PDA

Vis fuld Version : SE P1 - batteriproblem

KLP29
Fri Oct 19, 2007, 17:53
Min kone har en 2 mdr. gammel Sony Ericsson P1 og oplever et problem omkring strømmen.

Hun følger samme mønster hver dag: telefonen står til ladning hele natten og "klatlader" i en cradle i løbet af dagen.

Vi har ikke kunnet se et mønster, men NOGLE dage (måske 1-2 gange ugentligt), er det som om al strømmen forsvinder meget hurtigt.

Er der nogen der ved, hvad det kan være?

Er det en softwarebug omkring telefonens egen opfattelse af strømbeholdningen eller er det mere sandsynligt at det er et defekt batteri?

Saltfisk
Fri Oct 19, 2007, 19:05
Er hun vant til symbian telefoner?
Når et program en gang er åbent, så lukker det ikke bare fordi man går tilbage til hovedmenuen.
Tryk på ikonet med de 2 pile oppe i højre hjørne, og kig under fanen "Åbne" programmer.
Alt hvad der ligger her suger strøm fra telefonen i det givne øjeblik, og kan kun lukkes i den menu.(Slut)
evt. Mere --> Afslut Alt.

Er hun ikke til teknik findes der et program ved navn "swiss mgr" som kan køre i baggrunden uden stort strømforbrug, og sørge for lukning af programmer som ikke er i brug.

Håber det løser dit problem, Jeg kan genkende historien fra første gang jeg selv kørte med UIQ3.

Carzzzer
Mon Oct 22, 2007, 20:21
Jeg fik tilsvarende problem da jeg skiftede fra Telia (GSM + EDGE) til Telmore (3G) ... nu hænger mine planlagte mail downloads i forbindelsen og batteriet er gone på no-time! Jeg har slået planlagte downloads fra og så er problemet væk... man kan se det ved at globussen oppe i topbaren bliver ved med at være der.

Er der noget sammenfald?

UPDATE: Nu er mistanken faktisk drejet mod det trådløse net jeg har derhjemme. Jeg har udskiftet mit DLink DWL-G700AP med et Apple Airport Extreme og et Airport Express (som udvider dækningen via WDS). Det gamle DLink kørte mixed mode 802.11 b/g men Airporten kører kun 802.11 g/n ... og det er jo et problem med en telefon som kun kører 802.11b! Telefonen kan sagtens se det trådløse net, men den hænger når den prøver at oprette forbindelsen.