PDA

Vis fuld Version : Super hurtig Google Maps til Symbian

peter296
Wed Oct 17, 2007, 13:05
Jeg kunne ikke lige se at nogen havde lavet et indlæg med det, men jeg installerede den nye native symbian google maps applikation den anden dag på min N73. Jeg er dybt imponeret hvor hurtigt den kører. Jeg ved godt man ikke kan få voice navigation og at den henter kortene ned over en dataforbindelse, men hvis man bare skal kigge på kortet så fungerer den bare meget hurtigere end alt andet jeg har prøvet (Route66, TomTom eller Nokia maps). Den virker også sammen med ekstern BT GPS og skulle virke med den interne GPS i N95.

Jeg må sige de andre navigations løsninger virkelig må til at tage sig sammen hvis de skal overgå google maps. Især Noka, det er da sørgeligt hvor dårligt/langsomt Nokia Maps fungerer i forhold til Google Maps.

[Only registered and activated users can see links] (i browseren på Symbian mobilen)

Arkian
Wed Oct 17, 2007, 13:10
Ja det fungerer rigtig fint. Især når det benytter den indbyggede gps (i mit tilfælde i min N6110 Nav.). Jeg er pt. i Paris og har haft lejlighed til at bevæge mig rundt til fods og lege med de nye features og er yderst tilfreds og imponeret over så godt det virker.

Det er dog langt fra brugbart som navigationssoftware, hvis man er kørende. På den front er jeg rigtig godt tilfreds med det medfølgende software fra Route66.

kadafi
Wed Oct 17, 2007, 13:24
Er der kommet en ny version er virker med den interne GPS i N95? Fordi jeg har haft den installeret i min N95 i lang tid, men den bruger ikke GPS delen...

peter296
Wed Oct 17, 2007, 13:28
Er der kommet en ny version er virker med den interne GPS i N95? Fordi jeg har haft den installeret i min N95 i lang tid, men den bruger ikke GPS delen...

Jep, jeg har dog kun prøvet det af med en BT GPS til min N73 og det virkede fint. Men det skulle virke med den interne i N95 og, som beskrevet ovenfor, også med 6110 - Nice :grin:

mobilbf
Wed Oct 17, 2007, 13:49
Har installeret programmet på min N73 nu, og det ser meget fint ud, men hvad er det lige at jeg kan bruge det til???? Sorry..... har dog ikke noget GPS antenne endnu, men alligevel....... er det korrekt at jeg ikke kan zoom+ men kun -.......?

peter296
Wed Oct 17, 2007, 14:29
Har installeret programmet på min N73 nu, og det ser meget fint ud, men hvad er det lige at jeg kan bruge det til???? Sorry..... har dog ikke noget GPS antenne endnu, men alligevel....... er det korrekt at jeg ikke kan zoom+ men kun -.......?

Med det har du altid et kort på din mobil som er meget hurtigere at navigere rundt i end andre navigeringsløsninger og du har satellit view mulighed.

Prøv at trykke ind på dit joystick, det er zoom+ :-)

Gæst0001
Wed Oct 17, 2007, 15:01
Hmm det er godt nok både pænere og hurtigere end både nokia maps og route66, men som ovenfor beskrevet er det ikke fedt til bilkørsel når der ikke er voice navigation med... Og så er det ikke altid lige fikst at bruge for folk der ikke har fri data når man ikke kan preloade kort.... (Så godt man har fri data ;) Men øv hvis jeg skal til udlandet før eller siden...)

peter296
Wed Oct 17, 2007, 19:43
Hmm det er godt nok både pænere og hurtigere end både nokia maps og route66, men som ovenfor beskrevet er det ikke fedt til bilkørsel når der ikke er voice navigation med... Og så er det ikke altid lige fikst at bruge for folk der ikke har fri data når man ikke kan preloade kort.... (Så godt man har fri data ;) Men øv hvis jeg skal til udlandet før eller siden...)

Hmm, nej det er ikke fedt til bilkørsel som jeg vist også nævnte som noget af det første!
Jeg har ikke selv fri data, men alligevel vil jeg hellere bruge Google Maps end noget af det andet jeg har hvor jeg ikke skal bruge en dataforbindelse, bare fordi det kører meget bedre.
Nej i udlandet er det nogenlunde ubrugligt - enig.

Jeg kunne bare godt tænke mig hvis de andre navigations programmer kørte lige så godt.

ulvaren
Sun Oct 21, 2007, 20:21
Hjælp søges, når jeg prøver på at hente Google Maps stopper dowvnlodningen efter kor tid. Trykker jeg på linket igen prøver den på at instalere, men melder fejl på filen.
Kan nogen komme med en lille vejledning.
Min telefon er en Nokia 6110Nav.