PDA

Vis fuld Version : Hvor mange procent før alkohol ikke fryser

Danielss
Sat Jun 09, 2007, 8:45
Hej

Jeg skal have lagt nogle flasker alkohol på køl, men da der ikke er mere plads i køleskabet må vi ty til fryseren. Hvor mange procent skal der være i en flaske sprut for at den ikke fryser når vi lægger den i fryseren?
Jeg ved ikke lige hvor koldt der er i en normal fryser.

Hilsen Daniel

M@nitou
Sat Jun 09, 2007, 8:55
En 20% alkohol fryser ved ca -7 grader ....

Hvilken fryser er der tale om ??

Kumme fryser , kombi (køl /frys)..

Du kan evt slå din fryser/ køleskab op på google og se spec på det

Danielss
Sat Jun 09, 2007, 9:06
Det er en alm. kummefryser...

Discoman
Sat Jun 09, 2007, 9:28
Det er en alm. kummefryser...

Og hvilken sprut er det.

Jeg har da personligt selv smidt sort svin olign i en alm -18 graders fryser uden problemer.
Snaps olign skal samme vej.

Mani: Er jo ikke meget sprut der er 20 % i, det er vel ikk vin der skal fryses ;)

Danielss
Sat Jun 09, 2007, 9:52
Det er mange forskellige flasker.. Jeg skal bare vide hjvor mange af dem jeg kunne fylde i fryseren:D

Justin Sane
Sat Jun 09, 2007, 11:41
Det er mange forskellige flasker.. Jeg skal bare vide hjvor mange af dem jeg kunne fylde i fryseren:D

smid dem i 1½ time før de skal åbnes... sværere er det ikke :D

Simplus
Sat Jun 09, 2007, 12:03
Lige for at komme med en indskydelse.. Hvis du skal have bla. Øl ned i din fryser. Så kan det ikke ses på flasken at den er frosset til is. Fordi iskrystallerne i øllet ikke kan dannes.. Men lige så snart du ryster den bare det mindste, så forvandles den til is på et splitsekund.. Bare lige sådan så du ikke bliver snydt, og lader den stå lidt ekstra..

Slut for kemi timen :)

Enur
Sat Jun 09, 2007, 12:56
Lige for at komme med en indskydelse.. Hvis du skal have bla. Øl ned i din fryser. Så kan det ikke ses på flasken at den er frosset til is. Fordi iskrystallerne i øllet ikke kan dannes.. Men lige så snart du ryster den bare det mindste, så forvandles den til is på et splitsekund.. Bare lige sådan så du ikke bliver snydt, og lader den stå lidt ekstra..

Slut for kemi timen :)

Exactly! :D Det samme gælder det meste andet sprut deromkring!

Men ja, fyr hele balladen derned et par timer før, så behøver du ikke at komme is i de drinks ;)

Super_Ko
Sun Jun 10, 2007, 12:05
og for lige at pointere noget her.. så kan Alcohol slet slet ikke fryse.. men det kan alt det andet som det er blandet sammen med ;)

lany
Sun Jun 10, 2007, 12:27
Alkohol (mere specifikt ethanol) kan godt fryse, men ikke i en almindelig kummefryser. Frysepunktet er ca. -114 grader Celcius under "almindelige" omstændigheder.