PDA

Vis fuld Version : Netwærksdækning på N95 8gb

Christian7
Thu Nov 01, 2007, 9:20
Hej alle eksperter.. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går nemlig og overvejer om man sku kaste sig ud i det og købe en N95 8gb når den kommer (gør den ik snart det?), og her ku jeg godt tænke mig at høre lidt om netwærksdækningen for de forskellige teleselskaber. Er der nogen der er bedre i dækning end andre omkring internet, gps osv osv...

Telia, TDC, 3 og de andre? Jeg har telia ab på min 6300 nu men den kan jo slet intet, så der er netwærket jo nok ik det største jeg mærker til :o)

Nogen der er bedre end andre? Og jeg tænker ikke service osv... det er jo altid en smagssag.. tænker dækning og de mobile muligheder!

Os evt Telmore eller cbb, men der igennem kan man jo ik købe sin mobil, så det vil sikkert ik blive aktuelt!

På forhånd mange tak!

Christian7
Thu Nov 01, 2007, 10:57
er der ingen der kan svare??

Nightfall
Thu Nov 01, 2007, 23:53
Jeg ved så meget at Debitel kan ikke kører den mobil, selv om de sælger den med aboment, så er den ikke i stand til at blive brugt på deres net, altså jo kun hvis du vil bruge den til at ringe og sms fra. Men andet er udlukket.

peter321
Fri Nov 02, 2007, 8:04
Har selv en N95-1 og den mobil beder jo næsten om at man har et flatrate 3G data abb. Så her er 3 faktisk eneste fornuftige mulighed.

Har selv pt. 3 hvor jeg købte telefonen, men flytter tilbage til Telmore (og måske videre til Bibob) sidst på måneden.

Jeg er dog seriøst begyndt at overveje 3 alligevel pga. af deres gode 3G dækning og flatrate datapriser.

Når man først har prøvet at bruge telefonen med Turbo3G, så er det altså ret kedeligt at køre GPRS. Samtidig er problemet med de andre selskaber at pga. af deres dårlige 3G dækning regner jeg med at telefonen vil bruge batteriet hurtigere, fordi den hele tiden skal skifte mellem 3G og GSM, hvorfor det nok er bedre kun at køre GSM (hvilket er lidt fjollet på netop den telefon).

3 derimod har så god 3G dækning at telefonen sjældent skifter til GSM og derfor heller ikke så ofte søger efter det ene eller det andet net = bedre batteritid (det er ihvertfald teorien og ud fra hvad jeg har læst på nettet stemmer det meget godt overens med hvad andre oplever).

Christian7
Fri Nov 02, 2007, 8:12
dvs at 3 er klart bedst til den mobil...

fidde
Fri Nov 02, 2007, 8:42
jeg har telmore og jeg synes dækningen er udmærket.

peter321
Fri Nov 02, 2007, 12:13
dvs at 3 er klart bedst til den mobil...

Det kommer helt an på hvordan du vil bruge den.

3 er dyrere i taletid (f.eks. koster de første 3 min hver dag 99 øre og deres opkaldsafgift er 32 øre)

Tilgengæld er de det eneste selskab med landsdækkende (så godt som) 3G dækning og flatrate data abb. der er til at betale.

Men det afhænger jo af forbrug.

F.eks. kan du med 3's nye Surfin abb. få 100MB data om måneden for 79kroner inkl. fri Skype og MSN

Bruger du 100MB hos f.eks. Bibob koster det 375,-

Men bruger du f.eks. under 20MB/md. er Bibob billigere og bruger du så lidt har måske heller ikke brug for 3G dækning .

Så alt afhænger af hvordan du vil bruge telefonen.

Jeg synes det har været fedt at have en 512kBit forbindelse på min telefon uanset hvor jeg er. På den måde har jeg kunne download podcast m.m. uanset hvor jeg var.

Dog vil jeg ikke betale 2400,- om året for det (199 pr. md), så derfor skifter jeg væk fra 3 (men overvejer at hoppe tilbage til deres Surfin abb). Jeg har betalt de 199/md i 6 mdr fordi de var en del af mit mindsteforbrug, og det har været fedt - men ikke så fedt at jeg vil fortsætte når det ikke er nødvendigt (så må jeg bruge WLAN hvor det er muligt i stedet).

Christian7
Fri Nov 02, 2007, 12:27
Et af mine problemer er, at jeg ike ved hvor meget man skal være på nettet før man har brugt 100 mb :o( Så jeg aner ik om mit forbrug er højt eller ej....!