæg. Kort tid efter ringede Telia og bestile 1000 mere, og hele turen gentog sig. 3 gang syntes de åbenbart ikke det var sjovt længere.

Moralen. Dengang havde de ikke meget styr over deres kampagner...

dadane
Wed Jan 02, 2008, 14:10
Jeg tillader mig med en sjov historie tilbage fra ruder konges tid.

Vi solgte engang modem i Image Scandinavia, og fik en bestilling på hvad jeg mener var 1000 modems fra Telia. Kan ikke huske priserne, men lad os sige de betalte kr. 400 pr. stk. Stor var vores forundring da de kom på tilbud i Electric City til kr. 99,- incl. internet hos Telia, men uden hverken kontrakt eller binding. Vi købte så dem de havde tilbage, ca. 975, og fjernede deres indlæg. Kort tid efter ringede Telia og bestile 1000 mere, og hele turen gentog sig. 3 gang syntes de åbenbart ikke det var sjovt længere.

Moralen. Dengang havde de ikke meget styr over deres kampagner...

Cool!! Hvad med Electric City, - undrede de sig ikke spor?
(Ikke at der er noget galt i at undre sig, - og hvis de gjorde fik i sikkert en hyggelig lige snak. Men stadig)

Frank Rasmussen
Wed Jan 02, 2008, 14:15
Cool!! Hvad med Electric City, - undrede de sig ikke spor?
(Ikke at der er noget galt i at undre sig, - og hvis de gjorde fik i sikkert en hyggelig lige snak. Men stadig)

Nej, jeg tror da de syntes det var super at få solgt lageret så hurtigt (formoder de også fik et tilskud, eller endda produkterne gratis). Det er mange år siden, og moralen var nok ikke helt til et 13 tal, men vi lå nærmest på ryggen af grin (De var jo også en konkurrent dengang, idet vi havde 1049 som præfiks på vores internet tjeneste).

Tigerfyr
Wed Jan 02, 2008, 15:09
Nej, jeg tror da de syntes det var super at få solgt lageret så hurtigt (formoder de også fik et tilskud, eller endda produkterne gratis). Det er mange år siden, og moralen var nok ikke helt til et 13 tal, men vi lå nærmest på ryggen af grin (De var jo også en konkurrent dengang, idet vi havde 1049 som præfiks på vores internet tjeneste).

Hehe ja det var tider :) Arbejdede i EC dengang, og image scandinavia havde opkalds punkt hos min fars firma - sådan en ordenlig læs modem på rad og række :) Men det var dengang der var sjov og ballade i branchen og man ikke var så seriøse :)

Jeg tror Telia mener at mange af deres kunder forlader dem fordi kunderne misforstår deres priser. Og ud fra den betragtning er det en god forretning for dem at forsøge at overtale en eksisterende kunde. Men 3's stund med at forsøge købe kunderne loyalitet er tragisk...

dadane
Wed Jan 02, 2008, 15:24
Hehe ja det var tider :) Arbejdede i EC dengang, og image scandinavia havde opkalds punkt hos min fars firma - sådan en ordenlig læs modem på rad og række :) Men det var dengang der var sjov og ballade i branchen og man ikke var så seriøse :)

Jeg tror Telia mener at mange af deres kunder forlader dem fordi kunderne misforstår deres priser. Og ud fra den betragtning er det en god forretning for dem at forsøge at overtale en eksisterende kunde. Men 3's stund med at forsøge købe kunderne loyalitet er tragisk...

Well, - hvis der skal bruges 48 fuldtidsstillinger for at forklare ét selskabs priser! :roll: Jeg tør end ikke tænke tanken til ende!

Tigerfyr
Wed Jan 02, 2008, 15:41
Well, - hvis der skal bruges 48 fuldtidsstillinger for at forklare ét selskabs priser! :roll: Jeg tør end ikke tænke tanken til ende!

Hehe - som sagt nok ikke meget mere end 20 på arbejde ad gangen. Men ja - vil jeg også mene er problematisk :) Men det kan jo være de på sigt bliver konverteret til "normale" kundeservice medarbejdere.

Kan forstille mig Telia får rigtig mange forspørgsler på deres priser. Og Telia nu har taget konsekvensen heraf.

dadane
Wed Jan 02, 2008, 17:39
Hehe - som sagt nok ikke meget mere end 20 på arbejde ad gangen.
Hvor har jeg påstået andet. At regne i fuldstidsstillinger, mandeår m.m. er ret almindeligt og betyder altså ikke at folk er der i døgndrift eller det tager år at lave.


Kan forstille mig Telia får rigtig mange forspørgsler på deres priser. Og Telia nu har taget konsekvensen heraf.
Ja. Man kan jo vælge at gøre sine priser simple - eller at bruge tid (masser af tid på at forklare det): Telmore løsningen eller Telia løsningen :lol:

Niels Henriksen
Wed Jan 02, 2008, 20:35
Vi købte så dem de havde tilbage, ca. 975, og fjernede deres indlæg. Kort tid efter ringede Telia og bestile 1000 mere, og hele turen gentog sig. 3 gang syntes de åbenbart ikke det var sjovt længere.

Satte I så ikke prisen op? Udbud og efterspørgsel ;)